MC-kläder

Medlem
MC-kläder

Nu när våren är i annalkande så är det dags att se över mc-garderoben. Jag har behov av en jacka och ett par byxor att köra hoj i i sommar.

Tanken är att köpa en skinnjacka och ett par mc-jeans. Skinnjackan är för att det är snyggast tycker jag, och jeansen är förutom snygga dessutom riktigt bra om man skulle trilla av hojen och glida på asfalten. Det är ju naturligtvis inte vanliga jeans, utan kevlarförstärkta diton.

Tänkte visa er några förslag på jackor och byxor, så får ni säga vad ni tycker

Det här är bara förslag, på lördag blir det mc-butiker för hela slanten och prova prova prova

#blogg

Medlem
MC-kläder

Sjukt snygga jeans! märke och pris? behöver också shoppa lite för kommande säsong

Medlem

Översta paret är Draggin, de andra är ett par Sartso. Ligger runt 2000:- ungefär. Man kan hitta ett par för dryga 1000 men lika gärna kan de kosta 3000:- min budget ligger runt 1500 på byxorna och max 3000 för jackan. Ny hjälm o handskar köpte jag förra året.

Medlem

Kevlarförstärkta jeans? Nu snackar vi!

Medlem

Priserna inkulsive skydden eller utan? Kör med ett par Lindstands curtis, har för mig att dom gick på ca 2000 inkl skydden. Fina med lindstrands är att det är Halvarssons skydd som används, inga problem att hitta utbytes delar mao.

Medlem

Btw, första jackan ftw, riktigt nygg.

Medlem

Priserna är utan skydd. Man får räkna med ca 300:- extra för skydd till jeans respektive jackan.
Lindstrands gör fina jeans, men 2000 är lite för dyrt för mig. Ska försöka hamna lite billigare för att inte behöva dra ner på kvalitet på jackan. Hela budgeten för min outfit är 4000:-

Jag är själv mest kär i jacka nr 2. Gillar färgen bättre, men fickorna och stuket är snyggare på jacka 1. Vi får se hur det går.

1
Skriv svar