Paradox tror att nästa konsolgeneration är den sista

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av radiuz:

Älskar hur så många PC-nördar blir irriterade på konsolerna! Det är bara att inse, PC'n är i princip död för längesen. Jag spelade extremt mycket på PC´n för några år sedan, idag används den enbart för surfning och dylikt och många av barndomsvänner har som jag. Konsol för spel! Visst, grymt med super grafik osv.. Men jag väljer hellre att spela på 360n på min 65" VT30 plasma och DSP7000 högtalare framför soffan

Då jag även jobbar i branschen (Media Markt) så vet jag hur extremt lite lösbit inom PC det säljs, och hur extremt mycket surfplattor det säljs. Är väldigt sällan folk kommer in för att bygga sin egna dator trots hur lönsamt det än är. Folk betalar hellre mer för ett färdigt koncept (t.ex Apple). Nu är jag dock anti med allt Apple gör men dags att vakna - PC'n har dött ut. Min brorsa som är sjukaste PC nörden och byggt datorer i flera år har tröttnat på alla dåliga portar och spelar hellre på 360 vilket säger en del.

Ge mig Wii U nu med GTA V (som förövrigt inte har utannonserats till vilken plattform det släpps till)!!

Haha, Media Markt och "lösbitar" (komponenter)... jo tjena! Man köper inte komponenter från Media Markt, sämre priser och komponenter finns ju inte. Man kan ju lugnt säga att PC Gamers inte går till Media Markt, snarare undviker allt vi kan.
Du är väl en typisk sån som står vid en dator för 8k med sitt fina budget-grafikkort som klassas som "speldator" och försöker sälja den till folk som inte vet bättre.

Men om det är kompetensen som finns hos Media Markts anställda så blir jag orolig. Webhallen, Inet, Alina, Net2World, Jmedata, Komplett, där snackar vi butiker som vet vad de sysslar med.

http://produkter.mediamarkt.se/store/lund/dator/stationar-dat...
http://produkter.mediamarkt.se/store/lund/dator/stationar-dat...

Vi tar en snabb titt på er hemsida. Ni skriver inte ens ut vilket moderkort eller nätaggregat som är i datorerna. 550ti som är det mest kraftfulla i hela sortimentet är ett budgetkort som inte är värt över 1000kr i bästa fall. Samt en 2600 utan K så den är alltså låst, går inte att överklocka. Troligtvis hade inte nätagget pallat i vilket fall som helst. För hela detta skitpaketet vill ni ha 11k. Skrattretande.
Undras varför Media Markt inte säljer så bra inom datorer eller komponenter...

+5000K

Inaktiv

Streaming måste ju vara framtiden! sen om man streamar till telefonen, tvn eller något annat är av mindre vikt just nu.

Medlem

Om det senaste ryktet om den nya xboxen är sant så lär det inte vara den sista

ZF
Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av ZF:
Skrivet av roftg:

i mina ögon vore det ett stort misstag av apple att satsa på en egen konsol, det finns inte plats för dom där,

Det finns alltid plats om man gör rätt, och har lite tur.

Men jag tror nog de redan känner till utmaningarna.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pippinfront.jpg

hjälper inte att göra rätt och ha tur när du har microsoft där som har mer pengar än nintendo,apple och sony har tillsammans,

att Microsoft har pengar behöver inte betyda att de kan användas hur som helst, det gäller även Sony i den här frågan, som dock även har andra resurser som Microsoft helt saknar. Nintendo däremot kan kanske i princip använda alla sina resurser på spel eftersom det är nästan allt vad de gör.

och vare sig pengar eller total dominans räddar alltid eller hur länge som helst. annars hade Microsoft suttit med sina Facebook och Youtube och Gmail nu, Windows Phone har harvat i motvind i åratal och kommer ingen vart. men de lyckades ta sig in på spelmarknaden trots ett ekonomiskt monumentalfiasko och konkurrenter med runt 250 miljoner användare, fast det betyder ändå inte att de liksom de andra kommer vara kvar där om 5 år givetvis om man ser på osäkerheten i alla tjänster.

