The Last of Us vill "säga något om mänskliga varelser"
Utvecklarna Naughty Dog känner sig "bedrövade" när bra spel med mediokra berättelser hyllas för sitt historieberättande.
#uncharted, #naughty-dog, #the-last-of-us-remastered
"– Vi kämpar så hårt på Naughty Dog för att förbättra saker. Och sen kommer det spel som är roliga och spännande och får till de invärtes sakerna, men att läsa i recensioner att de har en fantastisk historia känns bedrövande för oss"
Varför? Då har de ju inget att oroa sig för om mediokra historier i spel får + för story så lär väl de sitta bergsäkert om deras story är så jävla bra som de säger?
// Bacon <3
"– Vi kämpar så hårt på Naughty Dog för att förbättra saker. Och sen kommer det spel som är roliga och spännande och får till de invärtes sakerna, men att läsa i recensioner att de har en fantastisk historia känns bedrövande för oss"
Varför? Då har de ju inget att oroa sig för om mediokra historier i spel får + för story så lär väl de sitta bergsäkert om deras story är så jävla bra som de säger?
tror du missar poängen lite här. de är nog mer oroliga över att kritiker osv. inte riktigt ser skillnad på en väl berättad historia och en mindre väl berättad, ur NDs perspektiv då alltså. så när de lägger massor med krut på en bra berättelse så är det inget som kanske blir belyst så mycket som de hoppas, medan andra storspel får mer creds för sin story än vad NDs spel får. Tycker det är riktigt synd faktiskt, om det stämmer.
Tycker det är lite för mycket fokus på story i dagens spelklimat faktiskt. Spel förr hade många fler orealistiska föremål, monster och bandesigner som faktiskt upplevdes som kul, men nu ska allting sådant kunnas förklaras på ett "vettigt" sätt. Det funkar bra för det mesta, men vissa spel lider av astråkiga banor bara för att de ska vara där för realismens skull.
Tycker det är lite för mycket fokus på story i dagens spelklimat faktiskt. Spel förr hade många fler orealistiska föremål, monster och bandesigner som faktiskt upplevdes som kul, men nu ska allting sådant kunnas förklaras på ett "vettigt" sätt. Det funkar bra för det mesta, men vissa spel lider av astråkiga banor bara för att de ska vara där för realismens skull.
Tycker du tittar på det lite snävt när du buntar ihop realism och en bra story. Jag menar Final Fantasy 7 har en bra story och där kör de på det de vill.
Tycker det är lite för mycket fokus på story i dagens spelklimat faktiskt. Spel förr hade många fler orealistiska föremål, monster och bandesigner som faktiskt upplevdes som kul, men nu ska allting sådant kunnas förklaras på ett "vettigt" sätt. Det funkar bra för det mesta, men vissa spel lider av astråkiga banor bara för att de ska vara där för realismens skull.
Dagens spel kräver en bra story för att kännas komplett. Förr va spelen fula och man spelade för interaktivitetens skull, vilket kanske har något att göra med att äldre spelföretag har ordet "interactive" i sig? Men nu när spelen börjar bli mer och mer verklighetstrogna rent grafiskt så känns det bara tomt om de saknas en handling. Det kunde lika gärna ha varit ett tech demo utan en handling.
Helt rätt. Spel är helt enkelt ett underutvecklat medium när det gäller att berätta intelligenta historier. Och det smärtar mig att se recensenter som hyllar t.ex. Mass Effect och Portal 2 för "sitt mogna berättande"... Det är ju på samma nivå som en barnfilm för guds skull!
Imperator
Läste att de hämtat inspiration från The Walking Dead. Bästa serien jag läst. Där är Zombies verkligen en backdrop för mänskliga relationer.
Helt rätt. Spel är helt enkelt ett underutvecklat medium när det gäller att berätta intelligenta historier. Och det smärtar mig att se recensenter som hyllar t.ex. Mass Effect och Portal 2 för "sitt mogna berättande"... Det är ju på samma nivå som en barnfilm för guds skull!
+1
Läste att de hämtat inspiration från The Walking Dead. Bästa serien jag läst. Där är Zombies verkligen en backdrop för mänskliga relationer.
Oj oj oj! Om ND flirtar med The Walking Dead franchise'n kan ju vad som helst hända! Min hype steg med ens flera grader!