Robot
Dear Esther

Dear Esthers metamorfos från grovkornig mod till sprakande högupplöst Steam-spel är fullbordad och resultatet bländande. FZ sätter betyg på en av indievärldens största små ansträngningar.

#half-life-2, #valve, #dear-esther, #mirrors-edge, #portal-2

Medlem
Dear Esther

Blir ett köp så fort det släpps på steam klockan 7!

Medlem

Givet köp! Skönt att se ett spel som är ren atmosfär och fantastisk berättelse utan fiender att slakta.

Inaktiv

vad handlare om???

Medlem

Har väl sett spelets miljöer från och till i olika videos. Ser snyggt och stämningsfullt ut för att vara i source motorn. Har inte en jävla aning om vad spelet handlar om, har inte kört det gamla spelet. Är inte påläst över huvudtaget faktiskt.

Blev positivt överraskad att spelet släpps om 2 timmar på Steam. Tänkte köpa det direkt och bara starta och låta spelet göra sitt. Vi får ser om det går hem eller inte, ska bli spännande.

Medlem

Schysst recension, välskriven.

Du har övertygat mig, det här spelet kommer jag köpa.

Medlem
Skrivet av tirim4:

men spelet släpps den 18e? står så för mig iaf.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av tirim4:

men spelet släpps den 18e? står så för mig iaf.

Konstigt, både hemsidan samt steam säger den 14:e...

OML
Medlem

Köpt på Steam för ca 70kr, ska bli kul att testa.

Hade hoppats på detta, jag tänker inte läsa recensionen då jag vill börja utan att veta ett smack. Har bara sett några bilder så det kommer bli spännande ^^

Medlem

Vad i helvete?

Release date 18 February, ingen "buy now" knapp heller

Medlem

Hmm, kollat upp så ska spelet släppas idag. Provat starta om steam och datorn, men hela klienten beter sig underligt. Har i princip inte fungerat alls sedan dagen då workshop släpptes. Inte gör Valve något åt saken heller. Lata grisar.

Medlem
Skrivet av Dennardo77:

vad handlare om???

http://www.fz.se/artiklar/recension/20120214/dear-esther

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Hmm, kollat upp så ska spelet släppas idag. Provat starta om steam och datorn, men hela klienten beter sig underligt. Har i princip inte fungerat alls sedan dagen då workshop släpptes. Inte gör Valve något åt saken heller. Lata grisar.

Har funkat perfekt för mig hela tiden. Valve är väl knappast lata heller.

Medlem

Köpt precis, aldrig spelat innan så det ska bli intressant

Medlem

Eh, två timmar? Så länge priset motsvarar speltid så kommer jag köpa det här förr eller senare, det verkar kicka Journey:s röv.

signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

"Men när jag i nyutgåvan famlar genom de knarkade grottorna..."

Finns det knark i grottan? Eller vad menas?

Medlem

Efter ca en timmes spelande säger jag bara: Snyggt och stämningsfullt.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

"Valve är väl knappast lata heller"

hahahaha

bitch please. Valve är nog det amerikanska storbolag jag tycker minst illa om av alla, och steam är en underbar klient när den väl fungerar, men en sak kan jag säga dig: valve_ÄR_lata.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

hahahaha

bitch please. Valve är nog det amerikanska storbolag jag tycker minst illa om av alla, och steam är en underbar klient när den väl fungerar, men en sak kan jag säga dig: valve_ÄR_lata.

Jaså, hur är de lata egentligen?

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

hahahaha

Tusen anledningar, vill du att jag skriver dig en uppsatts?

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

hahahaha

Kör på! Har all tid i världen.

Medlem

Ser intressant ut

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av raefzm88:

hahahaha

Kör på! Har all tid i världen.

Behövs ingen uppsatts, det räcker med att säga :

Half-Life 3

Ps, Du kanske borde jobba på Valve, då du har all tid i världen vilket dom också verkar ha

signatur

Nämen!

Medlem

Något av det vackraste jag har spelat. Definitivt värt pengarna enligt mig. Helt otrolig vad dom lyckats göra med source motorn.
Efter min genomspelning är det nu bar att ta reda på vad det handlade om.

Inaktiv

Ska inhandlas direkt när jag kommer hem från jobbet + soundtrack! Ser så jädra grymt ut.

signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Regaz:

Något av det vackraste jag har spelat. Definitivt värt pengarna enligt mig. Helt otrolig vad dom lyckats göra med source motorn.
Efter min genomspelning är det nu bar att ta reda på vad det handlade om.

Same here.

signatur

Nämen!

Medlem

Instant buy! Men var hos några vänner så ska spela igenom det först nu. "Let us go out this evening for pleasure. The night is still young."

Medlem

Jag upplever ju dock att man nu redan fått veta massvis om hur spelet är.

Vi har fått veta att slutet är rätt så öppet. vi har fått veta att det inte berättar allt utan du får själv fylla i massor. vi har fått veta att vi aldrig kommer hoppa till, bli skrämda osv. alltså...

va fan känns lite som ni förstört spelet här och nu. går det inte att recensera indie-skräck utan att förstöra allt vad upptäckarkänsla innebär?

aja får väl se om jag pallar köpa det nu när det känns som jag redan upplevt halva spelet genom recensionen. första gången jag är RIKTIGT missnöjd med FZ.

Medlem

Trevlig recension! Kul att se att spelet verkar ha landat på fötterna också, blir ett givet köp.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar