Alan Wake till pc i februari, FZ har systemkraven

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Strasser:

haha, get with the times, vem i helskotta kör fortfarande XP?

Jag kör XP x64 om det är nåt problem med det??? Tycker det är det bättre operativsystemet av XP, Vista eller Windows 7. Prestandan är helt klart sämre på Vista/Windows 7 bortsett att desktopen känns rappare i Windows 7, men i spelen är det tvärt om. Laggar oftast mer än med XP x64

att win7 skulle ha sämre prestanda i spel är nog enbart placebo. Med en duglig dator lär skillnaden vara så liten så den inte märks

Medlem

Tycker alla utveckalre kan göra som DICE och lägga ner supporten för XP. Varför lägga extra pengar på att göra spelet spelbart på ALLT istället för att lägga dom pengarna på att göra upplevelsen bättre?
Om 3 år kommer ju till och med Microsoft lägga XP bakom sig och sluta uppdatera det. It's time to move on. Win7 är så mycket stabilare och snabbare än XP, till och med när det va i alpha!

Medlem

Lite lustigt, köpte det inne i Dublin på gamestop för en timme sen för jag velat spela det sen jag läste recensionen, har ingen xbox (e pc gamer) men min housemate har så tänkte passa på, så kommer man hem och läser denna nyheten

Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Strasser:

Jag kör XP x64 om det är nåt problem med det??? Tycker det är det bättre operativsystemet av XP, Vista eller Windows 7. Prestandan är helt klart sämre på Vista/Windows 7 bortsett att desktopen känns rappare i Windows 7, men i spelen är det tvärt om. Laggar oftast mer än med XP x64

att win7 skulle ha sämre prestanda i spel är nog enbart placebo. Med en duglig dator lär skillnaden vara så liten så den inte märks

Så min dator skulle inte vara snabb nog? bullshit, jag kan spela alla spel som finns på marknaden. Det är snarare att drivrutinen för mitt grafikkort i Windows 7 är sämre än för XP

Skrivet av DeathRow:

Tycker alla utveckalre kan göra som DICE och lägga ner supporten för XP. Varför lägga extra pengar på att göra spelet spelbart på ALLT istället för att lägga dom pengarna på att göra upplevelsen bättre?
Om 3 år kommer ju till och med Microsoft lägga XP bakom sig och sluta uppdatera det. It's time to move on. Win7 är så mycket stabilare och snabbare än XP, till och med när det va i alpha!

Stabilare är det inte för min del i alla fall och jag har testat alla Windows som finns sedan jag började med PC. Jag har inte mer blåskärm på XP än på Windows 7. Jag fick betydligt sämre hårddisk prestanda med Windows 7 än XP x64. Att du tycker att spelföretagen ska lägga av att göra spelen spelbart på XP lär dom inte tjäna mer pengar på. Att tvinga nån att byta OS är knappast en bra metod, då slutar jag lira eller så köper jag bara spel som är kompatibelt med mitt OS jag använder. Jag tycker inte BF3 är nåt bra spel bara för att det är DX11. Skyrim + grafikmodar som är DX9 kompatibelt spel är ett klart mer värde i än BF3

OFFTOPIC:
Hur citerar man flera inlägg samtidigt? eller måste man hålla på att klistra in nästa inlägg efteråt?

signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

[...]
Stabilare är det inte för min del i alla fall och jag har testat alla Windows som finns sedan jag började med PC. Jag har inte mer blåskärm på XP än på Windows 7. Jag fick betydligt sämre hårddisk prestanda med Windows 7 än XP x64. Att du tycker att spelföretagen ska lägga av att göra spelen spelbart på XP lär dom inte tjäna mer pengar på. Att tvinga nån att byta OS är knappast en bra metod, då slutar jag lira eller så köper jag bara spel som är kompatibelt med mitt OS jag använder. Jag tycker inte BF3 är nåt bra spel bara för att det är DX11. Skyrim + grafikmodar som är DX9 kompatibelt spel är ett klart mer värde i än BF3

Bluescreen beror på hårdvarufel, inte Windows.
Visst skulle företagen tjäna på att slopa stödet för XP. Tänk alla pengar som går på utvecklingen när man måste göra spelat kompatibelt med alla grafikdrivrutiner till flera olika OS, istället för att bara utvecka till Vista/Win7 som är i stort sett likadana.
BF3 har sålt miljoner exemplar utan stödet för XP, så inte förlorar dom på det iallafall.

KoP
Medlem
Skrivet av Ankh:

Så - ni som lirat detta på PS3/360...är det något att ha? Jag var helt inne i detta liret tills det visade sig att det inte kom på PC (något som det tydligen gör nu långt senare).
Är det köpvärt?

