Mojang skapar ett spel på 60 timmar – livestreamar nu!

Robot
Mojang skapar ett spel på 60 timmar – livestreamar nu!

Spana in när Minecraft-skaparna skapar ett spel du kan betala vad du vill för, pengarna går till välgörenhet!

#nyhetstips, #minecraft, #mojang


Medlem
Mojang skapar ett spel på 60 timmar – livestreamar nu!

Grymt initiativ, ska bli roligt att följa och se vad de lyckas skapa på 60h.

Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Redan uppe i $100.000.

Medlem

Coolt


signatur

Meep!

Medlem

Grymt initiativ av Notch och Mojang. Har inte så höga förhoppningar på spelet i sig, men jag gav iaf $5 pga att jag gillar idén och jag hoppas att fler utvecklare hakar på det här i framtiden.

Medlem

Jag är bäst!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ganska skoj att se live-stream. Och sjukt bra idee´ med betala hur mycket/lite du vill. Haka på alla andra spel-makare

Medlem

Altruism (nåja..) får alltid tummen upp.

Medlem

Någon som vet vad pengarna går till? Jag tänker inte skänka pengar till random välgörenhet, oavsett hur cool spelstudion är.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Någon som vet vad pengarna går till? Jag tänker inte skänka pengar till random välgörenhet, oavsett hur cool spelstudion är.

Du kan börja med att läsa på humblebundle så blir du kanske ngt klokare.

Hög mysfaktor i streamen nu med skön Fallout-musik.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Hög mysfaktor i streamen nu med skön Fallout-musik.

Hehe, undra om de har sändningsrättigheter? Bethesda gonna rage ACTA/PIPA/SOPA-style


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Kan ju vara värt att nämna att även Wolfire Games och Oxeye Game Studio deltar i denna välgörenhet med egna spel.

Medlem

Sitter på lan på DSV i Kista o lanar fett på skolan. Kul att titta in på streamen då och då.

Medlem

Åhhh, låt mig gissa. Han gör ett spel i minecraft-stil, för femtioelfte gången när dom har dessa speltävlingar.................

Medlem
Skrivet av Håkan:

Åhhh, låt mig gissa. Han gör ett spel i minecraft-stil, för femtioelfte gången när dom har dessa speltävlingar.................

"Titeln blir ett realtidsstrategi-shoot 'em up-lir med inriktning steampunk och det uråldriga Egypten!" Låter inte helt Minecraftigt iaf.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Åhhh, låt mig gissa. Han gör ett spel i minecraft-stil, för femtioelfte gången när dom har dessa speltävlingar.................

Du gissar helt fel, grattis!

Inaktiv

Spelet ser väl inte jätteskoj ut. Men vad är de andra två som står listade? "Untitled game by wolfire games." Kan det va Overgrowth eller va det heter kanske.. isfl totally worth it.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Spelet ser väl inte jätteskoj ut. Men vad är de andra två som står listade? "Untitled game by wolfire games." Kan det va Overgrowth eller va det heter kanske.. isfl totally worth it.

Jag vill veta vad oxeye gör! Harvest: Massive Encounter grymt!

Medlem

Mojangs spel börjar faktiskt se rätt kul ut. Verkar bli nått multiplayerspel med towerdefence och isometrisk action där man kan bygga robotar som går på räls!

Wolfires spel är något om att köra ett tåg i öknen medans skorpioner sprutar eld på en, finns bara en tidig build ute och ingen livestream så man får vänta en stund till där.

Ingen information om Oxeyes spel verkar finnas ännu.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Mojangs spel börjar faktiskt se rätt kul ut. Verkar bli nått multiplayerspel med towerdefence och isometrisk action där man kan bygga robotar som går på räls!

Wolfires spel är något om att köra ett tåg i öknen medans skorpioner sprutar eld på en, finns bara en tidig build ute och ingen livestream så man får vänta en stund till där.

Ingen information om Oxeyes spel verkar finnas ännu.

/ LordDaimos

Oxeye hade stream hela natten men svårt att se vad deras spel gick ut på.

Medlem

Ah, jag hittade inget om deras stream på deras hemsida eller på humblebundle.com. Det enda jag såg om det var på Twitter: "It's gonna be a Dungeon Crawler Beat 'em Up set in Post-apocalyptic WWII"

/ LordDaimos

1
Skriv svar