Fable III försenas till pc

Robot
Medlem
Fable III försenas till pc

Tror snarare det rör sig om att de fått kalla fötter över den utbredda piratkopieringen som härjar på PC-plattformen.

Medlem

Suprise suprise!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:

fattiga "rollspel".

Du får gärna länka till vart Molyneux har sagt att det är ett rollspel den senaste tiden.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

för mig spelar det ingen roll ,, blir 360 verran ändå som köps.. Varför ska jag sitta spela fable på PC, när jag kan görat på 360. Och vad gäller piratkopiering så visst även på 360 händer det, men det är svårare för dom att ha live förr eller senare så går det snett, och utan live vad är xbox då, ush min mardröm att vara utan Live..

Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av pettson3816:

Tror snarare det rör sig om att de fått kalla fötter över den utbredda piratkopieringen som härjar på PC-plattformen.

Hur menar du då? Xbox 360 är väl typ lika utsatt för piratkopiering.

Jag tror att det beror på att spelet är gjort för boxen och sen behöver dom lite extra tid för att hinna göra en tråkig konsolport av det också. Sak samma för mig, jag vill ändå inte ha deras fattiga "rollspel".

Med tanke på att spel säljer ungefär lika mkt på både 360 och PS3 (och sjukt mkt mindre på PC) så kan man lugnt säga att piratkopieringen inte på långa vägar är lika utbredd på 360.

Medlem
Skrivet av Natrium:

för mig spelar det ingen roll ,, blir 360 verran ändå som köps.. Varför ska jag sitta spela fable på PC, när jag kan görat på 360.

För att PC är bättre på alla tänkbara sätt?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Undrar om vi någon gång får se ett spel där det är konsolversionerna som behöver "optimeras" mer och därför blir fördröjda. Det skulle bli katastroftilstånd på världens sjukhus när de ska behandla skadorna på alla som trillade av stolen i förvåning.

Medlem

Ojoj där blev jag förvånad! Eller inte.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av pettson3816:

Tror snarare det rör sig om att de fått kalla fötter över den utbredda piratkopieringen som härjar på PC-plattformen.

Hur menar du då? Xbox 360 är väl typ lika utsatt för piratkopiering.

Jag tror att det beror på att spelet är gjort för boxen och sen behöver dom lite extra tid för att hinna göra en tråkig konsolport av det också. Sak samma för mig, jag vill ändå inte ha deras fattiga "rollspel".

Med tanke på att spel säljer ungefär lika mkt på både 360 och PS3 (och sjukt mkt mindre på PC) så kan man lugnt säga att piratkopieringen inte på långa vägar är lika utbredd på 360.

Har du några riktiga siffror som visar att det stämmer? Visst det finns ett fåtal spel som säljer otroligt många kopior på PS3 och 360 men de är just bara ett fåtal, t.ex MW2, GTA4 och Halo3. 360 och PS3 ligger inte heller "ungefär lika" 360-spel säljer oftast mycket mer än PS3-spelen.
I Sverige har det sålts fler PC-spel än 360 och PS3 tillsammans de senaste åren, enligt dataspelsbranchen, detta är också utan digitala försäljningen.
Totalt sätt är intäkterna för PC-spel väldigt stora, det är den enskilt största spelplattformen i intäkter och antagligen antal spelare.

Medlem

Bra. Jag vill gärna ha en så buggstädad version som möjligt när det är släppdags.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Spelet tillverkas på en PC, sen portas det över till konsoll, sen portar dom tillbaka det till PC. Känns fel någonstans.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Inaktiv

Så ovanligt!

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av pettson3816:

Tror snarare det rör sig om att de fått kalla fötter över den utbredda piratkopieringen som härjar på PC-plattformen.

Hur menar du då? Xbox 360 är väl typ lika utsatt för piratkopiering.

Jag tror att det beror på att spelet är gjort för boxen och sen behöver dom lite extra tid för att hinna göra en tråkig konsolport av det också. Sak samma för mig, jag vill ändå inte ha deras fattiga "rollspel".

Med tanke på att spel säljer ungefär lika mkt på både 360 och PS3 (och sjukt mkt mindre på PC) så kan man lugnt säga att piratkopieringen inte på långa vägar är lika utbredd på 360.

