Vart man aldrig ska beställa spel....

Medlem

Det sker alltid missöden med alla butiker. Men spelbutiken funkar perfa för mig. Har inte haft något seg leverans men annars har dom andra gått bra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Problemet är spelbutiken att dom skeppar allt från Danmark. Det innebär att leveranstiden ändras hela tiden. Beställer du på Måndag 05.00 så hinner du förmodligen få spelet till Tisdag eftermiddag eller Onsdag.

Har beställt några grejer från spelbutiken och det är just leveranstiderna som jag hatar. Hellre lägger jag 50-100 kronor extra på en vara på Webhallen för att få en bra leverans, tillgång till fakturan och bra support.

Spelbutiken är så fattiga så man är tvungen att skriva ut fakturan själv.

Sedan ska fakturan betalas inom 14 dagar. Och fakturan gäller till och från när dom skickar varan. Först ska man få spelet sen ska man ha 14 dagar på sig att betala.

Webhallen säger jag!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Problemet är spelbutiken att dom skeppar allt från Danmark. Det innebär att leveranstiden ändras hela tiden. Beställer du på Måndag 05.00 så hinner du förmodligen få spelet till Tisdag eftermiddag eller Onsdag.

Har beställt några grejer från spelbutiken och det är just leveranstiderna som jag hatar. Hellre lägger jag 50-100 kronor extra på en vara på Webhallen för att få en bra leverans, tillgång till fakturan och bra support.

Spelbutiken är så fattiga så man är tvungen att skriva ut fakturan själv.

Sedan ska fakturan betalas inom 14 dagar. Och fakturan gäller till och från när dom skickar varan. Först ska man få spelet sen ska man ha 14 dagar på sig att betala.

Webhallen säger jag!

Jag får det samma från webhallen, när jag beställde MW2 till ps3 fick jag vänta 3-4 dagar pga att dom hade mycket att göra, när jag sedan fick min faktura var det bara 10 dagar kvar tills jag skulle betala den.

Spelbutikens fakturor behöver man ju inte skriva ut om man tex har internetbank som jag antar att större delen av folket har. Bara att fylla i det som står så är det klart.

Medlem

Har tänkt att beställa ett spel ifrån Spelbutiken.se som är 1 krona billigare än Webhallen. Gör jag rätt?

Edit: Spelbutiken.se's version är GOTY-edition, något som inte Webhallens version är.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Skitbarnsligt att inte kunna vänta ett par dagar på ett spel...
Men ni växer ifrån det när ni skaffat jobb och/eller ett liv

Jag själv går alltid efter prisjakt, upp till siterna att se till att priserna där stämmer. Sen tar jag det billigaste som inte har helt horribelt betyg.


signatur

yolo

Medlem

Har ändrat mig! Köper ifrån Webhallen istället. För dem som är intresserade.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Skitbarnsligt att inte kunna vänta ett par dagar på ett spel...
Men ni växer ifrån det när ni skaffat jobb och/eller ett liv

Jag själv går alltid efter prisjakt, upp till siterna att se till att priserna där stämmer. Sen tar jag det billigaste som inte har helt horribelt betyg.

Självklart att man vill ha sin vara direkt, därför handlar jag oftast i butiker där jag får det jag vill ha omedelbart.

Är 25 år och jobbar som pilottekniker.

Att man blir mer tålmodig bara för att man blir äldre och skaffar sig jobb stämmer inte alls.
Jag betalar gärna extra bara för att få min vara så snabbt som möjligt om det så bara är 1-2 dagar jag tjänar på det.

Medlem

Ni som har handlat spel från utomlands, hur lång tid tar det drygt innan man får hem paketet?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ni som har handlat spel från utomlands, hur lång tid tar det drygt innan man får hem paketet?

Beror ju på hur långt utomlands du beställer. Men räkna med en vecka iaf. Minst.

Medlem

Aha ok, jag hade tänkt köpa lite spel från axelmusic nämligen. Riktigt fina priser där

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Jozo:

Ni som har handlat spel från utomlands, hur lång tid tar det drygt innan man får hem paketet?

Beror ju på hur långt utomlands du beställer. Men räkna med en vecka iaf. Minst.

Det behöver nödvändigtvis inte ta så lång tid. Jag har beställt lite spel från videogamesplus som ligger i Kanada. Brukar ta ungefär lika lång tid som att få spel från Webhallen.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Jozo:

Ni som har handlat spel från utomlands, hur lång tid tar det drygt innan man får hem paketet?

Beror ju på hur långt utomlands du beställer. Men räkna med en vecka iaf. Minst.

Det behöver nödvändigtvis inte ta så lång tid. Jag har beställt lite spel från videogamesplus som ligger i Kanada. Brukar ta ungefär lika lång tid som att få spel från Webhallen.

