Bekräftat: Guild Wars 2 släpps i år!

Medlem

Rekommenderar GW2Sverige.se , den svenska Guild Wars 2 communityn.

www.gw2sverige.se

Inaktiv

Känner ett stort... Mjä. De vill utrota de typiska 3 klasserna DPS Tank och Healer och visst om de lyckas så blir det intressant men tror att det finns risk för flopp.

Medlem

p0k bidrog nog med den sämsta trollningen jag sett på FZ någonsin!

1 GW1 var aldrig nån koreansk grid-fest, påstår du det så vet du inte vad du talar om
2 GW2 blir väldigt annorlunda från GW1, så även om man inte gillade 1an så finns det stort hopp att 2an blir så bra som det ser ut att bli enligt alla demovids och info som finns på ämnet.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

gimme gimme :P:D


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv

50/50 och 29/30

JAG ÄR REDO


signatur

a"C"RED -

Medlem

Vet inte hur "laddad" jag är, men förbannat nyfiken på hur det är att spela, det är jag i varje fall.

Medlem

Hopefully, it's been worth the weight.

Skrivet av Spennet:

Hopefully, it's been worth the weight.

Språkpolisen informerar: syftningsfel: "weight"= vikt, måhända menade "Spennet": "wait"?

Tack för (b) ordet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Onomonom:

Någon som vet hur man kan bli med i den öppna betan?

Anet kommer förmodligen ut med information när det börjar närma sig.

Medlem

Någon som har koll på eller kan länka hur support delen i detta spelet kommer se ut? Det kommer inte vara som i Wow iaf att man spammar 40 K heals varje sekund vad jag förstått. Kommer man se typ något Arena liknande där man kommer kunna knuffa bort, slowa, ge- Attack speed, Absorb Sheils, Movement speed , sen kanske någon liten heal som ger lite Armor eller något. Eller hur kommer det se ut från support hållet?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Spennet:

Hopefully, it's been worth the weight.

Språkpolisen informerar: syftningsfel: "weight"= vikt, måhända menade "Spennet": "wait"?

Tack för (b) ordet.

Host, host

Gabe Newell, tjock

host, host.

Medlem
Skrivet av firsov:

Någon som har koll på eller kan länka hur support delen i detta spelet kommer se ut? Det kommer inte vara som i Wow iaf att man spammar 40 K heals varje sekund vad jag förstått. Kommer man se typ något Arena liknande där man kommer kunna knuffa bort, slowa, ge- Attack speed, Absorb Sheils, Movement speed , sen kanske någon liten heal som ger lite Armor eller något. Eller hur kommer det se ut från support hållet?

Ja nån dedikerad healer finnes ej, alla klasser har support i mer eller mindre utsträckning, den klass som troligtvis intresserar en supportspelare mest kommer nog vara Guardian som har mkt att erbjuda vad gäller dubbelglädje = delad glädje.
http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/guardian/
http://www.youtube.com/watch?v=2I7BG99Uw10
http://www.guildwars2.com/en/the-game/combat/healing-death/
googla om du vill veta mer!

edit
De flesta typer av buffar du nämer finns med, speed&cripple, man kan sätta upp barriärer motståndare inte kan ta sig igenom, knockdowns, etc.. Keasar har sammlat nästan all info man behöver i Guild Wars 2 tråden här på FZ http://www.fz.se/forum/pc/guild-wars-2-95237?page=1


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Medlem

Laddad till max!

Medlem

Så jävla taggad! Följde alla releases på "classer" på deras hemsida.

Medlem

men... hur ska jag hinna med ett liv med alla spel nu då... attans...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Spennet:

Hopefully, it's been worth the weight.

Språkpolisen informerar: syftningsfel: "weight"= vikt, måhända menade "Spennet": "wait"?

Tack för (b) ordet.

Host, host

Gabe Newell, tjock

host, host.

Kul att någon uppfattade referensen

Skrivet av Spennet:
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Spennet:

Hopefully, it's been worth the weight.

Språkpolisen informerar: syftningsfel: "weight"= vikt, måhända menade "Spennet": "wait"?

Tack för (b) ordet.

Host, host

Gabe Newell, tjock

host, host.

