CCP:s Dust 514 har stöd för mus och tangentbord

Robot
CCP:s Dust 514 har stöd för mus och tangentbord

En Playstation 3-titel där du kan välja om du vill använda din handkontroll, Playstation Move eller mus och tangentbord. Mumma!

#dust-514, #ccp-games, #eve-online


Medlem
CCP:s Dust 514 har stöd för mus och tangentbord

Då måste man skaffa mus och tangentbord för att inte bli helt gimp då.. kasst.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Då måste man skaffa mus och tangentbord för att inte bli helt gimp då.. kasst.

Men... du har ju mus och tangentbord till datorn, det är ju bara att plugga in i konsollen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Preed:

Då måste man skaffa mus och tangentbord för att inte bli helt gimp då.. kasst.

Riktigt ansträngande.

Medlem

Alltså va. EVE-fansen är datorspelare, men CCP väljer att släppa spelet exklusivt till PS3? Hur tänkte dom här egentligen? Låter som ett bra sätt att bädda för fail imo.

Medlem

Toppen! Önskar att alla spel stödjer mus och tangentbord.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bra att de låter folk välja. Personligen föredrar jag handkontroll när jag spelar (även på PC) så jag vet hur jobbigt det kan vara att använda ful-lösningar för att få det att fungera som man vill.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Vissa spel ter sig bra på handkontroll och några är tekniskt sett gjorda för tangentbord och mus.
Jag ser bara fördelar med mus & tangentbord, fler knappar, snabbare respons, och om man faktiskt "har det i armen" så lär man inte sikta sämre än med en handkontroll.. handkontroll i fps equals autosnap to target?

Sen kanske det är mycket bekvämare att spela med handkontroll.. men som sagt, bra att dom låter en välja. Trött på konsolskadade ports till PC framförallt.

Medlem

Själv lär jag köra Dust 514 mest på Playstation Vita när det släpps dit. Men bra att man kan köra med vilken kontrollmetod man vill. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Tycker det funkar bra vilket som.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Coolt tycker jag! Dessutom är det bara bra om utvecklarna vänjer konsolspelarna vid mus och tangentbord så att det blir folk av dem!

Medlem

Nice, hatar att köra FPSer med handkontroll.

Medlem

Här har vi nån som fattar. Mus+Tangenbord is the only way to go med FPS Ska stödja dem och köpa det till ps3 lätt

Medlem

Ja, varför är inte mus och tagentbord standard för konsoler? Hade väldigt gärna spelat RTS-spel på min konsol.

Medlem

Det är bara blåsta människor som spelar First person shooter med handkontroll ändå man kan omöjligt få samma kontrol som man har med att sikta med en mus än en jävla spak på handkontrollen.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Bra att de låter folk välja. Personligen föredrar jag handkontroll när jag spelar (även på PC) så jag vet hur jobbigt det kan vara att använda ful-lösningar för att få det att fungera som man vill.

Värsta jag varit med om var när min flickvän ville lira ZSENS med en polares billiga third party USB-PSX-kontroll. Jag fick mappa om D-paddan som ABXY och X [] O /\ som Up, Down, Left och Right och hålla skiten upp-och-ner (styrkors på kanapparna, knapparna på styrkorset)

Medlem

Missvisande att ha ett IBM Model M på bild - det har inte USB-anslutning.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av WoD-ZeeRoX:

man kan omöjligt få samma kontrol som man har med att sikta med en mus än en jävla spak på handkontrollen.

No shit. Hur lång studie var du tvungen att genomföra för att komma på den otroliga slutsatsen? Är grymt imponerad måste jag säga.

Medlem
Skrivet av Preed:

Då måste man skaffa mus och tangentbord för att inte bli helt gimp då.. kasst.

skillnaden mellan mus/tangentbord och kontroll märks inte när det är vanliga gamers som spelar.

jag spelar Homefront till PC med kontroll och är i 9 av 10 fall bland top 5

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Preed:

Då måste man skaffa mus och tangentbord för att inte bli helt gimp då.. kasst.

skillnaden mellan mus/tangentbord och kontroll märks inte när det är vanliga gamers som spelar.

jag spelar Homefront till PC med kontroll och är i 9 av 10 fall bland top 5

Haha, Homefront. Testa ett spel som CS med handkontroller.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Toppen! Önskar att alla spel stödjer mus och tangentbord.

*host*pc*host*

Medlem

Fantastisk idé! Skulle verkligen vilja kunna spela fler spel med mus och tangentbord. Det är ju det enda som jag saknar från tiden jag var PC-spelare.

Medlem

bara göra spelet till pc...

Medlem

Man kan tycka att det borde finnas stöd för Tangentbord & mus till de flesta ps3-spel, hur mycket merjobb blir det egentligen? Unreal T3 har det i alla fall.

1
Skriv svar