Skrivet av Bobbey:

Äh klart PCn förr eller senare vinner... kanske när Linux tagit över som plattform.

Slutna system dör alltid ut likt Sovjetunionen springer tiden ifrån dem,
men jag ska inte reta upp alla Applefanbois här... ni får leva i tron
att iPad och iPhone kommer vara störst och bäst i all evighet.

just iPad kanske inte är för evigt, men att den traditionella datorn i allmänhet och stationära PC-burkar i synnerhet kommer försvinna ur gemene mans hem är nog ganska troligt. kanske kommer den dock att förpassas till en garderob där den fungerar som en renderings och samlingsserver för hela husets alla läsplattor och "TV-skärmar" däremot. och där lär defenetivt Linux eller nån annan form av alternativ ta vid, det finns redan i princip i varenda mediaspelare och TV som tillverkas idag redan.

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Bojkott:

Fan va många som snackar om hårdvara hit och dit. Spel handlar väl i första hand om spelglädje? Och spelbranschens fokusering på konsoler talar för att den typen av plattform kommer att segra. Många utvecklare har tidigare spytt galla över att utveckla spel till PC då det ligger så mycket mer jobb bakom det.

Jag tror inte att nästa generation kommer bli den sista. Och om mobiler ska slå igenom som spelplattform så blir det då inte Android-lurar. Dom lider av samma problem som PC gör idag. Tonvis med hårdvara och ett helvete för utvecklarna. Där blir det Iphone och Ipad som segrar, och återigen så är det en låst plattform som står högst upp på prispallen.

iphone/ipad som segrar?,, nä inte nu när microsoft satsar för att på allvar ta över även mobilmarknaden och slå ut apple med sitt windows phone,.., nu skrattar väl folk över det uttalandet men minns hur det var när microsoft skulle släppa sin första xbox,, då sade dom att ms ska ta över konsolmarknaden,alla skrattade åt det men nu står dom där i topp...
det ska verkligen bli intressant med windows 8 öch nästa konsolgeneration från microsoft,, microsoft säger ju att dera mål är att det ska vara ett system för alt,telefon,pc,konsol,surfplatta etc,.. microsoft är fortfarande så överlägsna och nu verkar ju jätten ha vaknat på allvar

sen vad det gäller att nästa generation konsolelr blir den sista,, inte riktigt,,

en tjänst som onlive?,,visst,bra ide osv,, typ som spotify fast med spel ju, men folk vill fortfarande kunna köpa sina spel och ha dom hemma i sin samling,
hyrde ett spel gjorde jag senast för 15+ år sedan

Windows phone lider tyvärr av precis samma sak som Android-lurarna, nämligen för stor variation av hårdvara. Dock så ser jag en större framtid för Windows phone på spelmarknaden än Android, mest pga Microsoft har en egen spelverksamhet och kan därför påverka sin egen marknad. Dock är den inte i närheten av samma kaliber som Iphone och Ipad, som redan idag har potential för en stationär konsol med hjälp av Airplay. Android lär sluta som Linux när det kommer till spel.

Vad gäller Onlive så tycker jag att tjänsten fungerar klockrent, även här i Sverige. Kommer tjänster som Onlive att vara framtiden? Ja, utan tvekan, men vägen dit är lång och vi lär gå igenom en och annan generation av konsoler innan det är lika vanligt som digital distribuering via t.ex. Steam är idag.

hu.. Android är ju Linux.

