Spelåret 2012, läsarnas val

Medlem
Skrivet av KrejzY:

GTA V är onekligen hetast för mig.

Ser oxå fram emot GTA V, men tyvärr tror jag inte att det kommer (rent spel mässigt) att skillja mkt från GTA IV, så Ny stad, Nya karaktärer, men samma typer av uppdrag, samma sido aktiviteter, samma vapentyper och ganska mkt se likadant ut, det är iaf vad jag tror!

GW2 får min röst, för de stoppar tillbaka rpg i MMORPG och gör sammarbete enkelt & roligt igen.. inge mer killstealing, stå och vänta på spescifika klasser i evigheter och sånt som gjort MMOn tråkiga i så många år..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Röstade D3 fast det finns risk att det inte släpps i år

Den risken finns med många spel på listan! Tror D3 blir bra, ljudet och atmosvären i spelet är underbara etc, men jag tror inte det blir fantastiskt i sin helhet, Saker som stör, att man måste vara online, att man mer eller mindre prackas på datastyrda medhjälpare ökar bara chansen att folk kommer spela solo isf att söka sig till coop. Jag tror i mångt och mycket att många kommer nog bli besvikna, men det blir nog ett givet köp endå!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Ugh, den där listan påminner mig om varför jag inte spelar så mycket spel längre..
Några få ljusglimtar är allt man får mellan högarna av avföring.

Exakt!

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Newklear:

Det hade inte behövt stå "mass effect 3", det hade räckt med "valfritt bioware-spel" så hade det varit direkt överlägset dem andra

jasså? som Dragon Age 2? nee!

Japp, precis som dragon age 2, grymt bra spel!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

D3 och HL3 för min del.

Medlem

Med den svåra abstinens som råder så blev det enkelt val Diablo 3, kommer även köpa GW2 när det kommer senare i år

Medlem

- Bioshock: Infinite / ME 3/ Journey / GTA V / GW 2 / ( Half Life 3 ?) / Borderlands 2 - Suktar jag efter.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Flakmonkey

Lite lustigt att i princip alla spel på listan är uppföljare, varför ska utvecklarma skapa något nytt när det inte är det som "vi" vill ha? The last of us, the last guardian och bioshock infinite hamnar högst på min lista av de där alternativen iaf

Medlem

Jag tror på Bioshock Infinite. Diablo 3 kommer bli jävligt kul, men det kommer aldrig kunna nå upp till den sinnessjuka hypen som finns på det.

Medlem

Dishonored master race reporting in


signatur

Imperator

Medlem

jag hade svårt o bestämma mig mellan
borderlands 2
diablo3
guild wars3
half-life3
metro: last light
prey2
men det blev trots allt diablo3 då jag sätt fram emot de sen..... urminnes tider...?
ser iof fram emot the last of us också men jag har ingen ps3a och är osäker på o köpa mig en

Medlem

Mass effect 3! GOTY 2012! GOTY 2012!

Jag kan se in i framtiden!

FZ: 5/5
Gamereactor: 10/10
IGN: 9.5/10
Gametrailers 9.5/10

Vilket Mästerverk!

Hade röstat på Diablo III men det kommer inte under 2012 så då var valet enkelt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Reize:

Dishonored master race reporting in

Håller med!

Dishonored borde få mera kärlek!

Medlem

Guildwars 2 helt klart... Innovation i en stel genre.. bra bakgrundsstory som till exempel backas upp av 3 noveller.. ett system som knyter samman >GW1 med 2an.. INGEN konsoll ambition alls..

som andraval sätter jag Kingdoms of Amalur the reckoning jag menar RA Salvatore satte kraven för storyn..

minst ser jag fram emot Diablo3 och Mass effect 3... diablo går mot wow stuket i både grafik och svårighetskrav och sabbar upp det lite extra med pay to win..
Mass Effect 1 var bra som fan men 2an blev totalbesvikelse då det var förenklat och konsollsnuttifierat


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

mass effect 3 helt klart. Kan knappt vänta.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hitman 5, GTA 5 samt Max Payne 3 är de jag tror på och ser fram emot mest. Rösten gick till Hitman, då jag anade att det spelet skulle ha minst röster.

