Fler utgivare stödjer Origin – över 9,3 miljoner användare

Robot
Fler utgivare stödjer Origin – över 9,3 miljoner användare

Drygt 40 procent av alla som köpt Star Wars: The Old Republic har gjort det via Origin, avslöjar Electronic Arts.

#electronic-arts, #alan-wake, #star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
Fler utgivare stödjer Origin – över 9,3 miljoner användare

Använder det på daglig basis.
Finns inget att klaga på.

Medlem
Inaktiv

Nu har jag inte kollat så noga men antar att utvecklarna använder sig av Steam, Impulse, Origin samt lite andra downloadtjänster så kanske vi får se feta priskrig under reorna sen?

Medlem

Origin fungerar utmärk, har inget att klaga på.

Inaktiv

det funkar fint.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag har inget emot Origin, en konkurrent till Steam kan väl inte skada liksom, och tycker att det absolut finns plats för 2st sådana onlinetjänster. Sen att Origins gränssnitt känns klumpigt och priserna på spel är höga är negativt

Medlem

Inte så konstigt med tanke på hur bra Origin fungerar, Steam har äntligen fått konkurrens på riktigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

"Battlefield 3 har sålt 10 miljoner"
"Battlefield 3 kräver Origin"
"Origin över 9.3 miljoner användare"
Coincidence? I think not.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

"Battlefield 3 har sålt 10 miljoner"
"Battlefield 3 kräver Origin"
"Origin över 9.3 miljoner användare"
Coincidence? I think not.

BF3 har sålt 10 miljoner fysiska kopior till alla format. Den digitala försäljningen får vi inte ens veta, så det har inget med Origin att göra.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av mrpeters:

"Battlefield 3 har sålt 10 miljoner"
"Battlefield 3 kräver Origin"
"Origin över 9.3 miljoner användare"
Coincidence? I think not.

BF3 har sålt 10 miljoner fysiska kopior till alla format. Den digitala försäljningen får vi inte ens veta, så det har inget med Origin att göra.

Indeed, svårt att veta. 40% av The Old Republics försäljning var digital, enligt EA själva. Däremot har de inte varit specifika med BF3.

Medlem

En mycket tragisk nyhet.

jag använder inte origin, bojkottade det och är en av de få sanna personer som står för vad jag sagt och viker mig inte.
Jag hatar ea och allt de gör.

Medlem

Använder inte origin längre, hade det bara igång när man lira bf3.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

En mycket tragisk nyhet.

jag använder inte origin, bojkottade det och är en av de få sanna personer som står för vad jag sagt och viker mig inte.
Jag hatar ea och allt de gör.

Jag skulle aldrig orka leva efter en fix-idé. Om du inte allvarligt menar att du inte tycker något av det EA producerar är underhållande. Jag gillar inte heller alla grejer EA gör med sina spel/tjänster, men jag slutar inte spela roliga spel utav den anledningen.

Medlem

Jag hade aldrig haft origin om man inte var tvungen till det via BF3. Hur många hade haft origin om man kunnat köpa bf3 och tor på steam? INGEN!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

En mycket tragisk nyhet.

jag använder inte origin, bojkottade det och är en av de få sanna personer som står för vad jag sagt och viker mig inte.
Jag hatar ea och allt de gör.

Your loss! ingen bryr sig.

Medlem

Skrattretande, dom har jue inte ens brytt sig att redigera bort "beta" från öppningsfönstret. Nej, det är inte det enda som stör mig.

Dock undrar man varför de inte bara går till steam? Är det så dåliga villkor där?

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Skrattretande, dom har jue inte ens brytt sig att redigera bort "beta" från öppningsfönstret. Nej, det är inte det enda som stör mig.

Dock undrar man varför de inte bara går till steam? Är det så dåliga villkor där?

Det kan nog bero på att Origin fortfarande är i beta-stadiet

Medlem

Gillar väl egentligen varken steam eller origin... Bara något jobbigt man måste ha igång för att kunna spela vissa spel.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jag hade aldrig haft origin om man inte var tvungen till det via BF3. Hur många hade haft origin om man kunnat köpa bf3 och tor på steam? INGEN!

Hur många hade använt Steam om det inte var ett krav för vissa spel? Inte jag iaf

Medlem

Fan där ser ni hur bra det går kan de fatta att vi vill ha bra service , då slutar folk pirata! jag använder steam och origin båda fungerar utmärkt!