men spelutbudet på Android är i vilket fall ingen större brist sålänge det är typiska mobilspel man nöjer sig med. och så mycket tyngre spel lär det aldrig bli på telefoner ändå, de saknar vettiga kontroller för det och ingen är beredd att betala för de spel som typiskt sett kräver vare sig kontroller eller grafikprestanda ändå, och som därmed är dyra att utveckla. detta gäller alla plattformar, men blir såklart allvarligare ju mindre de är, och Winphone är absolut minst samt om jag inte är helt ute och seglar också uppdelad i prestandatelefoner och budget vilket gör möjliga spelköpare mindre igen precis som på Android, om än tydligare. iPhone återstår som den enda teoretiskt möjliga plattformen för användarbas stor nog där också betalningsviljan är åtminstonne aningen högre.

det är mao samma orsaker som gör att konsoller kommer leva vidare, och få de bästa spelen, (eller de med högst produktionsvärde i varje fall..) i framtiden med.

Medlem
Skrivet av ZF:

att Microsoft har pengar behöver inte betyda att de kan användas hur som helst, det gäller även Sony i den här frågan, som dock även har andra resurser som Microsoft helt saknar. Nintendo däremot kan kanske i princip använda alla sina resurser på spel eftersom det är nästan allt vad de gör.

och vare sig pengar eller total dominans räddar alltid eller hur länge som helst. annars hade Microsoft suttit med sina Facebook och Youtube och Gmail nu, Windows Phone har harvat i motvind i åratal och kommer ingen vart. men de lyckades ta sig in på spelmarknaden trots ett ekonomiskt monumentalfiasko och konkurrenter med runt 250 miljoner användare, fast det betyder ändå inte att de liksom de andra kommer vara kvar där om 5 år givetvis om man ser på osäkerheten i alla tjänster.

jo det gör det,microsoft sa när första xbox kommer,, vi kommer vara bäst om typ 5 år,, men vi kommer ta en stor förlust för att komma dit oxå,nu har det väl gått längre än 5 år iofs men xbox är om inte störst på konsol så är dom lika stora som playstation..så att du säger att det var ett ekonomiskt fiasko stämmer inte alls, det var bara en del av deras strategi,, konkurrenter med 250 miljoner användare?,, vilka konkurrenter pratar du om? hur många användare har xboxlive nu jämfört med playstation network?,, hur kommer det se ut om typ 1-2 år när windows 8 är ute och xbox live är en naturlig del utav det, och xbox live finns på typ var tredje telefon därute, och det även finns på över hälften av alla konsoler som finns därute
att microsoft har harvat med windows phone i åratal är ngt som inte stämmer och ren lögn utav dig,, windows phone dök upp slutet av 2010 och är inte att blanda ihop med windows mobile som det inte varit ngn satsning på ngn gång från ms sida,, iaf inte här i sverige,,iaf,windows phone är en ny hårdsatsning av microsoft,,och nu börjar den ta fart iom windows phone 7,5 och kommande windows 8 + att Nokia världens största telefontillverkare har gått över till windows phone och dessutom har ett väldigt nära samarbete med microsoft,, tex nya lumian(med windows phone) har sålt så in i helvete där den har släppts hittils, oh den är jävligt bra kan jag säga,, jag köpte en igår

alltså,med microsofts ekonomiska muskler kan man göra väldigt mycket,vill dom satsa pengar på att ta sig in ngnstans så dom kan gå back på det i flera år utan att det påverkar dom nämnvärt,, sony går inte jämföra med microsoft,.. det är väldigt naivt imo att tro att microsoft inte är att räkna med vart dom än dyker upp som tex windows phone,eller spelmarknaden osv osv osv,, jag tror inte du inser vidden av hur extremt stora microsoft är

Medlem

Det är ju helt galet, det konsolen gör är ju att underlätta så man slipper byta hårdvara (pc) hela tiden. Jag vill inte blanda spel med dator, det har ju helt olika funktioner samt om en sitter och spelar kanske partnern vill kunna använda datorn under tiden.

Samtidigt vet man ju att alla spel fungerar på den konsol man har och speltillverkarna kan optimera så det ska se så bra ut som möjligt. Om alla skulle börja skapa spel för olika hårdvara skulle det ju bli kaos.

Skriv svar