Medlem

Mass Effect är inte bra spel.
Långa transportsträckor och halvtaskig bilduppdatering gör inte ett spel.
Däremot Thief 3, det var gryyymt. Tyvärr tror jag att de fördummar 4an :s

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Monstertarzan:
Skrivet av Mack:

Så många röster på Mass Effect 3? Diablo 3 kan jag förstå, spelen har ju satt ribban för hela hack & slash genren.

Men Mass Effect? Förstår inte hur folk kan tycka det spelet är så otroligt jävla fantastiskt bra. Det är bra spel men inte mer.

Men så kan du väl inte resonera? Då kan man ju lika gärna säga: "Varför är det så många röster på Diablo 3? Mass Effect 3 kan jag förstå, spelen har ju satt ribban för interaktion mellan karaktärer och att skapa sin egen, personliga spelupplevelse."

Men nu är det väl tydligt att han inte tycker att det är så, något jag är böjd att hålla med om. Välgjorda karaktärer i all ära, men att man skulle ha möjlighet att kunna "skapa sin egen, personliga spelupplevelse" är att göra en höna av den fjäder som valfriheten i ME är. Är man av den åsikten är det självklart att man kan resonera så som Mack gjort.

Skrivet av Monstertarzan:

Allt är ju personliga åsikter. Nu ska det här inte tolkas som att jag är emot Diablo 3 på något sätt, snarare tvärt om. Att det finns folk som tycker att ME-serien är otroligt jävla fantastisk tycker inte jag är något konstigt alls. Varför skulle det inte kunna vara så?

Ptja, tycker man själv inte att spelen är fantastiska och heller inte kan se vad som kan tänkas göra dem fantastiska i andra spelares ögon är det väl inte märkligt om man undrar.

Inaktiv

Diablo 3 är bara snäppet över konsolspel sett till innehåll.

Själv hoppas jag på värdiga uppföljare till Sim City, Railroad Tycoon, Evil Genius, Tropico, Age of Empires

För att inte tala om Armed Assault 3 som kommer i år. Det blir garanterat köp.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Planetside 2 http://www.planetside2.com/

och om det inte hinner komma ut - Tribes:Ascend.

Medlem
Medlem

Redigt sugen på GTA V

Medlem

Arma 3 är det spel jag längtar mest till just nu, men jag längar även till ME3

Medlem

Unnamed Total War är ju självklart det man längtar mest till!

Medlem

Saknade nya SSX

Medlem

Dom som jag längtar efter var inte med i listan ens, men den ena annonserades bara några dagar sen och den andra är nog inte så välkänd.

firaxis Xcom: enemy unknown
Egosofts X: Rebirth

hoppas dom kommer snart

Guild Wars 2 utan snack. Diablo 3 hoppas ja ju kommer bli bra, men mer troligt GOTY 2013 än något annat xD och Mass Effect kommer bli jävligt bra, men de kommer inte bli revolutionerande bra för att de är för likt 1an o 2an, ser framför mig,

+ Det är Mass Effect!

- Ja du vet, Mass Effect!

Medlem

The Last of Us bara 1,39% ?? VCad är det med den här communityn? The Last of Us kmr bli en GOTY kandidat helt klart.

Pansarknekt

Har alla dessa spel satta releasedatum i år? Jag valde nämligen Thief 4 <3 men jag tvivlar på att det kommer ut iår dock.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av nather:

Dom som jag längtar efter var inte med i listan ens, men den ena annonserades bara några dagar sen och den andra är nog inte så välkänd.

firaxis Xcom: enemy unknown
Egosofts X: Rebirth

hoppas dom kommer snart

Japp Xcom spelet är det enda spelet som jag riktigt ser fram emot.Kanske Arma 3 och Dear Esther blir ngt också.

Annars sög den där listan ganska hårt...2012 verkar bli ett botten år för mej.


signatur

More COOP for the masses

123
Skriv svar