Diablo III – Blizzard siktar på andra kvartalet

Robot
Diablo III – Blizzard siktar på andra kvartalet

Vi kan få det monstruöst efterlängtade Diablo III så tidigt som i april, säger Blizzard själva.

#nyhetstips, #blizzard, #diablo-iii, #mass-effect-3, #guild-wars-2, #grand-theft-auto-5-2


Medlem
Diablo III – Blizzard siktar på andra kvartalet

Kanska väntat eftersom de stress testar serverna nu med mass invites.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Såklart skjuter blizzard upp releasen, det gör ju att man bara blir trött istället för att suget höjs.

Medlem
Skrivet av Milkfather:

Såklart skjuter blizzard upp releasen, det gör ju att man bara blir trött istället för att suget höjs.

Blizzard brukar inte skjuta upp spelreleaser (istället sätter de aldrig releaserna så långt i förväg. Dock är ju inte detta ett releasedatum, så de har fortfarande inte lovat något

Medlem

Struntar faktiskt i när det släpps, tycker bara det är bra när dem försöker göra det så bra som möjligt innan det släpps när man ändå väntat ett antal år. Då kan jag vänta i några månader till och hoppas på att det blir en riktigt bra spel i serien.

Medlem

Lite smått sugen börjar man ju bli. Men så länge dom kör med sitt "when it's done" och "siktar på" säger jag bara gäsp och fokuserar på de spel som finns ute.

Orka bygga upp förväntningar på något så luddigt.

Medlem

Kanske dom äntligen börjat reagera för alla flames på deras forum.

Dessutom tror jag inte ett skit på vad dom säger innan det verkligen släpps

Medlem

Inte särskilt taggad faktiskt... Det material som släppts har inte varit särskilt upphetsande direkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

zzzzzzzzzzzzzzz

Medlem

Tappar min respekt för blizzard då de just nyligen stämt valve pga dota 2.
Pengakåta fjantar.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Tappar min respekt för blizzard då de just nyligen stämt valve pga dota 2.
Pengakåta fjantar.

Seriöst? Dom är ju efterblivna ibland... Dota är just ett spel i sig själv... dom använde bara deras map editor + textures... + att blizzard gör ju sitt egna dota som bara är irriterande fånigt...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

min penis pulserar av iver

Medlem

Ser inget negativt i att Blizzard vill ha längre tid på sig för att utveckla ett bättre spel (i deras ögon).

Men Blizzard kan inte skjuta upp det hur länge som helst. Mitt och så många andra börjar förlora sitt intresse.
Minns när man förhandsbokade spelet mars 2008 (då gick man på gymnasiet fortfarande). Hinner bli färdig ingenjör innan spelet är släppt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Diablo 3 i April-Juni och Mists of Pandara i Oktober-December låter logiskt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Efter mer än tio års väntan så känns det som ett helt ok beslut att släppa spelet till sommaren. Det lär bli spelet som man lägger ner mest tid på, någonsin. Har varit skeptisk till en del av designbesluten, men inte till spelet som sådant och det kommer att vara värt väntan.

Medlem

Hoppas det kommer då och att de inte förlänger release tiden för spelet. Herregud, bokade ju redan 09.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Ok då räknar jag försiktigt med andra kvartalet, fast 2013 då.

Medlem

Så jäkla nice när det väl kommer. Bra att Blizz inte släpper något som är "halvklart" utan finslipar det hela tills det är dags. Givet köp när det väl finns tillgängligt

Medlem

Sommar release? Najs!


signatur

Meep!

Medlem

Gör ingenting! Kommer knarka sönder Mass effect 3 Collectors Edition till PC som satan fram tills dess och över!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Folk minns inte en eller flera förseningar vid release, men man minns en flopp och ett dåligt spel.

Medlem

Tror inte det kommer före Juni.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av zauii89:

Tappar min respekt för blizzard då de just nyligen stämt valve pga dota 2.
Pengakåta fjantar.

Seriöst? Dom är ju efterblivna ibland... Dota är just ett spel i sig själv... dom använde bara deras map editor + textures... + att blizzard gör ju sitt egna dota som bara är irriterande fånigt...

