Prova EVE/börja med
Bästa servern: Finns bara en server. Det är ett enda stort kluster som alla kör på. Genomsnitt är runt 35000 spelare
Det har en inlärningskurva som får de flesta spel att blekna i jämförelse. Men när man väl kommit igång så är det lätt att fastna. Men tålamod är det som behövs.
Ju mer man "investerar" i spelet i form av tid, intresse osv desto mer får man tillbaka.
Här är en mer eller mindre korrekt bild som illustrerar inlärningskurvan i EVE jämfört med andra spel.
Du måste lägga ner ett par år för att komma nånstans ordentligt typ, visst du kan nog göra en hel del efter ett par månader, men lägger man några år på spelet så blir det ännu mer man kan göra och ens karaktär blir även bättre på dessa.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Jag har kört i snart 3 år.
Det behövs då all skillträning är realtime. Så tar en skill 54 dagar att träna så tar den 54 dagar att träna
*sparkar på sin carrier* 54 dagar till lvl5 ;_;
/me har 71dagar på Carrier V
"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!
Ja, sitter man i 14 dagar och trycker för sig själv så har man redan förstört möjligheten till ett positivt intryck.
Den sociala delen av EVE är nästan den största, och jag känner folk som enbart har sina konton aktiva för att logga in och prata med folk, då de ej spelar spelet i den meningen att de gör annat än att snacka.
Kan ju säga att jag hängt runt HED ganska mkt med The Collective ^^
Fast EVE är härligt, se till att hoppa in i en corporation snabbt som attan.. Rekommenderat är EVE Academy, faktiskt..
Har inte hört talas om EVE academy, men menar du kanske EVE university? Fyller 5 år nu snart, så dom har haft gott om tid att få allt att fungera ok, med många gamla spelare som lärare. Finns mer info på [www.eve-ivy.com]