Smurfigt värre...

Medlem
Smurfigt värre...

Läste på Expressen att en mamma lurade sin autistiske son att smurfar och utomjordingar fanns. Nu är hon anmäld för det.

http://www.expressen.se/nyheter/mamman-tvingade-sitt-barn-lev...

Men varför är det okej att lura sina barn att det sitter ett stort skäggo i molnen, eller att tvinga dom att äta vegetabilisk mat och avstå från kött?
Någon som fick höra att Tomten finns som liten?
Vad är egentligen skillnaden mellan att skrämma ett barn med Satan eller Gargamel?

Azrael, som katten heter, är ju även en ängel i judisk-kristna tron och även i den islamska. Azrael, ängeln, omskrivs som dödens ängel och anses härstamma från Karon.
Azrael sägs ha svart änglaskrud, sex vingar likt en seraf, en lie och en dödsbok.
Helt enkelt Liemannen.

Och för att flumma iväg ytterligare kommer ett gammalt tv-tips på liemannen.
Dead like me hater en eerie som tyvärr inte längre spelas in. Handlar om George Lass, en tjej som en dag "blir" en lieman. Tillsammans med några andra liemän så diskuteras vardagliga problem i den lokala restaurangen och blandas med lite "missions" där folk ska hämtas och bringas vidare. Dramaserie med mörk humor då George har hand om folk som dör i olyckor...
Ett annat drama med mörk humor är Shameless, som tack och lov fortfarande spelas in.
Nu är det den amerikanska versionen jag själv har sett och den är helt outstanding. Den brittiska ska tydligen vara bättre och av en otroligt händelse originalet som den amerikanska baseras på...udda.
Shameless handlar om familjen Gallagher.
Pappa Frank, spelad av William H. Macy, tillbringar merparten av första avsnittet avdäckad på köksgolvet.
Äldsta dottern Fiona, spelas av Emmy Rossum, är den riktiga förälderna i familjen som drar in pengar och tar hand om sina fem andra syskon.
Joel Murray, Amy Smart och Joan Cusack är andra namn som dyker upp i serien.
Helt underbar serie och nog en av dom absolut bästa jag sett.

#blogg

Medlem
Smurfigt värre...

Följer "Shameless" jag med...helskön:)

Jag tänkte på samma sak när jag läste om kvinnan som vilselett sitt barn. Anmäl hela det svenska systemet för att de skrämde upp oss att tro att vi skulle dö av svininfluensan, anmäl svenska kyrkan för deras påstående om Gud och demoner. Vissa saker är alltid OK om de kommer från rätt håll. Sjukt är bara förnamnet.

signatur
1
Skriv svar