Högupplösta Skyrim-texturer ute nu!

Robot
Högupplösta Skyrim-texturer ute nu!

Bethesdas överraskning i samband med Creation Kit-släppet är gratis högupplösta texturer till pc-Skyrim – skynda tanka!

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Högupplösta Skyrim-texturer ute nu!

:>

Medlem
Medlem

Tankar nu men går slött!

Medlem

Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Mackzzor:

Tankar nu men går slött!

Testa byt till någon US-region i Steam Download Region. Får 1,2MB/s från Seattle just nu.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?

Nu ska vi inte vara sån

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?

Nej.

Medlem

Snabb fråga, hur stor är hela denna DLC?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?

Gnäll.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Snabb fråga, hur stor är hela denna DLC?

Cirka 3GB.

Medlem

Och ni som provat - hur ser det ut? Är det värt tiden och hårddiskutrymmet att tanka hem och installera? Märker ni någon prestandaminskning?

Medlem

Hur står sig denna DLC mot textur-moddarna som redan finns?

Medlem

Laddar hem just nu

Medlem

kräver detta att spelet är patchat? har inte patchat spelet en enda gång tror jag

Medlem

Inte för vara vara negativ, men varför gjordes inte detta från början? Detta borde ha varit med från början inte komma 2 månader efter spelets release.... men iaf.

Dessutom: Det har funnits högupplösta texturer mer än en månad tillbaka, utvecklat av fans/moddare (vet inte om det stavas så?) så poängen med dessa vet jag inte (om nu inte Betesha har lagt till något nytt eller allt i ett paket).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Om någon hittar jämförande skärmdumpar så posta gärna länken.

Medlem
Skrivet av magma:

Inte för vara vara negativ, men varför gjordes inte detta från början? Detta borde ha varit med från början inte komma 2 månader efter spelets release.... men iaf.

Dessutom: Det har funnits högupplösta texturer mer än en månad tillbaka, utvecklat av fans/moddare (vet inte om det stavas så?) så poängen med dessa vet jag inte (om nu inte Betesha har lagt till något nytt eller allt i ett paket).

Personligen har jag fått intrycket att de texturmoddar som finns antingen är okompletta eller ändrar den grafiska stilen för mycket.

Medlem
Skrivet av tirim4:
Skrivet av magma:

Inte för vara vara negativ, men varför gjordes inte detta från början? Detta borde ha varit med från början inte komma 2 månader efter spelets release.... men iaf.

Dessutom: Det har funnits högupplösta texturer mer än en månad tillbaka, utvecklat av fans/moddare (vet inte om det stavas så?) så poängen med dessa vet jag inte (om nu inte Betesha har lagt till något nytt eller allt i ett paket).

Personligen har jag fårr intrycket att de texturmoddar som finns antingen är okompletta eller ändrar den grafiska stilen för mycket.

Hittar ingen sida över de tekniska förändringar som Betesha har tillsatt (mer än texturerna).
Det finns en hel del olika mods som ändra vattnet, miljötexturer, väder, items osv. Med mods från fans har jag fått ett snyggare spel utan bekostad av frameraten.

Får prova denna patch och se hur frameraten står sig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kan inte se någon stor skilnad med eller utan texture packetet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av tirim4:
Skrivet av magma:

Inte för vara vara negativ, men varför gjordes inte detta från början? Detta borde ha varit med från början inte komma 2 månader efter spelets release.... men iaf.

Dessutom: Det har funnits högupplösta texturer mer än en månad tillbaka, utvecklat av fans/moddare (vet inte om det stavas så?) så poängen med dessa vet jag inte (om nu inte Betesha har lagt till något nytt eller allt i ett paket).

Personligen har jag fårr intrycket att de texturmoddar som finns antingen är okompletta eller ändrar den grafiska stilen för mycket.

Hittar ingen sida över de tekniska förändringar som Betesha har tillsatt (mer än texturerna).
Det finns en hel del olika mods som ändra vattnet, miljötexturer, väder, items osv. Med mods från fans har jag fått ett snyggare spel utan bekostad av frameraten.

Får prova denna patch och se hur frameraten står sig.

Du har visserligen rätt att jag idag spelar ett bra mycket snyggare spel med de moddar jag har än det som släpptes 11.11.11. Dock så är det ju skönt att ha alla texturmoddar sammlade i ett pack. Hittade dock lite screens från DLCt nu och det är ju inte direkt någon dramatisk förändring så håller mig nog också till mods för tillfället. Väntar dock på en universal texturmod som Qarls till Oblivion.

Inaktiv

Märkte faktiskt ingen större skillnad om jag ska vara ärlig förutom att mina loading screens blev kanske 2 sekunder längre.

Medlem

Bra, nu ser det bättre ut än Super Mario för NES.

Medlem
Skrivet av Duke Nukem:

Ska jag vara helt ärlig kan jag knappt se skillnad på de tre...

Medlem
Skrivet av Duke Nukem:

Knappt någon skillnad på vanilla och deras DLC.

Har de ökat upplösningen på vapen, kläder och sådant också, eller?

Edit: Creation Kit, yayyyy!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bethesda rockar fett!


signatur

Meep!

Medlem

För er som tvekar, jag rekommenderar det ej. 3.2gb ~ att ladda ned och installera, knappast värt det för den lilla skillnaden som blir - och detta kommer en entusiast.

Skrivet av bjosarn:

Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?

Ja det gör dem, vilket uppenbarligen är fel. Naturligtvis ska detta vara gratis

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Duke Nukem:

Knappt någon skillnad på vanilla och deras DLC.

Har de ökat upplösningen på vapen, kläder och sådant också, eller?

Edit: Creation Kit, yayyyy!

ja, vapnen och utrustning har också förbättrad upplösning, samma sak där dock, ingen större skillnad på textures.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Duke Nukem:

Knappt någon skillnad på vanilla och deras DLC.

Har de ökat upplösningen på vapen, kläder och sådant också, eller?

Edit: Creation Kit, yayyyy!

ja, vapnen och utrustning har också förbättrad upplösning, samma sak där dock, ingen större skillnad på textures.

http://i.imgur.com/I3HsR.jpg


signatur

My gun's bigger than yours.

123
Skriv svar