Har du några riktiga siffror som visar att det stämmer? Visst det finns ett fåtal spel som säljer otroligt många kopior på PS3 och 360 men de är just bara ett fåtal, t.ex MW2, GTA4 och Halo3. 360 och PS3 ligger inte heller "ungefär lika" 360-spel säljer oftast mycket mer än PS3-spelen.
I Sverige har det sålts fler PC-spel än 360 och PS3 tillsammans de senaste åren, enligt dataspelsbranchen, detta är också utan digitala försäljningen.
Totalt sätt är intäkterna för PC-spel väldigt stora, det är den enskilt största spelplattformen i intäkter och antagligen antal spelare.

Att Xbox ofta säljer mer än PS3 säger jag inte emot, men det bekräftar bara min poäng ännu mer.
Det är däremot väldigt svårt att få fram bra siffror för PC, mycket tack vare digital distribution. Sverige är också ett starkt PC-land, men antal sålda spel per plattform i Sverige är en piss i Mississippi om man jämför med resten av världen.
Men som exempel: När CoD: MW2 hade sålt 6 millioner på konsollerna låg PC på 170000 (utan steam, men jag kan lova att de siffrorna inte uppgick i över 3 millioner). Snälla börja inte med "inga DSar" eller "bojkott" snack nu, detta var bara ett snabbt exempel

Min poäng från början var att man inte kan säga att "piratkopieringen är utbredd på Xbox 360 också, så skyll inte på PC-pirater!!" i.o.m. att 360n t.o.m. säljer mer än PS3an ibland (som inte har någon vidare utbredd piratkopiering direkt).

(Detta är inget "min plattform/penis är bättre än din!"-diskussion.)

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Natrium:

för mig spelar det ingen roll ,, blir 360 verran ändå som köps.. Varför ska jag sitta spela fable på PC, när jag kan görat på 360.

För att PC är bättre på alla tänkbara sätt?

+1

Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av pettson3816:

Tror snarare det rör sig om att de fått kalla fötter över den utbredda piratkopieringen som härjar på PC-plattformen.

Hur menar du då? Xbox 360 är väl typ lika utsatt för piratkopiering.

Jag tror att det beror på att spelet är gjort för boxen och sen behöver dom lite extra tid för att hinna göra en tråkig konsolport av det också. Sak samma för mig, jag vill ändå inte ha deras fattiga "rollspel".

Med tanke på att spel säljer ungefär lika mkt på både 360 och PS3 (och sjukt mkt mindre på PC) så kan man lugnt säga att piratkopieringen inte på långa vägar är lika utbredd på 360.

Årets snabbast säljande spel: Starcraft 2.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Natrium:

för mig spelar det ingen roll ,, blir 360 verran ändå som köps.. Varför ska jag sitta spela fable på PC, när jag kan görat på 360.

För att PC är bättre på alla tänkbara sätt?

Visst PC är bättre men han kanske gillar att slappna av framför TV:n?

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Att Xbox ofta säljer mer än PS3 säger jag inte emot, men det bekräftar bara min poäng ännu mer.
Det är däremot väldigt svårt att få fram bra siffror för PC, mycket tack vare digital distribution.

Exakt därför kan du inte säga att PC-spels försäljningen är piss jämfört med konsolerna, det släpps i princip aldrig några riktiga siffror som visar hur mycket ett specifikt PC-spel säljer jämfört med samma spel på en konsol. De siffror över antalet sålda kopior av PC-spel som dyker upp på internet brukar alltid vara från NDP och man får absolut ingen riktigt uppfattning av den faktiska siffran för PC-spel med hjälp av dom.
Om man får siffror från en utgivare så är det i princip endast antalet skeppade kopior och inte antalet sålda, t.ex så har jag för mig att det sas att 5 miljoner kopior av Read dead redemption hade skeppats men antalet sålda kopior var väl närmare 2-3 miljoner vid den tidpunkten.

