Mass Effect 3 "kräver att du tänker"

Robot

Efter uttalandet om att storyn i Mass Effect 3 kommer vara snäll mot nybörjare slår Bioware tillbaka och menar att spelet i sig blir betydligt knivigare. Åtminstone på de tuffaste svårighetsgraderna.

#bioware, #mass-effect-3

Medlem

ajdå inte min starka sida

Medlem

Mass Effect 3, jag tänkte "Origin? -Noty"

Skall krossa Reapers med logik av Proust och Tolstoj och Eisenstein.

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

på Insanity-svårighetsgraden i Rage regenererade man liv efter typ 3 sekunder och kunde en eller två-hitta allting med knivarna. Okej, inte riktigt så enkelt var det, men nästan. Ah, sen om man var riktigt dålig kunde man ändå dö en gång var femte minut utan konsekvenser.

Hoppas Insanity här blir svårare än så.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Vad gör Origin jobbigt, förutom att det är ett extra program att installera?
Det fungerar i princip som Steam, så jag tycker det är rätt schysst. Hade dock hellre haft allt på Steam.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av raefzm88:

Det fungerar i princip som Steam, så jag tycker det är rätt schysst. Hade dock hellre haft allt på Steam.

Undrar samma sak.

On topic: Låter najs. Redan förbokat mitt ex, blir nog till att köra på Hardcore.

signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av raefzm88:

Många gillar inte användarvillkoren på Origin, som bland annat tycks säga att man inte får stämma EA om man accepterat och lite annat godis. Personligen stör jag mig mest på att behöva ha ett till program.

signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av raefzm88:

Undrar samma sak.

On topic: Låter najs. Redan förbokat mitt ex, blir nog till att köra på Hardcore.

Ptja, enda gången jag använt Origin var för att installera BF3-betan, vilket inte gick ö.h.t. Läste på diverse forum och många hade samma problem, utan att EA någonsin adresserade det. Tillräckligt för att få mig att kissa på Origin och alla produkter som knyts samman med det.

Medlem

Vad är nu detta? Ställa krav på spelarna? Det tror jag på så mycket jag vill...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av raefzm88:

Undrar samma sak.

Ptja, enda gången jag använt Origin var för att installera BF3-betan, vilket inte gick ö.h.t. Läste på diverse forum och många hade samma problem, utan att EA någonsin adresserade det. Tillräckligt för att få mig att kissa på Origin och alla produkter som knyts samman med det.

Origin är fortfarande Beta men det har kommit många uppdateringar sedan dess. Det fungerar helt ok numera så låt inte Origin vara ett hinder för att spela ett mkt bra spel, Mass Effect.

Medlem

Överväger starkt att gå tillbaka till 360 för detta spel istället för pc... Bara för min avsky av origin.

Vet inte mitt tålamod klarar de långa loadings dock, vant mig vid lyxen som heter pc.

signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Medlem
Skrivet av raefzm88:

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Man får väl se hur mycket tanke verksamhet spelet egentligen kräver när det väl är släppt.

Medlem

Grymt, tar nog och spelar igenom på Hardcore direkt

signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av robineng:

Man får väl se hur mycket tanke verksamhet spelet egentligen kräver när det väl är släppt.

Och hur mycket det krävs för att sluta särskriva... >.>

OnT: Med tanke på tempot och UI'n i ettan och tvåan så finns det ju inga större möjligheter till taktiskt spelande. Det var ju pang på rödbetan med faceroll på alla abilities och sen var striden över efter fem sekunder.

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Pfft. Skitnödigare hype-talk får man leta efter.

Medlem

Mass Effect och tänkande? hmm...

Medlem

Jo det tror jag också på...

Medlem

Vissa utvecklare har fattat hinten med att hard och uppåt inte är särskilt svårt ändå. Det va verkligen ett tag sen jag kände att ett spel va svårt.

signatur

Idono. That's me!

Medlem

Please.

Infocoms "Starcross" http://infocom.elsewhere.org/gallery/starcross/starcross.html
krävde att man tänkte... Mass Effect kräver bara att man är vaken.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Det var ju inte en dag för tidigt.

Medlem

Ge mig story. Ge mig normal.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av robineng:

Fem meter rull gardin, fyra sko snören och tio liter smultron soppa.

signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av robineng:

Ja, men det var ju inte så farligt!

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av robineng:

Haha. Klockrent, tack för dagens

signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Inget för konsolspelarna med andra ord /troll

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Det har jag svårt att tro.

signatur

Imperator

Då tänker jag att jag köper spelet som fysisk kopia och skippar "Origin", tror sista spelet här blir riktigt, riktigt bra.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar