Sony om Playstation 4: "Vi blir nog sist ut"

Robot
Sony om Playstation 4: "Vi blir nog sist ut"

Den franska Sony-chefen förutspår att nästa Playstation kommer att låta vänta på sig längre än konkurrenterna. Men hur länge?

#sony


Medlem
Sony om Playstation 4: "Vi blir nog sist ut"

Minst tryck på sig? Senast jag kollade så är Playstion 3s hårdvara fortfarande kass...

Om Microsoft börjar kränga ut en konsol som slår PS3:an med hästlängder i visuellt material så kommer inte spelstudios ha PS3 som utvecklarkonsol (deja vu någon?)

Medlem

Ja gillar man att vänta är det ju Sony man vänder sig till. Dual shock, Killzone 2, Gran turismo 5, The last guardian och Playstation home är ju signum på det. Jag tänker bara på hur mycket kul jag haft med konkurrenternas konsoler under den väntan och hur PS3 inte varit starkare än Xbox 360. Vi får se hur det går denna gång.

Medlem

Jag ser hellre att dom lägger ner tid på att göra en sån bra maskin som möjligt, där vi som konsumenter slipper maskiner som blir överhettade och måste skickas på service, än att dom stressar ut en produkt för att kunna möta konkurrensen.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Minst tryck på sig? Senast jag kollade så är Playstion 3s hårdvara fortfarande kass...

Om Microsoft börjar kränga ut en konsol som slår PS3:an med hästlängder i visuellt material så kommer inte spelstudios ha PS3 som utvecklarkonsol (deja vu någon?)

I konsolvärlden säger inte det så mycket, den är rimligen mindre kass än 360 och wii vilket är det viktiga... uppenbarligen...

Medlem

Sony väntar nog in nästa generations lagringsmedia innan PS4 släpps. PS2 DVD=Win, PS3 BD=Win Eller så hamnar allt i molnet...

Medlem
Skrivet av Cortex:

Sony väntar nog in nästa generations lagringsmedia innan PS4 släpps. PS2 DVD=Win, PS3 BD=Win Eller så hamnar allt i molnet...

Vilka fördelar fick PS3 med BD-läsaren? Att man kunde använda den som BD-spelare för film? Ganska oviktigt ifall man fokuserar på spelen just. Och skillnaden mellan XBOX 360 och PS3:an är väl försumbar. Ja när det gäller spelen alltså.

Medlem

Oh I see where this thread is going...

Medlem

Vad är bilden ifrån? För övrigt väntar jag lätt på nästa Sony-konsoll istället för att köpa nästa Xbox/Wii U. Jag körde Playstation denna generation och är mycket nöjd med den. Bäst exklusiva titlar och gratis online. Samt tydligen längst livslängd.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Cortex:

Sony väntar nog in nästa generations lagringsmedia innan PS4 släpps. PS2 DVD=Win, PS3 BD=Win Eller så hamnar allt i molnet...

Vilka fördelar fick PS3 med BD-läsaren? Att man kunde använda den som BD-spelare för film? Ganska oviktigt ifall man fokuserar på spelen just. Och skillnaden mellan XBOX 360 och PS3:an är väl försumbar. Ja när det gäller spelen alltså.

Vad gäller spel är det väl mest det faktum att 360-spel numera ofta tar upp flera skivor. I praktiken ingen stor grej, speciellt om man installerar spelet, men i det ack så allvarliga kriget mellan fans brukar problemet expanderas.

Medlem

Om dom väntar längre än XBOX720 så måste PS4 Spöa skiten ur dom för deras interna delar borde ju vara sjukt mycket nyare och kraftfullare..

Medlem

Undrar hur deras slogan kommer se ut den här gången. Kanske något ärligare i stil med:

"PS4 It only does everything ... besides some things.... okay a lot of things... well to be honest it only does a few things... but the things it do it does better than anything else.... sometimes... as long as you don't compare it to anything better... and it only do those things we promised when it feels like... also some of the things it does now might be removed later"

Kanske inte låter så bra men ändå rätt okej jämfört med:
"Xbox 720 it mostly works now... mostly".

