Minecraft-Markus: Jag halvskojade om Psychonauts 2

Medlem

Han har ALDRIG sagt att han skulle ge 100 miljoner det är bara ren och skär löng och en "aftonbladet-nyhet".

Skrivet av Brotherdanni:
Skrivet av raefzm88:

Så nu när det blev allvar så backar han alltså... Fegt.

Nej det är FZ som skrev det som att han skulle ge pengarna utan problem till skaparna för att göra nr2. Läs vidare på andra game sidor med samma ämne så får du nog en annan bild av hur han menade

Jag har ingen personlig åsikt i det hela, har inte följt hans tweets, men jag ser ett mönster hur man hittar på sät att angripa offentliga personer. Först framställer man dem som genialiska, entreprenörer, sedan vinklar "man" (vem det nu än är som har hand om informationen), så att informationen ska framstå på ett visst sätt som blir negativt för personen. Redan nu finns det säkert ett hundratal människor som tycker Markus är dum, trots att det kanske var som du beskrev.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Så nu när det blev allvar så backar han alltså... Fegt.

VA? Han har inte backat någonstans. Hur illa är folks engelska??

Han skriver ju att de skall diskutera det på en kommande mässa. Det är väl bara som så att det varit lite väl öppet hur det har inletts kontakt. Diskution mellan distributör och utvecklare tar TID! Och sker i regel bakom stängda dörrar, utan att vi vet om det. Nu VET vi att de har börjat prata om det, samt skall mötas inom kort. Dock har Double Fine fullt upp just nu, vilket innebär att något Psychonauts 2 inte är aktuellt på ett bra tag hur som helst. Och notch har ALDRIG sagt att han SKALL investera i det, utan att han är seriöst med att han VILL göra det, och har varit nyfiken på vilken budget Double Fine tänkt sig för ett sådant projekt. Sedan är ju allt förhandlingsbart. Och vem FAN trodde att Double fine ville ha 100 miljoner dollar i budget för det spelet? Låter helt bisarrt.

Medlem

Notch fick höra talas om Psychonauts 2 och blev typ "TAKE ALL MY MONEEEEY". Sen ångrade han sig

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av raefzm88:

Så nu när det blev allvar så backar han alltså... Fegt.

VA? Han har inte backat någonstans. Hur illa är folks engelska??

Han skriver ju att de skall diskutera det på en kommande mässa. Det är väl bara som så att det varit lite väl öppet hur det har inletts kontakt. Diskution mellan distributör och utvecklare tar TID! Och sker i regel bakom stängda dörrar, utan att vi vet om det. Nu VET vi att de har börjat prata om det, samt skall mötas inom kort. Dock har Double Fine fullt upp just nu, vilket innebär att något Psychonauts 2 inte är aktuellt på ett bra tag hur som helst. Och notch har ALDRIG sagt att han SKALL investera i det, utan att han är seriöst med att han VILL göra det, och har varit nyfiken på vilken budget Double Fine tänkt sig för ett sådant projekt. Sedan är ju allt förhandlingsbart. Och vem FAN trodde att Double fine ville ha 100 miljoner dollar i budget för det spelet? Låter helt bisarrt.

Lugna dig grabben. Jag går bara efter vad FZ har skrivit.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av raefzm88:

Så nu när det blev allvar så backar han alltså... Fegt.

VA? Han har inte backat någonstans. Hur illa är folks engelska??

Han skriver ju att de skall diskutera det på en kommande mässa. Det är väl bara som så att det varit lite väl öppet hur det har inletts kontakt. Diskution mellan distributör och utvecklare tar TID! Och sker i regel bakom stängda dörrar, utan att vi vet om det. Nu VET vi att de har börjat prata om det, samt skall mötas inom kort. Dock har Double Fine fullt upp just nu, vilket innebär att något Psychonauts 2 inte är aktuellt på ett bra tag hur som helst. Och notch har ALDRIG sagt att han SKALL investera i det, utan att han är seriöst med att han VILL göra det, och har varit nyfiken på vilken budget Double Fine tänkt sig för ett sådant projekt. Sedan är ju allt förhandlingsbart. Och vem FAN trodde att Double fine ville ha 100 miljoner dollar i budget för det spelet? Låter helt bisarrt.

Lugna dig grabben. Jag går bara efter vad FZ har skrivit.

Ja och det var således FZ's engelska jag syftade på, då de ändå måste ha läst hans senaste blogg-inlägg innan de skrev denna artikeln.

Förlåt om det verkade som att allt vart riktat mot dig, för det var det inte. Ditt inlägg blev dock det jag citerade, för på något vis så är det du skrivit exakt vad FZ skrivit.

FZ's sämsta artikelserie är dessa om Notch och huruvida han vill investera i att få Psychonauts 2 utvecklat. De har verkligen varit låg nivå på dem jämfört med vad som verkligen har sagt utav Notch.

Medlem

Håller med ovanstående här... kan vi sedan också sluta med Aftonbladet-rubriker? "Minecraft-Markus"? Kom igen, antingen skriver ni hans riktiga namn eller hans nick "Notch" vilket borde vara välkänt vid detta laget, speciellt för alla som är bekanta med Minecraft. Att skriva "Minecraft-Markus" ger FZ en så oerhört låg och billig stämpel...

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av PEEWEE:

Ni kanske ska ta reda på vad som hänt innan ni börjar dra massor med mytor?

Likasåväl var er förra post om detta fel.

http://notch.tumblr.com/post/17681692985/hype gör om gör rätt.

Dra mytor? Du inser att alla kan ha fel, och att information man får utifrån, kan vara fel? Mogna till lite, inse att alla kan göra fel.

Misstänkte att det var såhär, kändes rätt udda att han ville sponsra rätt ut.

tror du inte att PEEWEE är http://z0r.de/L/z0r-de_2715.swf

Skägg.
10 Chambers

Det andra stycket beskriver precis det han skriver i sin blogg, att inget är klart men om det blir så är det en seriös satsning. Och även om många vet att Persson nickar Notch finns det garanterat läsare som inte vet vem han är. Att använda ett citat i rubrilen är inget AB hittat på så jag förstår intd riktigt kopplingen.


signatur
12
Skriv svar