Citat:

Sverige är också ett starkt PC-land, men antal sålda spel per plattform i Sverige är en piss i Mississippi om man jämför med resten av världen.
Men som exempel: När CoD: MW2 hade sålt 6 millioner på konsollerna låg PC på 170000 (utan steam, men jag kan lova att de siffrorna inte uppgick i över 3 millioner). Snälla börja inte med "inga DSar" eller "bojkott" snack nu, detta var bara ett snabbt exempel

Sverige är ett starkt PC-land precis som många andra europeiska länder, t.ex Tyskland där PC klart är det största spelplattformen, PC är också större i de flesta östeuropeiska länder och även många asiatiska länder.
Och siffran 170000 kommer vart ifrån? Från NDP som endast är USA? Det går inte att ta dessa siffror seriöst de täcker lååångt ifrån allt.
Det som däremot finns en mer uppfattning om är hur mycket intäkter som t.ex PC som spelplattform uppgår till, vilket vi har siffror på runt $13+ miljarder utan hårdvara. Jag har för mig att totala marknaden, inklusive spel och konsolhårdvara uppgår till runt $50 miljarder, i den siffran ingår alltså minst 6 olika konsoler och dess spel mm, om PC är inräknat kommer jag inte ihåg.

Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Natrium:

för mig spelar det ingen roll ,, blir 360 verran ändå som köps.. Varför ska jag sitta spela fable på PC, när jag kan görat på 360.

För att PC är bättre på alla tänkbara sätt?

Visst PC är bättre men han kanske gillar att slappna av framför TV:n?

Att slappa framför en TV är inget konsolexklusivt. Det går precis lika bra att göra med en PC.

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Natrium:

för mig spelar det ingen roll ,, blir 360 verran ändå som köps.. Varför ska jag sitta spela fable på PC, när jag kan görat på 360.

För att PC är bättre på alla tänkbara sätt?

Visst PC är bättre men han kanske gillar att slappna av framför TV:n?

Att slappa framför en TV är inget konsolexklusivt. Det går precis lika bra att göra med en PC.

Jo visst, men kanske inte i hans fall.

Medlem

THIS IS BRAND NEW INFORMATION!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av rudeboystig:

Att Xbox ofta säljer mer än PS3 säger jag inte emot, men det bekräftar bara min poäng ännu mer.
Det är däremot väldigt svårt att få fram bra siffror för PC, mycket tack vare digital distribution.

Exakt därför kan du inte säga att PC-spels försäljningen är piss jämfört med konsolerna, det släpps i princip aldrig några riktiga siffror som visar hur mycket ett specifikt PC-spel säljer jämfört med samma spel på en konsol. De siffror över antalet sålda kopior av PC-spel som dyker upp på internet brukar alltid vara från NDP och man får absolut ingen riktigt uppfattning av den faktiska siffran för PC-spel med hjälp av dom.
Om man får siffror från en utgivare så är det i princip endast antalet skeppade kopior och inte antalet sålda, t.ex så har jag för mig att det sas att 5 miljoner kopior av Read dead redemption hade skeppats men antalet sålda kopior var väl närmare 2-3 miljoner vid den tidpunkten.

Jag sa aldrig att försäljningen är piss på PC. Det jag menar är att dels är:
- piratkopieringen mer utbredd på PC än på 360
- 360-spel säljer lika mycket eller mer än PS3, vilken gör att 360-piraterna inte "märks" lika mycket

Skrivet av Bush:
Citat:

Sverige är också ett starkt PC-land, men antal sålda spel per plattform i Sverige är en piss i Mississippi om man jämför med resten av världen.
Men som exempel: När CoD: MW2 hade sålt 6 millioner på konsollerna låg PC på 170000 (utan steam, men jag kan lova att de siffrorna inte uppgick i över 3 millioner). Snälla börja inte med "inga DSar" eller "bojkott" snack nu, detta var bara ett snabbt exempel

Sverige är ett starkt PC-land precis som många andra europeiska länder, t.ex Tyskland där PC klart är det största spelplattformen, PC är också större i de flesta östeuropeiska länder och även många asiatiska länder.
Och siffran 170000 kommer vart ifrån? Från NDP som endast är USA? Det går inte att ta dessa siffror seriöst de täcker lååångt ifrån allt.
Det som däremot finns en mer uppfattning om är hur mycket intäkter som t.ex PC som spelplattform uppgår till, vilket vi har siffror på runt $13+ miljarder utan hårdvara. Jag har för mig att totala marknaden, inklusive spel och konsolhårdvara uppgår till runt $50 miljarder, i den siffran ingår alltså minst 6 olika konsoler och dess spel mm, om PC är inräknat kommer jag inte ihåg.

