Starta HC direkt
Long time no see
Vaknade i morse och började fundera på att om jag installerar dibbe och startar en hc necro kanske jag kan mjölka detta spel bara lite till än en gång. AAARRRGGHHH
hehe Nu är det gjort iallafall men har glömt hur man ska göra för att spela HC direkt på battle net.
Är detta något jag drömt var säker på att jag gjort det förut? Måste jag verkligen klara norm en gång först???
Snabbt svar Tack så mycket. Dock är jag rätt kass på datorer så jag sitter här och bläddrar bland mapparna utan att riktigt förstå.
Regedit har det med den där splittrande kubsymbolen att göra?
Känner igen både local_machine och local user men det är mappar någonstans som jag inte hittar?
Som du ser och förstår är jag rätt "efterbliven" hehe, kan du förklara lite tydligare
Om du har regedit öppet som program. Öppnas genom kör -> regedit. Sen öppnar du hkey_current_user och ner under software. Där letar du efter Blizzard Entertainment. Där finns Diablo II och du högerklickar i högra fönstret och trycker new -> dword value. Denna döper du till AllowHardcore med precis, exakt den stavningen. Trycker enter och öppnar den och skriver 1 som value. Sen är det bara att starta diablo och köra new character och hardcore skall finnas tillgängligt.