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av mrpeters:

"Battlefield 3 har sålt 10 miljoner"
"Battlefield 3 kräver Origin"
"Origin över 9.3 miljoner användare"
Coincidence? I think not.

BF3 har sålt 10 miljoner fysiska kopior till alla format. Den digitala försäljningen får vi inte ens veta, så det har inget med Origin att göra.

Man måste fortfarande använda Origin för att kunna spela spelet, även om man köpt en fysisk kopia.

Så jo, det kan mycket väl ha med det att göra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

Dock undrar man varför de inte bara går till steam? Är det så dåliga villkor där?

Det finns många utvecklare som ger ut spel helt själva eftersom Steam/Valve tar en stor portion av din förtjänst för att sälja spelet där. För EA är det förstås en fin inkomstökning om de kan sälja sina spel via Origin istället för att betala Valve en massa pengar. Kan de dessutom locka över andra att sälja spel på Origin så är det bara grädde på moset. EA kan säkert locka med lägre avgifter också.

Valve fullkomligen badar i pengar från Steam. Även om det inte finns några siffror (privat hållet bolag) så har Newell själv sagt att de tjänar snuskigt mycket på Steam.

Skrivet av Dunder:

Man måste fortfarande använda Origin för att kunna spela spelet, även om man köpt en fysisk kopia. Så jo, det kan mycket väl ha med det att göra.

Det är fortfarande betydligt fler konsolspelare än PC-spelare. Säg att 3 miljoner köpte det på PC. Då är det ändå ett antal miljoner användare utöver BF3-spelare.

Medlem

Ogillar origin starkt, instabilare klient får man leta efter. Sen att jag måste hantera samma upplägg i battlelog gör det bara ännu värre.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Inaktiv

Vilka jävla siffror... man tvingas att använda Origin på för att spela BF3 och resten av spelen. Visst är det precis samma sak som med Steam men den tjänsten är iaf mycket bättre.

Använder bara origin bara för att BF3 kräver det.. annars hade jag aldrig installerat skiten på datorn.

Inaktiv

Någon mer än jag som har problem med skiten just nu?

Startade Origins, va riktigt segt och få igång och när jag väl kom in så är alla mina spel borta??? Wtf???!!!!!

Ja samma här neonville, så det är ingen fara så sett. Vart riktigt sugen på BF3 såhär en fredag & jag avskyr det faktum att jag bidragit pengar till det program som hindrar mig ifrån att spela det jag egentligen betalt för. En jäkla fästing är vad det är...

Medlem

Origin är skit utan dess like.

Det har strulat sedan dag 1 för mig.

Jag kan inte för allt i världen fatta hur det kunde släppas. Det är som någon har utvecklat skiten i sin källare och släppt det ett år för tidigt.

Det tar mig 10 minuter att bara komma igång med BF3.

Det har förstört så mycket av spelupplevlsen och gett mig så mycket frustration att jag avinstallerade skiten tillsammans med BF3 somm jag faktiskt tyckte var ett kanonspel.

Men Origin har funkat så dåligt för mig att jag kommer aldrig mer köpa nåt spel som går via skiten.

Medlem

Hm.. Jag använde Ea store-klienten det hette Origin innan då jag mkt hellre tankar hem en färdigpatchad version än o sitta med CD-keys och optiska skivor. För favvospel som Mirror's Edge, BF Bad Company 2, NFS:Shift, Mass Effect 1 & 2.

EA's krav av Origin är ingen skillnad från Valve's krav för Steam för att kunna köra HL2 eller Portal 1 & 2, dessa spel är dessutom Offline-spel i grund och botten vilket gör det hela värre i min mening.

Förstår inte vad ni klagar på, Origin funkar och deras reaor går väl lätt att jämföra med Steams. Även så standardpriserna håller väl knappast sämre klass än vad Steam gör, deras ordinarie pris är alltid upptvingade pga branschens beroende av retail.

Sen vill jag inte påstå att jag är för het på Origins eller Steams kontroll av vad min dator pysslar med utanför det att jag faktiskt spelar något... det borde lagstiftas som olagligt

Medlem

just nu ligger origin nere.. på bästa kvällstid en fredagkväll. äh. skit också. de har lite jobb att göra för att få tjänsten stabil.

12
Skriv svar