Japans svar på Skyrim på ny trailer

Robot
Japans svar på Skyrim på ny trailer

Capcoms storsatsning Dragon's Dogma verkar bara mer lovande för varje gång vi ser det – senaste filmklippet går igenom handlingen. Plus: talande drakar!

#resident-evil-6, #capcom, #dragons-dogma, #devil-may-cry-4, #resident-evil-5, #lost-planet-2


Medlem
Japans svar på Skyrim på ny trailer

Detta kan nog bli ett bra spel men minus att nästan inga Japanska spelutvekclare släpper dom bästa spelen till PC bara consol t.ex Final Fantasy, Dragon´s Dogma etc.

Skrivet av ZZaiBoT2011:

Detta kan nog bli ett bra spel men minus att nästan inga Japanska spelutvekclare släpper dom bästa spelen till PC bara consol t.ex Final Fantasy, Dragon´s Dogma etc.

Nja, det är väl inte helt sant. Square gjorde ett försök en gång i tiden och portade PSX-klassiker som Final Fantasy VII och Final Fantasy VIII till pc, men grejen var ju att det knappt var någon som köpte dem. Sen var ju konverteringarna inte så klockrena heller kanske, jag minns att jag var tvungen att stänga av FF VIII genom alt+f4 eftersom en riktig exit-knapp saknades...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Detta kan nog bli ett bra spel men minus att nästan inga Japanska spelutvekclare släpper dom bästa spelen till PC bara consol t.ex Final Fantasy, Dragon´s Dogma etc.

Nja, det är väl inte helt sant. Square gjorde ett försök en gång i tiden och portade PSX-klassiker som Final Fantasy VII och Final Fantasy VIII till pc, men grejen var ju att det knappt var någon som köpte dem. Sen var ju konverteringarna inte så klockrena heller kanske, jag minns att jag var tvungen att stänga av FF VIII genom alt+f4 eftersom en riktig exit-knapp saknades...

Haha, förstår varför det inte sålde så bra då

Medlem

Resident Evil 6 loggan, what has been seen cannot be unseen O_O
http://chzfailafterdark.files.wordpress.com/2012/01/it-cant-b...

Medlem

Ser faktiskt fett framemot det här spelet. Av vad jag har läst om det så lär det ju (som bäst) bli en mix mellan Devil May Cry och Skyrim + att man har ett party med medhjälpare.

Medlem

Jag som fullkomligt hatar japanska RPG'n (undantaget FF7) är ändå taggad på det här spelet som fan. Trots att draken ser ut att ha kromosomfel (varför pekar den konstant...?).

Japanerna ska ha credit för att ha försökt ha ett så "väst-inspirerat" utséende som möjligt. Syns dock ändå att det är japanskt - vilket, naturligtvis, är en nackdel.

Medlem

så Einon och Draco är redan med... då fattas bara Sir Bowen och broder Gilbert xD

MFZ
Medlem

ugh, är det bara jag som fick kräkreflexer av röstskådespelarna?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Tuff drake som spänner sig mot en sån ynklig liten plutt till människa. Patetiskt

Medlem

Det här såg fan skit ut. Rösten till draken var ju patetisk. Till och med draken i Diddy Kong Racing låter mer bad ass.

Skrivet av johntis:

Resident Evil 6 loggan, what has been seen cannot be unseen O_O
http://chzfailafterdark.files.wordpress.com/2012/01/it-cant-b...

Det där var.............................................. inte riktigt vad jag hade förväntat mig.

Skrivet av Bojkott:

Det här såg fan skit ut. Rösten till draken var ju patetisk. Till och med draken i Diddy Kong Racing låter mer bad ass.

https://www.youtube.com/embed/KnBr0y-jhXU

Draken fuskar ju! Cheating bastard...

Medlem

wow.. när släpper dom filmen ? ( jo jag vet att det handlar om ett spel.." men vad har de två gemensamt =?)

inte mycket..!

Medlem

Varför har ni skrivit Skyrim? Det är ju deras svar på Dragon Age?

Medlem

Skyrim är nog inte det jag tänker på när jag ser det här... Tam Japansk fantasy däremot.

Hoppas dock att Capcom visar vad spelet går ut på så jag kan avgöra vad det handlar om egentligen

Medlem

Kan dom få det att se liiiiiite mer generiskt ut så kanske dom vinner något slags pris? Rösterna var dessutom som från en tecknad film ämnad åt 7-åringar.

Tycker det är rent patetiskt att dessa giganter med näst intill ändlösa resurser inte kan göra något mycket, mycket bättre! Jag kan nästan se art directorn framför mig säga "jo asså vi vill att det ska se ut som en blandning mellan Skyrim och Dragon Age". Nä, tur det finns indieutvecklare som törs satsa på något nytt.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det här såg fan skit ut. Rösten till draken var ju patetisk. Till och med draken i Diddy Kong Racing låter mer bad ass.

https://www.youtube.com/embed/KnBr0y-jhXU

Hahaha vad jag garva tack för denna i övrigt Diddi kong racing rockade järnet på sin tid

Ser fram emot Dragon's Dogma

Medlem

Dragons Dogma är inget svar på Skyrim... Fixa era rubriker.

Det är lika coolt med mjäll som med Drakar nuförtiden. Om man måste jämföra tyckte jag det påminde mer om "Gothic" än något annat, förutom lill-draken då.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av johntis:

Resident Evil 6 loggan, what has been seen cannot be unseen O_O
http://chzfailafterdark.files.wordpress.com/2012/01/it-cant-b...

...hhahahaha


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Typhor:

så Einon och Draco är redan med... då fattas bara Sir Bowen och broder Gilbert xD

Haha, fick precis samma tanke. En del referencer till annat med. Skurken såg ut som Palpatine tyckte jag.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av johntis:

Resident Evil 6 loggan, what has been seen cannot be unseen O_O
http://chzfailafterdark.files.wordpress.com/2012/01/it-cant-b...

Är det din nya tatuering?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Japans svar på; The witcher? Dragon Age? Skyrim? Divinity? Ostkaka?
Tyvärr sa trailern väldigt lite, kan bli kul och kan vara totalt värdelöst. Får väl vänta på lite gameplay istället och kanske en recension

Måste ju få veta genusperspektivet samt hur de kvinnliga modellerna ser ut, så man vet om det går att spela eller om man blir distraherad av fel saker hela tiden XD

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Får väl vänta på lite gameplay istället och kanske en recension

Måste ju få veta genusperspektivet samt hur de kvinnliga modellerna ser ut, så man vet om det går att spela eller om man blir distraherad av fel saker hela tiden XD

Finns mängder av gameplay ute, detta är en av få story trailers, om inte den enda!

Medlem

Tycker drakarna i Skyrim ser bättre ut. Här såg de typ svullna ut eller vätskefyllda ut, på nåt konstigt sätt. Hur som helst ser det ut att kunna bli riktigt bra.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

en barnfilmsdrake

Medlem

Blandande vibbar från detta. Cheesy som fan verkar det i alla fall, men det behöver ju inte påverka spelglädjen.

Men vad är det med alla dessa drakar och zombies?

Medlem

trailern tog sig mot slutet! Skulle vela se lite gameplay

Medlem

"Japans svar på Skyrim på ny trailer".
Vad betyder det?

1
Skriv svar