Prova EVE/börja med

Inaktiv
Prova EVE/börja med

Hej.

Jag tänkte tanka hem trialen och prova Eve, men tänkte bara höra mig för här först.

Hur är EVE? Många som spelar? "Bästa" servern är?

lite sånt liksom...

Tack i förväg,
Fredde

Medlem

Bästa servern: Finns bara en server. Det är ett enda stort kluster som alla kör på. Genomsnitt är runt 35000 spelare

Det har en inlärningskurva som får de flesta spel att blekna i jämförelse. Men när man väl kommit igång så är det lätt att fastna. Men tålamod är det som behövs.

Inaktiv

Okej, jo jag såg att det bara var en server nu. Tankar clienten as we speak!

Får väl ta mig igenom tutorialen och se!

OM jag väljer att fortsätta från trial, behöver jag bara köpa ett time card? eller måste man betala en engångs betalning för "spelet" också?

Medlem

Ju mer man "investerar" i spelet i form av tid, intresse osv desto mer får man tillbaka.

Här är en mer eller mindre korrekt bild som illustrerar inlärningskurvan i EVE jämfört med andra spel.

http://www.eve-pirate.com/uploads/LearningCurve.jpg

Inaktiv

hehe jo jag såg den bilden ;D hoppas den inte är 100% ärlig

men jag är sugen på att prova
undrar dock fortf angående trial till "real acc"

Medlem

Bara extra tid som behövs köpas.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Inaktiv

satan va svårt det är men kul

Medlem

Man känner sig mer avancerad som gamer efter man spelat eve i ett par år

Inaktiv

ett par ÅR? hur länge har du lirat, nookie?

Medlem

Du måste lägga ner ett par år för att komma nånstans ordentligt typ, visst du kan nog göra en hel del efter ett par månader, men lägger man några år på spelet så blir det ännu mer man kan göra och ens karaktär blir även bättre på dessa.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

jo jag förstår det, när man trainar skills så tar det ju typ dagar för att den ska bli klar

Medlem

Jag har kört i snart 3 år.
Det behövs då all skillträning är realtime. Så tar en skill 54 dagar att träna så tar den 54 dagar att träna

*sparkar på sin carrier* 54 dagar till lvl5 ;_;

Inaktiv

luls, men det är ju nästan lite väl. dom kunde sänka det lite tror dom lär göra det när dom har box release så det blir lättare = more customers...

Medlem

nja.. De ändrar inte det, men de har ett nytt sätt för nya spelare som kommer med mars uppdateringen.
carriers tar tid för det är höga krav för dom. Det är rank 12 skill så 12 gånger rank 1 skill i tränings tid

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Jag har kört i snart 3 år.
Det behövs då all skillträning är realtime. Så tar en skill 54 dagar att träna så tar den 54 dagar att träna

*sparkar på sin carrier* 54 dagar till lvl5 ;_;

/me har 71dagar på Carrier V

signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Jag har testat trial två gånger men det kändes bara som att jag åkte omkring på olika plateter/astreorider etc. så jag tröttnade.

För att få maximal spelupplevelse så snabbt som möjligt så man inte tröttnar, vilken väg är bäst att gå?

Medlem

Gå med i något corp som hjälper dig och som du kan spela med. Absolut bästa för att inte tröttna.

Medlem

Ja, sitter man i 14 dagar och trycker för sig själv så har man redan förstört möjligheten till ett positivt intryck.

Den sociala delen av EVE är nästan den största, och jag känner folk som enbart har sina konton aktiva för att logga in och prata med folk, då de ej spelar spelet i den meningen att de gör annat än att snacka.

Inaktiv
Medlem

Min kompis hittar alltid på massa sätt att tjäna massa pengar på, så det roar han och jag mig med xD

Medlem

och så var kenny borta, iaf på sov-fronten.

signatur

Medlem

det tog sin lilla tid

Inaktiv
Medlem
Medlem
Skrivet av dosman:

Alla som testar eve borde besöka hed-gp minst en gång

Oh Noes !

Där har jag aldrig varit :S..

Men jag åkte förbi en gate till systemet idag.. det borde räknas ?

signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Kan ju säga att jag hängt runt HED ganska mkt med The Collective ^^

Fast EVE är härligt, se till att hoppa in i en corporation snabbt som attan.. Rekommenderat är EVE Academy, faktiskt..

Medlem

Eller kanske SAE's Academy

Inaktiv
Skrivet av Eriand:

Kan ju säga att jag hängt runt HED ganska mkt med The Collective ^^

Fast EVE är härligt, se till att hoppa in i en corporation snabbt som attan.. Rekommenderat är EVE Academy, faktiskt..

Har inte hört talas om EVE academy, men menar du kanske EVE university? Fyller 5 år nu snart, så dom har haft gott om tid att få allt att fungera ok, med många gamla spelare som lärare. Finns mer info på [www.eve-ivy.com]

Inaktiv

Hur viktigt är det med bra ping i det här spelet? Jag använder mig utav mobilt bredband så pingen är ju inte den bästa (dock är hastigheten bra). Någon med erfarenhet utav detta?

12
Skriv svar