"Nintendo Wii U he, he, he heeeerp uh deeeeerp a herp derp"

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Undrar hur deras slogan kommer se ut den här gången. Kanske något ärligare i stil med:

"PS4 It only does everything ... besides some things.... okay a lot of things... well to be honest it only does a few things... but the things it do it does better than anything else.... sometimes... as long as you don't compare it to anything better... and it only do those things we promised when it feels like... also some of the things it does now might be removed later"

Kanske inte låter så bra men ändå rätt okej jämfört med:
"Xbox 720 it mostly works now... mostly".

"Nintendo Wii U he, he, he heeeerp uh deeeeerp a herp derp"

Haha kul! Hitta på slogans!

Playstation 4 - It'll probobly meet industry standards.

Wii U - We're not really sure how to use it either. But we're sure the developers will figure something out.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag ser hellre att dom lägger ner tid på att göra en sån bra maskin som möjligt, där vi som konsumenter slipper maskiner som blir överhettade och måste skickas på service, än att dom stressar ut en produkt för att kunna möta konkurrensen.

Håller med till fullo. Finns inget värre än utstressade produkter som är undermåliga.

Medlem

Bara jag som köpte ps3'an för att ENBART titta film på? Att man kan spela på den var bara en bonus!
Jag skulle inte klassa ps3'an som en konsol utan mer som en underhållningsmaskin för "hela familjen" Xboxen ser jag dock som en spelkonsol mest pga av den föråldrade tekniken i och med dvd.

Jag har inget emot att Sony väntar med nästa generation. Min First Gen PS3 fungerar lika bra idag som den gjorde på släpp dagen och så länge den fungerar så har jag heller sug för nått nytt! Men skulle Sony lansera ps4 med 4k uppspelning med ett (ja, du läser rätt) ett fysiskt medium så skulle jag köpa den direkt...förutsatt att dom kommer ut med en 60-80" 4K tv i samband med släppet!

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Sapiens:

Undrar hur deras slogan kommer se ut den här gången. Kanske något ärligare i stil med:

"PS4 It only does everything ... besides some things.... okay a lot of things... well to be honest it only does a few things... but the things it do it does better than anything else.... sometimes... as long as you don't compare it to anything better... and it only do those things we promised when it feels like... also some of the things it does now might be removed later"

Kanske inte låter så bra men ändå rätt okej jämfört med:
"Xbox 720 it mostly works now... mostly".

"Nintendo Wii U he, he, he heeeerp uh deeeeerp a herp derp"

Haha kul! Hitta på slogans!

Playstation 4 - It'll probobly meet industry standards.

Wii U - We're not really sure how to use it either. But we're sure the developers will figure something out.

Playstation 4 - We know you don't need all this hardware. But it's black and shiny, right?

Wii U - Imagine a tablet... Imagine a TV... Imagine a controller... We have put this together for you! Just because we can. Did we say it was a Nintendo?

Xbox 360 - We try to give you the best experience because we love you. And your money.

Medlem

Sony väntar väl på att konkurrenterna ska släppa sina konsoler först så dom kan kopiera vissa funktioner precis som dom gjorde med PS3

Medlem

Tråkigt att Sony ska vara så rädd för konkurrens att dem måste vänta tills konkurrenterna är ute med deras produkter.

Medlem

Ere ps4 på bilden lr?!?!


signatur

Meep!

Medlem

PS4: "You will wait... because we say so!"

Wii U: "For people who does not want to play online!"

Xbox: "The ring of death is now only a weapon in Halo 5, we promise!"

Medlem

Märks att 360's tid är ute snart i alla fall..

fanns ett gamingerbjudande på Elgiganten, 2800, du får 3 spel, 2 kontorller, HDMI sladd 1.4, 250gb hårddisk

Inaktiv

50 / 50 för Sony..det kan sluta riktigt dåligt eller så slutar det riktigt bra. Är det inte bättre att man möter konkurrensen där ute istället för att vänta. Fast sen ser jag inte Ps3 som en spelkonsol utan som en vanlig media maskin.

