Grafikmotor under utveckling

Medlem
Grafikmotor under utveckling

Jag har nu under en tid jobbat med att utveckla en dx9 grafikmotor.
Till en början så var tanken att jag skulle bara lära mig grundera att koda i directX och kanske bara göra något mindre 2d baserat spel på motorn.
Men eftersom tiden gick utvecklade jag den mer och mer, så nu börjar det likna något som jag kanske kan använda till ett skapa 3d spel med.

Den senaste veckan har jag suttit och försökt skapa någon form av vatten effekt och här är resultatet

Just nu skulle jag säga att vattnet är i version (0,2) alltså det är mycket förbättringar som ska göras innan vattnet är "färdigt".

Och för ni som är nyfikna kan ladda hem ett vatten demo här:
Demo vatten - 5,84 MB - Upplösning 1680 x 1050

Demo vatten - 5,84 MB - Upplösning 1280 x 1024

Jag har inte inkluderat vcredist-x86 dll filerna så för att det ska funka måste man ladda hem
vcredist-x86.exe - 1,73 MB

Det kräver att man har en gpu med VS 3.0

Det skulle vara intressant och veta om ni får en acceptabel fps eller om den är väldigt låg.
För man kan ju inte sitta och göra en massa effekter och sedan är koden värdelöst optimerat så man måste
ha en monster dator för något som egentligen inte borde vara så krävande.

Fps;en visas nere i vänster hörn

En tanke är att i höst ska jag börja porta grafikmotorn till dx11

1
Skriv svar