Jupp, lite fza material.
http://ttabvue.uspto.gov/ttabvue/v?pno=91202572&pty=OPP&eno=1

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av zauii89:

Tappar min respekt för blizzard då de just nyligen stämt valve pga dota 2.
Pengakåta fjantar.

Seriöst? Dom är ju efterblivna ibland... Dota är just ett spel i sig själv... dom använde bara deras map editor + textures... + att blizzard gör ju sitt egna dota som bara är irriterande fånigt...

Jupp, lite fza material.
http://ttabvue.uspto.gov/ttabvue/v?pno=91202572&pty=OPP&eno=1

Några argument där i var rätt roande, så bara för att deras egna filsystem (till kartorna) är det som används till tidigare dota, så ska detta styrka deras rätt till varumärket?

Känns ungefär som om skaparen av Winrar skulle vara berättigad till alla varumärken som någonsin hamnat i en .rar fil.

Oh, yeah. Varför inte släppa det nästa vinter, i rätt Blizzard?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Risken är att jag inte kommer att ha tillgång till en speldator under april - juni. Banne mig att de ska släppa spelet första april då. Kan de inte hålla första kvartalet istället? :/

Medlem
Skrivet av Dunder:

Inte särskilt taggad faktiskt... Det material som släppts har inte varit särskilt upphetsande direkt.

Samma här, älskade tvåan (och ettan för den delen) men ingenting i Diablo 3 har lyckats väcka mitt habegär. Om något så har spelet fått mig att se fram emot Torchlight 2 istället, som ser ut att vara mer Diablo än... Diablo.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av zauii89:

Tappar min respekt för blizzard då de just nyligen stämt valve pga dota 2.
Pengakåta fjantar.

Seriöst? Dom är ju efterblivna ibland... Dota är just ett spel i sig själv... dom använde bara deras map editor + textures... + att blizzard gör ju sitt egna dota som bara är irriterande fånigt...

Jupp, lite fza material.
http://ttabvue.uspto.gov/ttabvue/v?pno=91202572&pty=OPP&eno=1

Några argument där i var rätt roande, så bara för att deras egna filsystem (till kartorna) är det som används till tidigare dota, så ska detta styrka deras rätt till varumärket?

Känns ungefär som om skaparen av Winrar skulle vara berättigad till alla varumärken som någonsin hamnat i en .rar fil.

"All title, ownership rights, and intellectual property rights in
and to the Program and any and all copies thereof (including, but not limited to, any
titles, computer code, themes, objects, characters, character names, stories, dialog, catch
phrases, locations, concepts, artwork, animations, sounds, musical compositions, audiovisual effects, methods of operation, moral rights, any related documentation, and
`applets' incorporated into the Program) are owned by Blizzard or its licensors."

Det där står när man accepterar att installera wc3 & editorn. Blizzard äger titeln och alla karaktärer i dota och om icefrog/valve inte har ändrat utseendet på t ex karaktärerna i dota2 så har blizz all rätt att stämma dom, det samma gäller titeln, blizz äger DotA.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Det blir intressant, Valve har resurserna att sätta emot ordentligt.

Inaktiv
Skrivet av shocker:

Det där står när man accepterar att installera wc3 & editorn. Blizzard äger titeln och alla karaktärer i dota och om icefrog/valve inte har ändrat utseendet på t ex karaktärerna i dota2 så har blizz all rätt att stämma dom, det samma gäller titeln, blizz äger DotA.

En EULA är inte lag utan bara vad företaget tycker du ska acceptera för att spela deras spel eller använda deras mjukvaror. Att någon annan gör en helt egen ide, eller IP med det företagets verktyg betyder inte automatiskt att de äger laga rätt till det trots EULAn. Om man ska hårddra det med en dålig jämförelse så äger inte tillverkaren av en målarpensel det som görs med penseln (nu skrev man inte på någon EULA för att köpa en pensel, men jag menar principen om verkyg->skapande->IP och lagar kring det.)

123
Skriv svar