Jag googlade bara fram ett snabbt exempel, endast USA på båda siffrorna. Och som jag sa så är det utan Steam etc. Så nä, så här enorm är inte glipan.
http://kotaku.com/5426474/report-modern-warfare-2-pc-us-retai...

Jag kan erkänna att jag skjutit mig själv i foten i hur jag har skrivit i mina tidigare inlägg, det är (nästintill) omöjligt att få fram korrekta jämförelser mellan PC, 360 och PS3. Hade man gjort ordentliga jämförelser är det mycket möjligt att PC-spel säljer som fan.
Men framför allt är det en ganska orelevant jämförelse då "PC-marknaden" självklart är otroligt mycket större.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Jag sa aldrig att försäljningen är piss på PC. Det jag menar är att dels är:
- piratkopieringen mer utbredd på PC än på 360
- 360-spel säljer lika mycket eller mer än PS3, vilken gör att 360-piraterna inte "märks" lika mycket

Ja det är helt sant, PC spel piratkopieras mer än 360 spel, exempel är ju att MW2 piratkopierades ca 1miljon ggr till 360 och 4 miljoner till PC.
Men 360-spelen brukar läcka mycket tidigare än PC-spel, ofta 1 vecka eller mer innan release.

Citat:

Jag googlade bara fram ett snabbt exempel, endast USA på båda siffrorna. Och som jag sa så är det utan Steam etc. Så nä, så här enorm är inte glipan.
http://kotaku.com/5426474/report-modern-warfare-2-pc-us-retai...

Vad jag kommer ihåg så sa IW att MW2 på PC hade sålt fler kopior första vecka(eller nått) än MW1(PC) gjorde under hela dess livstid, vilket var 2m+

Medlem

klart att piratutbredningen är större på PC, PC kräver ingen modifiering alls. De som moddar sina xbox är en liten bråkdel. jag moddade min i början, men inget jag orkar hålla på med eller betala för så fort dom släpper en ny update som gör att man måste modda igen.. Kommer inte så många bra spel ändå, blir lika dyrt att bara köpa spelen (2-3 om året kanske).

Som "spelnörd" tror man väl att alla kan modda sina egna konsoler, att alla hänger på fz och andra spelforum osv.. men verkligheten är en annan, de flesta har nog inte spel som huvudintresse


signatur
Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:

Årets snabbast säljande spel: Starcraft 2.

"Det räckte för att bli årets snabbast säljande PC-spel."
Sen är det väl knappast förvånande, då konkurrensen på PC är ganska död, det har inte släpps någon ny WoW-expansion så vad ska de konkurrera med? XD
Sen har vi ju inte sett någon av årets tunga konsol-titlar heller, där kan vi nog räkna kallt med att lilla SC2 får väldigt mycket smisk.

Skrivet av Bush:

Att slappa framför en TV är inget konsolexklusivt. Det går precis lika bra att göra med en PC.

Nej, Bush, bara nej.
Om du någonsin testat spela konsol/PC så vet du att det är en distinkt skillnad i "slappmöjlighet".
För att spela på PC måste du ha ett plant underlag att ha din mus på, och något liknande för att tangentbordet ska ligga stilla.

Med en konsol tar du din handkontroll, sjunker ner mellan kuddarna, stående på huvud om du så vill, och spelar utan problem.
PC = behöver bord/bänk, så du kan inte "slappa" på samma sätt, tyvärr ponken. Det gör inte PC till en underlägsen spelplattform, bara en mindre bekväm ;P

Medlem

Alla som blir besvikna, se det så här, dom får tid att kolla buggar iallafall:\


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

I knew it, en sak i taget alltså...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av rudeboystig:

Jag sa aldrig att försäljningen är piss på PC. Det jag menar är att dels är:
- piratkopieringen mer utbredd på PC än på 360

Alltså jag tror inte det. I malmö och sthlm (och på fler ställen säkert) finns det butiker som inte gör annat än att chippa/flasha x-boxar dagarna i ända. Och jag och nästan alla jag känner som har en box har den chippad och de köper aldrig några spel till den. Samtidigt tror jag att de flesta pc-pirater iaf köper åtminstone ett eller två spel om året (antingen för att det inte finns någon bra pirat verre ute eller för att de vill kunna spela online). Återigen stämmer detta in på min vänskapskrets. Och det är ju såklart inte världens mest vattentäta källa men det är ju iaf mer trovärdigt än att bara dra fram något ur röven som du gör.