Kul att någon uppfattade referensen

Vi skåningar är inte berömda för vår slutledningsförmåga, du kanske vet vem jag tänker på nu?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Spennet:
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Spennet:

Hopefully, it's been worth the weight.

Språkpolisen informerar: syftningsfel: "weight"= vikt, måhända menade "Spennet": "wait"?

Tack för (b) ordet.

Host, host

Gabe Newell, tjock

host, host.

Kul att någon uppfattade referensen

Vi skåningar är inte berömda för vår slutledningsförmåga, du kanske vet vem jag tänker på nu?

Alltid lika roligt när språkpolisen blir rättad!

//LordDiamos

Medlem

omg now i get it gw2 = massa drakar, 2012 0 draken år, alltså perfekta året för ett spelsläpp


signatur

always use the nubs for cover

Skrivet av LordDiamos:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Spennet:
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Spennet:

Hopefully, it's been worth the weight.

Språkpolisen informerar: syftningsfel: "weight"= vikt, måhända menade "Spennet": "wait"?

Tack för (b) ordet.

Host, host

Gabe Newell, tjock

host, host.

Kul att någon uppfattade referensen

Vi skåningar är inte berömda för vår slutledningsförmåga, du kanske vet vem jag tänker på nu?

Alltid lika roligt när språkpolisen blir rättad!

//LordDiamos

Det finns inget bättre


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

då det dessutom inte är månads kostnad är detta ett givet köp för moa

Medlem

Får hoppas man kommer in i betan, dock avsaknad av riktiga support klasser gör att jag inte är vidare sugen på spelet men ger det en chans ifall man kommer in i betan.

Till dess så blir det att jag fortsätter spela Tera online som jag gör nu, och troligtvis efter.

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av firsov:

Någon som har koll på eller kan länka hur support delen i detta spelet kommer se ut? Det kommer inte vara som i Wow iaf att man spammar 40 K heals varje sekund vad jag förstått. Kommer man se typ något Arena liknande där man kommer kunna knuffa bort, slowa, ge- Attack speed, Absorb Sheils, Movement speed , sen kanske någon liten heal som ger lite Armor eller något. Eller hur kommer det se ut från support hållet?

Ja nån dedikerad healer finnes ej, alla klasser har support i mer eller mindre utsträckning, den klass som troligtvis intresserar en supportspelare mest kommer nog vara Guardian som har mkt att erbjuda vad gäller dubbelglädje = delad glädje.
http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/guardian/
http://www.youtube.com/watch?v=2I7BG99Uw10
http://www.guildwars2.com/en/the-game/combat/healing-death/
googla om du vill veta mer!

edit
De flesta typer av buffar du nämer finns med, speed&cripple, man kan sätta upp barriärer motståndare inte kan ta sig igenom, knockdowns, etc.. Keasar har sammlat nästan all info man behöver i Guild Wars 2 tråden här på FZ http://www.fz.se/forum/pc/guild-wars-2-95237?page=1

Såg väldigt rolig ut att spela! Tack som fasen

Medlem

nice! då kan man ju skita i swtor eftersom det sög.

Medlem

Mycket trevligt!

Medlem

Hoppas på Guild Wars 2. Jag är inte helt såld på det här "ability backpack systemet" som jag kallar det (att man bara kan ha ett visst antal abilities med sig ut i fält), men medan jag tyckte att SWTOR såg sämre och sämre ut mot vad mina förhoppningar var så har GW2 faktiskt sett bättre och bättre ut.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Får hoppas man kommer in i betan, dock avsaknad av riktiga support klasser gör att jag inte är vidare sugen på spelet men ger det en chans ifall man kommer in i betan.

Till dess så blir det att jag fortsätter spela Tera online som jag gör nu, och troligtvis efter.

Det finns supportklasser, det finns faktisk 8 st, dom är bara mer eller mindre support. Guardian och Engineer can speccas som 100% support om du vill och jag vet att en anet anställd kör sin thief som support också. Om du går igenom skills och abilities som är kända så kan även necromancer och elementalist speccas för support.
Denna kan ge en hint om vad som är möjligt och notera att långt från alla skills är kända, det finns mer och dom flesta klasser kan speccas för support.
http://gw2.luna-atra.fr/skills_tool/?lang=en

Skrivet av Eravathar:

Hoppas på Guild Wars 2. Jag är inte helt såld på det här "ability backpack systemet" som jag kallar det (att man bara kan ha ett visst antal abilities med sig ut i fält),.

