Uppnå det ultimata medvetandet i Syndicate

Robot
Uppnå det ultimata medvetandet i Syndicate

Senaste trailern visar hur du får dina fiender att begå självmord eller övertalar dem att skjuta sina kamrater. Spooky stuff!

#syndicate


Medlem
Uppnå det ultimata medvetandet i Syndicate

Sjukt taggad!! Är väl en tidsfråga innan Nordea & co erbjuder motsvarande chip som blir hackade i videon. Bekväma betalningar på krogen iallfall!

Inaktiv

Jävlar vad gimmicks spelet verkar ha.

Medlem

Testade demot... plottriga menyer, stökigt gränssnitt och spelet låste sig innan jag ens kom in. Inget köp.

Medlem

Såg intressant ut. Suckade dock lite när man såg att när NPC'n började skjuta sina egna en efter en så stod dom bara där utan att röra en fena. 2012 liksom, gör något.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Såg intressant ut. Suckade dock lite när man såg att när NPC'n började skjuta sina egna en efter en så stod dom bara där utan att röra en fena. 2012 liksom, gör något.

Det skulle inte kunna vara så att de stod stilla just för att visa effekten av chippet/förmågan utan att bli störd?
Om du kollar på filmen så skjuter ju ingen fiende på "agenten" trots att han står fullt synlig framför dem, av samma anledning som gameplay oftast brukar spelas med odödliga karaktärer.
Det är 2012 liksom, kan inte vara första gången AIn agerar annorlunda i ett teknikdemo jämfört med spelet. Om du testat demot kan jag påpeka att de med största nöje försöker döda dig medan du försöker "hacka" dem...

OnT:
Älskade slutet av trailern där de tog upp alla biverkningar och "side effects" som man kunde få av chippet samt att man inte kunde påverka det själv utan att riskera seriös misshandel både fysiskt och mentalt
Jag var tveksam till spelet men efter att ha testat demot är jag såld, härliga vapen, bra AI, grymma förmågor och bra fokus på teamplay samt att man kan lösa situationerna på mer än ett sätt, springa rakt fram och skjuta är ofta den minst effektiva metoden. Använd miljön ^^
Sen var spelet lagomt svårt också, på Hard så fick man rejäla mängder spö och tyngre fiender var skrämmande av rätt anledning, inte OP men riktigt bra och förvånansvärt bra AI. Blir nog ett givet köp att lira med polarna

TJ
Medlem

Jag var också lite tveksam faktiskt men efter att ha testat demot blev jag glatt överraskat hur bra dem lyckats få ihop det. Ser framemot tills det släpps och har förbokat det nu!!

Medlem

Är det typ som Deus ex HR?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Varför låta en person sköta skjutandet av sina kamrater när chippen påverkar dem alla att stå stilla & de lika gärna kunde begå självmord direkt hela högen? Finns ingenting som säger att du eller någon i ditt team står mellan eller bakom offret & den ofrivilliga skytten & därav är i deras skottriktning.

Nu kan man ju alltid säga att jag överdriver mitt kritiska tänk men det är väl just det som oroar mig. Förväntas man att inte tänka över petitesser då det alltid går att hitta oviktiga fel eller förväntas man att inte tänka över huvud taget för att utvecklarna tanklöst slängt in massa saker bara för idén lät cool? Hur ballt är det att se samma sekvens för femte gången när det inte är interaktivt med spelaren? Hur ballt är det efter hundra gånger?

Förhoppningsvis är detta bara en liten liten del i det stora Syndicate

Medlem
Skrivet av Grön:

... Hur ballt är det att se samma sekvens för femte gången när det inte är interaktivt med spelaren? Hur ballt är det efter hundra gånger? ...

Ja det kan vara så. T.ex. i DeusEx:HR så använder de sådana sekvenser när man gör en "melee"-attack.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
1
Skriv svar