"Mass Effect 3 bör ha en kvinnlig Shepard i trailers"

Skrivet av Zerp:

Om det bara finns en (välbyggd) manlig huvudkaraktär så är spelutvecklarna sexistiska eftersom man inte kan spela kvinna....

Och om det bara finns en (välbyggd) kvinnlig huvudkaraktär (tomb raider) så är spelutvecklarna sexistiska eftersom de bara försöker locka till sig män genom att sälja på bröst och rumpa...

Spelutvecklare kan inte ha det lätt!

Om det är så långt man har förmågan att tänka så är det verkligen inte lätt

Problemet ligger ju i normen för vad som anses som "välbyggd".
Idealet för en välbyggd man handlar om muskler och fysisk domination.
idealet för en välbyggd kvinna, enligt ditt exempel, handlar om underkastelse och sexualisering. Kvinnans främsta syfte är att tillfredställa män.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Zerp:

Om det bara finns en (välbyggd) manlig huvudkaraktär så är spelutvecklarna sexistiska eftersom man inte kan spela kvinna....

Och om det bara finns en (välbyggd) kvinnlig huvudkaraktär (tomb raider) så är spelutvecklarna sexistiska eftersom de bara försöker locka till sig män genom att sälja på bröst och rumpa...

Spelutvecklare kan inte ha det lätt!

Om det är så långt man har förmågan att tänka så är det verkligen inte lätt

Problemet ligger ju i normen för vad som anses som "välbyggd".
Idealet för en välbyggd man handlar om muskler och fysisk domination.
idealet för en välbyggd kvinna, enligt ditt exempel, handlar om underkastelse och sexualisering. Kvinnans främsta syfte är att tillfredställa män.

Så, på grund av att du anser att ett av idealen anser underkastelse (något jag inte håller med om kan tilläggas) så är det okej att utnyttja ett av idealen men inte det andra? Finns ytterst få män som kan leva upp till de ideal som sätts, likväl som att det finns få kvinnor som kan göra det.

Sen såg jag att en del inlägg här i slutet antydde att dom bara ville att dom skulle göra en trailer för en bredare publik "också". Då har ni kanske missat att dom skall göra en fem-shep trailer? Eller vet ni det, men ni vill bara ha något att gnälla över?

Med tanke på hur dyrt det är att göra en bra trailer, så får man förstå designerns tanke att inte göra 10+ trailers för att tillfredsställa alla, utan håller sig till ett par som når ut till så stor publik som möjligt. Och en trailer med John når ut längre än en med Jane, pga av ett par anledningar, inte minst att det finns fler manliga gamers än kvinnliga. Detta är ett marknadsbeslut, inte en diabolisk plan för att trycka ner kvinnor, även om vissa verkar tro det...

Skrivet av Nightsorrow:

Så, på grund av att du anser att ett av idealen anser underkastelse (något jag inte håller med om kan tilläggas) så är det okej att utnyttja ett av idealen men inte det andra? Finns ytterst få män som kan leva upp till de ideal som sätts, likväl som att det finns få kvinnor som kan göra det.

Det handlar inte om huruvida det är realistiskt eller ej att leva upp till ett ideal. Målbilder och hjältesagor måste vara extraordinära, annars blir de inte intressanta.

Det handlar om den mänskliga värdigheten och jämställdigheten i idealen.

Medlem

Bioware kan släppa den officiella trailern i två versioner, ena med manliga Shepard och den andra med kvinnliga Shep. Ingen skillnad förutom könen och rösterna, det borde räcka för att göra alla nöjda


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag brukar alltid köra som både man och kvinna i de flesta spel som går att göra det. I de mmo jag har kört har jag alltid kört så att varannan är kvinna. Fallout new vegas startade jag som man fast spelet buggade ur sig och höll på så jag rerollade till kvinna inte en enda bugg

Fast jag har kört om fallout nv minst 30 gånger (detta är pc versionen med en jävla massa moddar) och har aldrig riktigt klarat det finns så mycket roligt att göra.

Medlem
Skrivet av morxy49:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av lop3r:

Det är ju såhär på grund av att 98% av spelarna är av manligt kön, hade varit ganska märkligt om spelet riktade in sig på den lilla promillen spelare som är kvinnor.
Sen är det ju ett krigsspel så känns ganska naturligt med en manlig huvudroll. Hur många krigsfilmer (som inte är löjliga) har en kvinnlig huvudroll?

Vore det då inte extremt jävla smart att se till att alla de andra miljarder kvinnorna på jorden köper ditt spel med? Ohwait kvinnor finns ju inte...

Det finns många kvinnliga gamers, jag känner ett gäng, du har garanterat spelat med en gäng med. Men du som de flesta andra utgår från att alla som inte har uppenbart feminina namn är killar.

Skrivet av Zerp:

Om det bara finns en (välbyggd) manlig huvudkaraktär så är spelutvecklarna sexistiska eftersom man inte kan spela kvinna....

Och om det bara finns en (välbyggd) kvinnlig huvudkaraktär (tomb raider) så är spelutvecklarna sexistiska eftersom de bara försöker locka till sig män genom att sälja på bröst och rumpa...

Spelutvecklare kan inte ha det lätt!

Vad är en välbyggd kvinna? stora tuttar, ingen midja och stor röv? Välbyggd till att vara porrstjärna kanske men inte till att hoppa runt och faktiskt göra saker. Hade kvinnorna haft samma kläder på sig som männen och varit vältränade med vettiga proportioner hade ingen klagat. Allt annat är bara fånigt och gör att all inlevelse försvinner då man uppenbart ser att karaktären i fråga inte skulle kunna springa, slåss eller lyfta det hon gör med taniga armar och gigantiska tuttar.

hur kan man inte vilja spela som en kvinna välbyggd för att vara porrstjärna

För att man vill ha trovärdiga karaktärer som faktiskt ser ut som de hör hemma i miljön de är och kan göra det de gör? Du vet sånt som ger spel inlevelse och gör dom intressanta utöver "LOL BOOBS FAP FAP FAP"


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Nightsorrow:

Så, på grund av att du anser att ett av idealen anser underkastelse (något jag inte håller med om kan tilläggas) så är det okej att utnyttja ett av idealen men inte det andra? Finns ytterst få män som kan leva upp till de ideal som sätts, likväl som att det finns få kvinnor som kan göra det.

Det handlar inte om huruvida det är realistiskt eller ej att leva upp till ett ideal. Målbilder och hjältesagor måste vara extraordinära, annars blir de inte intressanta.

Det handlar om den mänskliga värdigheten och jämställdigheten i idealen.

Men, du tillskriver det kvinnliga idealet mindre mänsklig värdighet? Hmmm, får nog bli där vi inte kommer överens då.

Medlem

så dom menar att kvinnor spelar spelet bara för att man kan ha en kvinnlig char?, trodde dom körde med male lead för mass effect 1 hade det? Tror cannon säger att commandern va en man med... men vem bry sig om det är en kvinna eller man?? bara följa storyn iallafall.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av silent_tool:

Jag som man spelar nästan alltid kvinnlig karaktär i RPG spel om möjligheten finns...vet inte riktigt varför men jag föredrar det

Kanske för att du liksom jag tycker att det är förbannat mycket trevligare att titta på en kvinnlig bakdel än en manlig 80 timmar i sträck?

Ha, ha, ja det ligger ju helt klart något i det


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

ZF
Medlem
Skrivet av lop3r:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av lop3r:

Det är ju såhär på grund av att 98% av spelarna är av manligt kön, hade varit ganska märkligt om spelet riktade in sig på den lilla promillen spelare som är kvinnor.

Ujuj nu är du ute på djupt vatten. Det där var nästan lika feltänkt som "kvinnor är sämre ledare än män, därför ska de användas som städerskor och undersköterskor"

Tänk om, tänk rätt!

Sluta vara så överdrivet pk.
Jag tycker att det känns fel med kvinnliga krigarkaraktärer precis som att jag tycker det känns fel med kalsongmodeller som är forskare i filmer och tvserier, det förstör inlevelsen helt enkelt.

men nu är det i spelet ingen typisk krigarfigur som från film heller, det är sci-fi-action vilken ju faktiskt har motsvarighet i filmer, och filmer i sin tur ingen motsvarighet till verkligheten.

eller blev verkligen Alien så väldigt mycket sämre bara för att Sigourney Weaver hade huvudrollen?

Skriv svar