Vet inte vad du menar med detta. Generellt har du två weaponsets som du kan skifta med 10 sec cd och varje set ger 5-7 abilities, sedan har du en andra bar med så det ger 5 till. Totalt 19 skills. Elementalist har betydligt fler pga attunementsystemet,

Sedan kan du byta alla skills bara du är utom combat, och du är sjukt mycket att välja på, du behöver alltså inte gå till trainer och specca om eller något sådan. Så minimum 19 skills när du kliver in i combat, dom flest klasser har fler, och möjlighet att switch utom combat och välja av typ 50 skills. Känns inte som en begränsning direkt.

Kan vara så att du refererar till engineer som har backpacks som ger skills men dom skills är utöver vad vapenset ger och är faktiskt inte en begränsning jfr andra professions.

Addera sedan cross profession combos till det och det blir ganska komplext.

Kan rekommendera denna site om man är intresserad, finns några där som kan detta spelet grymt bra där om man har frågor och jag har fått väldigt mycket besvarat där.
http://forum.gw2sverige.se/index.php

EDIT: Kanske ska förtydliga en sak, bara för att anet tagit bort treenigheten så innebär det inte att rollerna är borta, grejen är att alla kommer att behöva tanka,supporta och göra skada, i en och samma fight. Dock finns rollerna med i professions och man kan välja sin inriktning men är inte låst vid den om man vill göra något annat. Om dom lyckas med sin ambition är en helt annan sak.

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Hoppas på Guild Wars 2. Jag är inte helt såld på det här "ability backpack systemet" som jag kallar det (att man bara kan ha ett visst antal abilities med sig ut i fält), men medan jag tyckte att SWTOR såg sämre och sämre ut mot vad mina förhoppningar var så har GW2 faktiskt sett bättre och bättre ut.

Vet att det var någon som svarade dig på detta precis här ovan, men jag tänkte lägga min egen spinn på det;

Förutom att du har weapon slots och attunments och enginerens kits som helt ändrar dina första fem skills så har du full möjlighet att byta de andra 5 sålänge du inte är i direkt strid, dvs du behöver inte åka/springa till en stad för att byta skills eller lägga traits & skills vad det verkar, med en liten reservation för att detta givet kan ändras innan releese men det har jag inte för troligt!

Dessutom, som warrior har du en charged up skill som gör mer skada ju mer adrenalin du har och är olika för varje vapen.
Guardian har 3 extra, virtues som i passivt läge ger honom fördelar men om du använder dem så kan offra dina bonusar för dina nära allierades bästa. Rangern har 3-5 extra skills till sitt Pet, olika skills beroende vilket pet han har. Necron & Mesmer har secundera effecter på många av sina spells, tex att väcka upp minions, då skiftar den skillen till en skill där du kan få dem att explodera i ett giftmoln. etc etc Så det finns mer skills att combinera än vad det verkar, dessutom i många spel där du har massor av spells etc att välja på så tenderar många att använda endast ett fåtal iaf, skills man tidigt samlat på sig blir värdelösa efter en viss level etc, det tycker jag är rätt kass..

Vet inte om detta hjälpte dig något, men det kanske känns lite bättre..?

Ooops jag kom på det finns ett sätt till att få nya skills för stunden, plocka up föremål, man ska i gw2 kunna ta up och använda vissa föremål i strid, thiefen kan själv sno saker av fiender och använda på dem, elementaren kan genom en av dess elitskills summona ett brinnande tvåhandssvärd som även andra proffesions kan använda och engineeren kan dela ut eldkastare till sina vänner, Fler ännu inte omnämda "vapen" ska kunna hittas i världen och användas under en begränsad tid. (bland annat ska det finnas barbrawl som minigame där man kan slåss med stolar, flaskor, öltunnor etc)

och då har jag inte ens nämt de proffesion combos som personen innan mig nämde, vilket följande är exempel på; http://pc.ign.com/articles/121/1216828p1.html
http://www.arena.net/blog/guild-wars-2-development-update-by-...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

swtor fastnade man inte riktigt för,,
men det här ser mycket mer lovande ut,, skit i beta, släpp spelet nuuuu

12
Skriv svar