Medlem

Den kommer när den kommer. Det blir nog bra det där.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Den "PS4;an" som är på bilden är ju stilren! Sådan skulle jag lätt kunna tänkta mig

Medlem
Skrivet av Silver:

Bara jag som köpte ps3'an för att ENBART titta film på? Att man kan spela på den var bara en bonus!
Jag skulle inte klassa ps3'an som en konsol utan mer som en underhållningsmaskin för "hela familjen" Xboxen ser jag dock som en spelkonsol mest pga av den föråldrade tekniken i och med dvd.

Jag har inget emot att Sony väntar med nästa generation. Min First Gen PS3 fungerar lika bra idag som den gjorde på släpp dagen och så länge den fungerar så har jag heller sug för nått nytt! Men skulle Sony lansera ps4 med 4k uppspelning med ett (ja, du läser rätt) ett fysiskt medium så skulle jag köpa den direkt...förutsatt att dom kommer ut med en 60-80" 4K tv i samband med släppet!

Troligen är du rätt ensam om det ja då det finns BD-spelare för halva priset som spelar upp film BÄTTRE än PS3an

Medlem

Slå ihop Xbox och PS3 och gör en superkonsoll ist.

Medlem
Skrivet av Droppz:

Slå ihop Xbox och PS3 och gör en superkonsoll ist.

Och mer eller mindre få monopol på spelmarknaden.. Nintendo kommer bli konkurshotade å blir som SEGA..
konsollerna kommer kosta flera tusen helt i onödan.. ne jtack.

Medlem
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Silver:

Bara jag som köpte ps3'an för att ENBART titta film på? Att man kan spela på den var bara en bonus!
Jag skulle inte klassa ps3'an som en konsol utan mer som en underhållningsmaskin för "hela familjen" Xboxen ser jag dock som en spelkonsol mest pga av den föråldrade tekniken i och med dvd.

Jag har inget emot att Sony väntar med nästa generation. Min First Gen PS3 fungerar lika bra idag som den gjorde på släpp dagen och så länge den fungerar så har jag heller sug för nått nytt! Men skulle Sony lansera ps4 med 4k uppspelning med ett (ja, du läser rätt) ett fysiskt medium så skulle jag köpa den direkt...förutsatt att dom kommer ut med en 60-80" 4K tv i samband med släppet!

Troligen är du rätt ensam om det ja då det finns BD-spelare för halva priset som spelar upp film BÄTTRE än PS3an

Nä du. När PS3 släpptes så var den hälften så dyr som en dedikerad BD-spelare och dessutom den bästa spelaren väldigt länge. Sen fanns det heller inte så många bra spel till den, så det var jävligt många som köpte den för BD-spelarens skull - de andra var fanboys.

Medlem

Jag spelar på min launch day PS3 fortfarande. Välanvänd, men har börjat låta en del pga kylpastan som i stort sett försvunnit.

Medlem
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Silver:

Bara jag som köpte ps3'an för att ENBART titta film på? Att man kan spela på den var bara en bonus!
Jag skulle inte klassa ps3'an som en konsol utan mer som en underhållningsmaskin för "hela familjen" Xboxen ser jag dock som en spelkonsol mest pga av den föråldrade tekniken i och med dvd.

Jag har inget emot att Sony väntar med nästa generation. Min First Gen PS3 fungerar lika bra idag som den gjorde på släpp dagen och så länge den fungerar så har jag heller sug för nått nytt! Men skulle Sony lansera ps4 med 4k uppspelning med ett (ja, du läser rätt) ett fysiskt medium så skulle jag köpa den direkt...förutsatt att dom kommer ut med en 60-80" 4K tv i samband med släppet!

Troligen är du rätt ensam om det ja då det finns BD-spelare för halva priset som spelar upp film BÄTTRE än PS3an

Nä du. När PS3 släpptes så var den hälften så dyr som en dedikerad BD-spelare och dessutom den bästa spelaren väldigt länge. Sen fanns det heller inte så många bra spel till den, så det var jävligt många som köpte den för BD-spelarens skull - de andra var fanboys.

så du menar att det inte fanns BD spelare för under 9000:- när ps3 släpptes? om jag inte har helt fel var väl priset på ps3 ca 4500:- vid release.
tror du har väldigt fel.

123
Skriv svar