Resident Evil 6 avslöjat – vi har debuttrailern

Medlem
Skrivet av Zmizk:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Zmizk:

Jag börjar tröttna på alla gnällspikar som hela tiden säger att Resident Evil har förlorat sin känsla. Men då frågar jag:

Vad är Resident Evil-känslan? Dåliga kontroller kombinerat med äckliga kameravinklar samtidigt som man rör sig som en tank från 1940?

Nej, sluta lipa och inse att Resident Evil spelen utvecklats till det bättre.

ja om man gillar hjärndöda shoot em ups som det finns gott om idag, ja då har det utvecklats till det bättre. Förövrigt har du väl aldrig spelat ett riktigt RE spel om du säger att de "dåliga kontrollerna" och kameravinklarna är det som gör RE känslan.

Rent ut sagt så är du en stor idiot.

Jag har spelat alla Resident Evil-spelen förutom Survivor-spelen. Hell, jag äger till och med 1-3, remaken av ettan samt Zero till Gamecube. Resident Evil 4 och framåt föredrar jag. Jag vet vad jag pratar om.

Att du sedan gör personliga påhopp säger väldigt mycket om din förmåga att argumentera överhuvudtaget.

Skrivet av oscarstegland:

Anser du att Paranormal Activity är bra skräck eller över huvud taget annorlunda från någon annan skräckfilm nu för tiden? Paranormal Activity är ju exakt samma skrämseltaktik som alla "hoppa-ur-garderoben" slasher filmer förutom att de har dummat ner skiten ännu mer genom att sätta en timer på det. Så fort timern går i realtid så vet man att nu kommer någonting dyka upp. Om du vill ha några moderna men ändå effektiva skräckfilmer så kolla upp "The Descent", "Rec", "Inside", och "Martyrs". Där kan vi snacka obehag. Paranormal Activity var ju närmast en komedi.

Av de tre sluten på Paranormal Activity så är det endast 1 av dem som har ett hopp-moment i slutet. Annars kan inte jag minnas något annat av det som du påstår. Tvåan var likadan, och trean kan jag inte säga något om än då jag inte sett den.

Det var inte hoppmoment jag kritiserade, det var mest att skräcken inte existerar i Paranormal Activity då den är ännu mer förutsägbar än någon skräckfilm det senaste decenniet. Kolla på timern nästa gång du ser filmen. Den går snabbt genom natten precis till någonting händer då den saktas ner till realtid. Man vet alltid när något "läskigt" kommer hända för att regissören och hela konceptet är smått efterblivet.

Medlem
Skrivet av t4jr3nT_:
Skrivet av Ischim0n:
Skrivet av Strasser:

Shit vad ful grafik, sag ju nästan ut som nagot fran PS2.

Tror du har skit skärm isåfall

Eller du som har skitögon.

/Sverige mot särskrivning

"Yhhy/QQ"

123
Skriv svar