Jag känner inte att jag behöver ge någon motivering till varför du ska köpa Alan Wake. Enbart detta klipp ifrån en scen i spelet räcker för att motivera ett köp.

http://www.youtube.com/watch?v=hOMen_Pfj2c&feature=related

Medlem

kul att ni gillade min "snabb-recension" helt klart köpvärt är det iaf.. sen kanske inte en konsolportning ska kosta 449kr när den kommer.. jag hoppas de sätter max 29.99 euro på steam. mer vore nog dumt om man vill sälja stort.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så - ni som lirat detta på PS3/360...är det något att ha? Jag var helt inne i detta liret tills det visade sig att det inte kom på PC (något som det tydligen gör nu långt senare).
Är det köpvärt?

Jepp! Helt klart prisvärt ! Roligt spel också!

Skrivet av LordOfTerror:

Så min dator skulle inte vara snabb nog? bullshit, jag kan spela alla spel som finns på marknaden. Det är snarare att drivrutinen för mitt grafikkort i Windows 7 är sämre än för XP

Lycka till att installera Battlefield 3 då Om din dator blir långsam med Win7 när du spelar så suger din dator rätt mycket!! Win7 är mycket mer stabilare än XP!

signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Inga problem med hårdvaran här inte, vet bara inte om jag vill ha spelet längre. Remedy skulle inte ha dissat ps3 och pc när de hade chansen

signatur

Game long and prosper

Medlem

Riktigt bra spel, är väl slöseri att släppa det på PC då det bara gnälls och piratas (syns på kommentarerna, löjligt) men vissa tycker visst att det är värre att få spelen sent, om än inte direkt portade, än att helt undgå möjligheten att spela dem. Dagens PC-fanboys, ni är så ologiska att det är kul ^^

Kommer det på PC kanske man plockar upp ett ex för att lira på jobbet om inte annat

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Riktigt bra spel, är väl slöseri att släppa det på PC då det bara gnälls och piratas (syns på kommentarerna, löjligt) men vissa tycker visst att det är värre att få spelen sent, om än inte direkt portade, än att helt undgå möjligheten att spela dem. Dagens PC-fanboys, ni är så ologiska att det är kul ^^

Kommer det på PC kanske man plockar upp ett ex för att lira på jobbet om inte annat

Äeh, du börjar slacka! Ditt trollande brukade vara underhållning på hög nivå men på senaste tid har det ju bara varit tråkigt

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Ankh:

Är det köpvärt?

Jag känner inte att jag behöver ge någon motivering till varför du ska köpa Alan Wake. Enbart detta klipp ifrån en scen i spelet räcker för att motivera ett köp.

http://www.youtube.com/watch?v=hOMen_Pfj2c&feature=related

Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av Ankh:

Är det köpvärt?

Jepp! Helt klart prisvärt ! Roligt spel också!
!

Jag tackar för era svar - då återstår det dock att se hur den blir till Pc får nog läsa lite recensioner först!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Strasser:

Mina föräldrar till exempel? Dem tycker W7 är sjukt fult och säger att man knappt hittar saker på W7. Vista är exakt samma OS som W7 i utseendet men i prestanda usch nej. Vista äter ju hårdvara.

Medlem

yay så jävla sur på dom för att dom inte släppte det samtidigt som konsolerna >< men men, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge... eller?

Medlem

Blir att förhandsboka detta fort ett release datum för Februari är satt

Medlem

Jag kör Alan Wake på 360:n och det är riktigt coolt. En hel del kalla kårar erbjuds

signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

meh... kanske...? vet ej.. tveksamt!

Medlem

Märkligt låga systemkrav, med tanke på den hype de skapade när spelet för några år sedan var på väg till PC.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Är det köpvärt?

Jag älskade Alan Wake när det kom till 360. Gillar man äventyrsspel med lite Gabriel Knight-känsla men med inslag av action så är det ett måste.

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Ankh:

Är det köpvärt?

Jag älskade Alan Wake när det kom till 360. Gillar man äventyrsspel med lite Gabriel Knight-känsla men med inslag av action så är det ett måste.

Ja jag har hört mycket bra om den - får hoppas det blir bra på PC också (med keyboard/mus).

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vf känns detta som en snabb konsol-portning? :S

Medlem
Skrivet av Aledwarf:

Vf känns detta som en snabb konsol-portning? :S

Mja känns ju som det spelet vart ju bekräftat förra månaden om att det skulle komma till PC. Men vem vet dem kanske har fixat o sånt inför release så det ska flyta på bra. Men det märker vi nästa månad. Skiter ändå i hur buggat det nu än är huvudsaken det går att spela en del buggar kan vara roliga sålänge det inte drabbar mainstory har längtat efter detta spel sen dem bekräftat det för ett par år sen.

12
Skriv svar