Då måste dom på videogamesplus varit grymt snabba. Brukar få vänta 7-10 dagar på mina spel därifrån. Eller så har dom på webhallen varit långsamma.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nu måste du väl ändå skämta? Om du förbeställer spelet så får du spelet dagen då det släpps.

Och beställer du ett spel som redan har släppts innan 16:00 så var du det nästa dag. IMO så är det ganska bra leveranstid


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem
Skrivet av Masterslay:

Nu måste du väl ändå skämta? Om du förbeställer spelet så får du spelet dagen då det släpps.

Och beställer du ett spel som redan har släppts innan 16:00 så var du det nästa dag. IMO så är det ganska bra leveranstid

Aldrig vart under 3 dagar leveranstid från spelbutiken. Beställt runt 5-6 spel därifrån.

Beställer jag en måndag/tisdag så har jag det tidigast torsdag/fredag

Medlem
Skrivet av Zzorro:
Skrivet av Tacomästaren Aiek:

Webhallen FTW. Bästa servicen, personalen å leveranstiderna jag vet

Förhandsbokade BFBC2 där och betalde direkt med kreditkort men när jag fick spelet så följde det med en räkning så jag mailade dem för att kolla så att allt var ok med min betalning, då sa dem att jag hade valt att betala med räkning och ingen med mitt namn hade betalat med kreditkort den dagen. så jag tog då ut ett kontoutdrag som visade att jag hade betalalt för det men det kunde dem inte acceptera så jag fick ringa dem och min bank nästan varje dag 2 veckor för för att dem tillslut skulle hitta min betalning.

Håller mig till CDON efter det.

Samma sak hände med min kusin när han beställde SFIV men istället fick han inte spelet överhuvud taget...


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Jozo:

Ni som har handlat spel från utomlands, hur lång tid tar det drygt innan man får hem paketet?

Beror ju på hur långt utomlands du beställer. Men räkna med en vecka iaf. Minst.

Det behöver nödvändigtvis inte ta så lång tid. Jag har beställt lite spel från videogamesplus som ligger i Kanada. Brukar ta ungefär lika lång tid som att få spel från Webhallen.

Då måste dom på videogamesplus varit grymt snabba. Brukar få vänta 7-10 dagar på mina spel därifrån. Eller så har dom på webhallen varit långsamma.

Skumt har beställt 10tal spel från dom tagit runt 3-4 dagar, usa samma tid ungefär england fick jag idag faktist.. beställde 2 spel i fredags så packades fredag kväll kom idag helt okej med tanke på priserna... i england köpte jag 2 spel för 500 kr när webhallen skulle ha 599 för ett av dom, men visst jag väntar längre å det är inte svensk veriation... men kan man inte läsa engelska ska man hålla sig vid mammas tutte!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Inaktiv

http://www.game.co.uk/

Kan man göra fina fynd. 200 kr billigare än i sverige. Visst det kan ta ett par dagar men med Sveriges spelpriser är det värt att spara dom pengarna och vänta 3-5 dagar

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Om någon annan än jag bor i Finland så kan jag rekommendera vpd.fi och köpa från deras Ålands lager, alla spel är moms fria och fraktfria så priset lämnar alltid på 45,40,? eller lägre.
Leverans tar 2 dagar!

Vet inte om dom levererar till Sverige och om samma moms fria system gäller då men man kan maila dom och fråga!

Länk till Åland lagret, bara att välja plattform och kolla vad dom har!:
http://www.vpd.fi/93/Ahvenanmaa

Hahah jävlar, gick in och fattade nada ^^,


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem
Skrivet av Varnberg:

När man väl bestämt sig för att köpa spelet vill man ju ha det så fort som möjligt

Själv brukar jag antingen dra iväg till typ Elgiganten och köpa spelen eller så beställer jag från Webhallen.

Tycker inte spelbutiken.se känns jätte seriös. Plus att dom oftast säljer engelska versioner, medans Webhallen skickar ut svenska (nordiska versioner). Vet att det kanske inte spelar sån stor roll men men.

svenska versioner säger du? jag beställde GTA IV därifrån förra året, då var det kinesisk setup, jag fick trycka på alla knappar helt random för att komma fram till själva installationen

Medlem

Jag har beställt från Spelbutiken.se ett antal gånger. Fungerar perfekt, inga längre väntetider för mej inte.

Medlem

Är det någon som har beställt spel från elgigantens internetvaruhus nån gång? Funderar på att beställa därifrån men är orolig på vad det ska vara för leveranstid.

Ps
Jag är en av dom otåliga kidsen.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Är det någon som har beställt spel från elgigantens internetvaruhus nån gång? Funderar på att beställa därifrån men är orolig på vad det ska vara för leveranstid.

Jag brukar oftast beställa från elgiganten beställde black ops , bad company 2 , red dead osv . Jag tyckte det var kanon. Ju för sig så förbeställde jag ju alla förutom red dead som de inte hade i lager just då... :S

12
Skriv svar