Att sen 360-spel ändå säljer som smör beror väl på att det är så jävla många som äger ett 360.

Om mina jämförelser kom ur arslet så vill jag inte veta vad dina luktar, men tanke på att de baseras på dig och din bekantskapskrets, som verkar vara inställda på att det endast ska släppas mmorpg och liknande. Idioter. /rant

Men det är ju självklart att piraterna är fler på PC, bara det faktum att fan och hans moster har en PC medan det bara säljs ett visst antal Xboxar per år. Att man dessutom behövs chippa boxen gör skillnaden större.

Sen kan det ju naturligtvis vara så att några personer piratkopierar mycket till 360n, medan många kopierar lite till PC. Who knows.

Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av Grumbledock:

"Det räckte för att bli årets snabbast säljande PC-spel."
Sen är det väl knappast förvånande, då konkurrensen på PC är ganska död, det har inte släpps någon ny WoW-expansion så vad ska de konkurrera med? XD
Sen har vi ju inte sett någon av årets tunga konsol-titlar heller, där kan vi nog räkna kallt med att lilla SC2 får väldigt mycket smisk.

Red dead redemption och Alan wake är väl två ganska tunga titlar. Finns det större släpp på G i år egentligen?

Nya Halo om en månad
CoD: Black Ops och AC: Brotherhood lär sälja en hel del, kanske nya Fallout också?

Fast jämföra något alls med SC2 är lite fuskigt, det är som en boxningsmatch mellan Hulken och Smeagol.

Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:

Man behöver inte modda om sin konsol för att dom släpper updates eller för att spelen kommer i nya waves.

Om man inte vill bli bannad så måste man det. Jag tror väldigt få är villiga att bli det. Man kan iofs patcha spelen men det ska också kunna leda till att man med ganska stor risk kan bli bannad..

Jag tycker det är jobbig att skicka iväg konsolen, samt är det inte värt c:a 500:- vilket är vad jag ger för 2 begagnade spel eller ett nytt spel.

jag vet inte hur stor del av befolkningen som har en 360, men om vi säger 5-10% (låter väl ganska rimligt?) så har ju kanske uppåt 70-80% av befolkningen en PC (kanske mer?), ändå säljer 360-spelen bättre. Jag tycker det säger en hel del om situationen. Iofs har ju inte alla PC för att spela, men man har ju möjligheten iaf om man har en hyffsat ny PC, to.m min laptop klarar de flesta nya spel..


signatur
Medlem
Skrivet av Cannibal Ox:
Skrivet av rudeboystig:

Om mina jämförelser kom ur arslet så vill jag inte veta vad dina luktar, men tanke på att de baseras på dig och din bekantskapskrets, som verkar vara inställda på att det endast ska släppas mmorpg och liknande. Idioter. /rant

Men det är ju självklart att piraterna är fler på PC, bara det faktum att fan och hans moster har en PC medan det bara säljs ett visst antal Xboxar per år. Att man dessutom behövs chippa boxen gör skillnaden större.

Sen kan det ju naturligtvis vara så att några personer piratkopierar mycket till 360n, medan många kopierar lite till PC. Who knows.

Tufft att kalla mig och mina kompisar för idioter på nätet. Du skulle få så mkt smisk på stan.

Och en stor pc-pirat scen beror väl mindre på att t.o.m din moster har en dator, en dator används ju till så otroligt mkt mer än spel. Det beror väl isf snarare på att det finns mkt dator/teknik intresserat folk som gillar spel.

Ja, för att hota någon med smisk på nätet är ju så mycket tuffare.

Min poäng var ju att den enklaste anledningen till att det nog finns fler PC- än 360-pirater är siffran tillgång/kunskap.

12
Skriv svar