Japanska speltoppen v3 – nytt bottennapp för PS Vita
Sämsta försäljningsveckan hittills för Sonys nya bärbara, samtidigt som 3DS säljer mer än alla övriga konsoler tillsammans.
Önskar Svenska säljlistan kunde få lite stake och vissa siffror som japanerna gör .
Men det är väl bara önsketänkande
Med tanke på att Japan har en befolkning som är mer än 14 gånger så stor som Sverige så låter det lite som ett önsketänkande, ja.
Han menade kanske att de kunde visa siffror överhuvudtaget? Har för mig svenska listor inte visar antal sålda exemplar.
Vafan hände här? Var det inte mer än ett halvår sen 3DS var den största floppen någonsin och "experter" ansåg att det var dödsstöten för Nintendo? Nåja... jag har inte 3DS och har väl inga större planer på att inhandla någon heller.
Saker och ting rör sig fort i spelvärlden!
Nej, men skämt åsido så lanserade Nintendo en ruskigt effektiv prissänkning i somras (och släppte heta spel som Super Mario och Mario Kart), och de här två grejerna gjorde att 3DS-försäljningen fick en sjujäkla skjuts framåt.
Nu gillar jag egentligen inte den typen av inlägg som jag själv gör här, men tycker faktiskt japanska speltoppen är extremt ointressant. Antar att anledningen att FZ nu verkar skriva om den varje gång är pga PS Vita.
FZ vore inte FZ utan de obligatoriska konspirationsteorierna.