Samsung UE46D7005

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Du får en motsvarande ren full HD-maskin för 7000-8000. Varför köpa 3D-stuk som ändå är dålig upplösning och brist på standard egentligen. När 3D blir 1920x1080p i upplösning kan det ju bli intressant i framtiden kanske. Man skulle ju vilja klara sig med ett par passiva polariserade glasögon till att börja med.

fast för en TV sitter man ofta ändå så nära att 1920x1080 gör en direkt jätteskillnad, då är det snarare andra saker som man vill ska vara bra (te.x att färger ser naturliga ut och att svärtan är bra). Sen kan man köra 1920x1080 i 3D om man nu vill det och har en dator som pallar att rendera bilden x 2 i den upplösningen.. Dock inte med nvidia's drivers, finns ju många andra, jag kör med drivers från Tridef till mina spel, var billigare än att köpa nvidia's alternativ också.

Sen har man väl ofta en TV till mer än 3D-spel?? finns ju 3Dfilm också.


signatur
Medlem

Även om detta var en helt OK recension tycker jag nog ändå att ni ska hålla er till spelrelaterade artiklar och inte denna typ av hårdvara.
Jag kan också tycka att det är hyfsat viktigt att nämna att TVn stödjer DVB-T2 (men även S2).
En TV-recension utan kalibrering eller bildinformation gör tyvärr att det blir M3-recension-stuk över det, dvs lite platt.

Medlem

Ja gillar de nya recensionerna av tv det är viktigt med alla tillbehör. Alla som tycker olikt är de någon som tvingar er och trycka på länken "Dumma människor".

Att köpa en Samsung är som att spela på lotto så är de bara.

Medlem

För mycket TV och för lite PC på Fragzone nu.

Quake-konnässsör
Skrivet av t4jr3nT_:
Skrivet av almblad:

Jag skulle gärna vilja se fjärrkontrollen också när ni gör recensioner på TV apparater skulle vara en rolig bonus. Du håller ju i den en större del av TVens liv

Öh? Smartphone?

Jag har en Nokia 3310 fortfarande Tegelstenen kan man lita på!

Tror inte appsen fungerar riktigt i den...

Medlem

input lag är inget problem om man slår på spelläget, det mest input-känsliga spelet jag lirat är impossible game på xboxen och det går galant med det påslaget!

Inaktiv
Skrivet av Loika:

input lag är inget problem om man slår på spelläget, det mest input-känsliga spelet jag lirat är impossible game på xboxen och det går galant med det påslaget!

Då är ju SSF4 AE betydligt mer input-känsligt där vissa links krävs att man sätter dom med 1 frames precision. Och då funkar fan inte ett spelläge med +40 ms input lag.

Spelläget är ingen garanti för att kompensera input lagget och alldeles för många modeller ligger på över 40 ms trots spelläget påslaget.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Missade ni det där med clouding och hög input lag (40 ms med motion plus avslaget och över 70ms med det påslaget) som gör tvn värdelös för främst fightingspel men även andra spel som kräver väldigt exakt timing?

Den må va snygg tycker jag men någon gaming-tv är det då verkligen inte. Men den funkar ju klockrent om man inte är så kräsen så klart.

När det gäller Samsung (detta står faktiskt ingenstans i någon bruks) måste du köra antingen VGA för på den ingången gäller inga bildförbättringskretsar, eller HDMI 1 då den ingången är dedikerad konsoll eller PC-ingång. Kör man sen spelläge är där ingen eftersläpning. Spelläget ger dock något sämre bild för att kompensera mot input lag.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Nej tack
3D = dynga, cloding/halos/bleeding = problem pga daterad teknik. vem köper en "LED" för 10k idag när de redan i år får se OLED som är överlägsen på alla sätt, och redan nästa år till riktigt bra priser, även för de "prismedvetna".
3D är på väg bort, det tillför inget utom problem och det finns för många problem, för många tekniker, och för lite intresse. Ett skitsätt att lura folk att köpa en undermånlig produkt (tv) när bildkvalité kunde ha prioriterats istället och gett en bättre skärm för samma pengar. Nej tack sönderbrända plasma, nej tack blaskiga LCD/LED, OLED 2012 FTW!

Du var mig en bitter rackare

OLED lider fortfarande av dålig livslängd. Mycket fin bild men nästa år ofantlig dyr pga ny tekniks överprisande samt att den kommer inte kunna mäta sig i livslängden, ännu bör tilläggas dock inte under nästa år. Allt organiskt dör fortare än icke organiska material.

3D är knappast på väg bort bara för att du tycker det är skit. Jag tycker också det är skit men det försvinner inte för det utan snarare kommer produkterna att vidareutvecklas. Inom 5 år räknar branchen ha bättre 3D apparater än dagens utan kravet på brillor på marknaden.

Sen kan du inte plocka ur 3D på ett vettigt sätt ur en undermålig billig produkt lika lite som du kan köra i 250 km/h med en Fiat Panda. 3D-TV = bättre panel, tex Panasonics NEO PDP.

På tal om neo pdp och plasma, sönderbränd...?? sluta yra. "Bränner" du sönder en plasma idag får du skylla dig själv för då har du andra problem som du ska rikta din fokus på.

En rolig grej när det gäller "daterad teknik"
Visste du att redan på 70-talet gjorde man skrivare som var helt ljudlösa. Det hade alla skrivare varit idag men vi mäniskor fattade aldrig om dom var igång eller inte.
Tekniken är sällan daterad, vi är dock daterade primater med begränsade förmågor. Ha det

123
Skriv svar