Så fixar du Skyrim-lagget till PS3

Robot
Så fixar du Skyrim-lagget till PS3

Version 1.4 släpptes i veckan till konsolerna, men vissa har fortfarande problem. Läs vidare för att lära dig att fixa det och samtidigt bli höjdpunkten under nästa släktträff.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #fallout-new-vegas, #bethesda


Medlem
Så fixar du Skyrim-lagget till PS3

Så glad att jag spelar det här på PC när jag läser om sådant här meck.

Medlem

För att inte nämna alla moddar och skoj som kommer till PC!

Medlem

lol har dom inte fixat det än? haha

Medlem

Bethesda som gnällde över hur svårt det var att utveckla till PC så kan de inte ens lösa detta..

Medlem

Spelar PS3 versionen och visst har det hackat och hängt sig ibland *urk*, laddade direkt ner 1.4 patchen när den släpptes och provade, spelet hängde sig efter ca 15 min (va faen!). Sen läste jag om uppdateringen på Bethesdas forum site och där det stod precis det som står i denna artikeln. Provade detta och nu fungerar det laggfritt och inga onödiga omstarter, tack Bethesda! iofs borde ni aldrig släppt spelet i det skick ni gjorde...

Medlem

Har inte haft ett enda problem efter patchen, skapar alltid en separat save när jag sparar dessutom.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

lol har dom inte fixat det än? haha

Um..jo. Det är ju precis det som denna nyheten handlar om? En fix.

Medlem

Glad man spelar på 360, då slipper man problem från både Ps3 och PC, bara att köpa spelet, stoppa i läsaren och spela direkt utan problem

Medlem

hur kan bara vissa ha problem på ps3? trodde det var alla eller ingen som hade det på consoll, en av de få fördelarna ju?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Glad man spelar på 360, då slipper man problem från både Ps3 och PC, bara att köpa spelet, stoppa i läsaren och spela direkt utan problem

Vilka PC-relaterade problem pratar du då om?

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Glad man spelar på 360, då slipper man problem från både Ps3 och PC, bara att köpa spelet, stoppa i läsaren och spela direkt utan problem

360 versionen hade sina problem också, Bethesda märkte att problemet som kom till PS3 fanns också på 360 versionen - men det patchades bort snabbt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Spelet är ju fortfarande efter ett par månader rätt drygt på PC, åtminstone utan moddar och diverse fix som tex gör att man får en vettig inventory meny mm, kan inte tänka mig hur drygt det måste vara på konsol när det hållit på sådär :S. Shit Bethesda kommer undan med alltså men, men man får väl ändå vara tacksam för att dem har så pass bra stöd för moddar . Kanske om några månader eller något år kommer vi då till slut se ett Skyrim som då är lite närmare den skyhöga nivån folk hypade upp spelet till :).

Medlem
Citat:

Trots min kollegas makalöst fula rubrikbild på den länkade nyheten.

Skitsnack!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Citat:

Trots min kollegas makalöst fula rubrikbild på den länkade nyheten.

Skitsnack!

+1


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Det var bättre förr.


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

Medlem
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av Grumbledock:

Glad man spelar på 360, då slipper man problem från både Ps3 och PC, bara att köpa spelet, stoppa i läsaren och spela direkt utan problem

Vilka PC-relaterade problem pratar du då om?

Undrar samma sak.

"To save or not to save..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av Grumbledock:

Glad man spelar på 360, då slipper man problem från både Ps3 och PC, bara att köpa spelet, stoppa i läsaren och spela direkt utan problem

Vilka PC-relaterade problem pratar du då om?

Undrar samma sak.

Folk tror att programmera till PC är svårare för det är mer variation i komponenterna i en dator, men det är ju inte så, när man programmerar mot API:s som är samma på alla PC:s.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av Friberg:
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av Grumbledock:

Glad man spelar på 360, då slipper man problem från både Ps3 och PC, bara att köpa spelet, stoppa i läsaren och spela direkt utan problem

Vilka PC-relaterade problem pratar du då om?

Undrar samma sak.

Folk tror att programmera till PC är svårare för det är mer variation i komponenterna i en dator, men det är ju inte så, när man programmerar mot API:s som är samma på alla PC:s.

Indeed. Också därför man har DirectX för att underlätta, samt drivrutiner.

Medlem

Voooot "Så glad att jag spelar det här på PC när jag läser om sådant här meck" Mina datorer är alla meckares våta dröm.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Så glad att jag spelar det här på PC när jag läser om sådant här meck.

Håller med, det låter alldeles för meckigt att göra en save och sedan starta om PS3:an

Skrivet av bjosarn:
Citat:

Trots min kollegas makalöst fula rubrikbild på den länkade nyheten.

Skitsnack!

Bjosarn! Härmed utnämner jag dig till förste ledare av brigaden "Sebastian Lind Defence Force", SLDF for short. Känn dig hedrad.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av asdfg:

Så glad att jag spelar det här på PC när jag läser om sådant här meck.

Håller med, det låter alldeles för meckigt att göra en save och sedan starta om PS3:an

Det jag menade är att det tagit Beth fram tills nu att fixa det. Spelet har varit ute flera månader. Min pc-verre har fungerat felfritt sen release. Capishe?

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Håller med, det låter alldeles för meckigt att göra en save och sedan starta om PS3:an

Du menar att det är okej att det tar tre månader för en spelutvecklare innan de är i närheten av att fixa problemet?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av asdfg:

Så glad att jag spelar det här på PC när jag läser om sådant här meck.

Håller med, det låter alldeles för meckigt att göra en save och sedan starta om PS3:an

Det jag menade är att det tagit Beth fram tills nu att fixa det. Spelet har varit ute flera månader. Min pc-verre har fungerat felfritt sen release. Capishe?

Ja, jag antog att det var det du menade faktiskt. Tyckte det lät lite roligt bara.

Skrivet av bjosarn:

Du menar att det är okej att det tar tre månader för en spelutvecklare innan de är i närheten av att fixa problemet?

Självklart inte, som du läser ovan så läste jag att "mecket" skulle vara på spelarens sida, inte utvecklarnas.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Ja, jag antog att det var det du menade faktiskt. Tyckte det lät lite roligt bara.

Medlem

"Så fixar du Skyrim-lagget till PS3".

Tolkade först som att så här gör du för att få lagg.

Medlem

Är ni inte less på att lägga ut Skyrim artiklar? Spelet var kul någon vecka tills alla hade klarat ut spelet, Varför bryr man sig så mycket om spelet fortfarande? Jag tyckte spelet var ganska bra men man blev less efter ett tag

Avstängd

Vafan, så jag kan inte fortsätta på 100+ h!? Woohoo, jättebra lösning bethesda, verkligen!

12
Skriv svar