Rösta fram folkets val inför Dataspelsgalan 2012

Medlem

Datateknik är datorteknik med fokus på mjukvaran i datorer. Datorteknik är fokus på hårdvaran. Spel är uppbyggda av data. Datorer är uppbyggda av hårdvara.

Alltså borde dataspel vara den mest logiska termen.


signatur

Have a good time!

Medlem

Uncharted fanns i alla fall med på den här annars fattiga listan

QRT
Medlem

Jävla dretalternativ. Witcher 2 borde vara med.

Medlem

Bc2 borde verkligen vunnit förra året. ME2 må vara bra men Bc2 är så oerhört mycket bättre.

ont: Skyrim får min röst här.

Medlem

Paranoid som jag är kan jag inte låta bli att undra över om det finns en röd tråd bland spelen som har råkats nominerats. Är det samma DRM-kartell av företag som står bakom dem? Finns det något spel som är independent, eller är kravet att man måste vara med i organisationen Dataspelsbranschen? Det är ju inte ovanligt vid olika sådana här tävlingar/galor att man kallar dem något väldigt generellt som "Årets bästa spel" för att ge intrycket att det är någon slags objektiv tävling med lika chanser för alla, men sedan är det en specifik organisation som står bakom tävlingen som vill ha medlemsavgifter för att få vara med, alternativt pushar de spel som de vill ska vara vinnare.

Medlem

Kass lista med kassa spel. Bju på Crusader Kings 2

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Kass lista med kassa spel. Bju på Crusader Kings 2

Hur är tvåan ?
Gillade inte ettan då man kunde få en riktigt pissig arvinge o torska alla sina områden. Gillar mer konstant expansion ala EU3

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

HUR.I.HELVETE.KUNDE.ETT.MASS.EFFECT.SPEL vinna? o.O Sämsta skiten som finns. Tänkte att ME3 var roligt när det verkat som det i nyheter allt annat, men sen när man spelar: "Nej, fyfan vad sämst!".

Duex Ex: Human Revolution blev mitt val. Varför?

* Bästa spelet så fyfan alltså
* Story
* Gameplay
*Grafik
* AI
* "Choose-your-way"-style (Stealth, Assault, välja egna vägar osv)
* Bra miljö
* Lagom svårighetsgrad
* Lite annat

Du skriver som om du vore 12 vilket förmodligen förklarar varför du inte gillar ME serien som är en av de absolut bästa rpg seriena genom tiderna och Bioware är gudar. Visst Dues Ex är as bra men säger du att ME är dåligt då kan du ingenting om rpg.

Medlem

ME är mer en shooter än det är ett RPG. Jag finner det otroligt trist, ME2 går ut på att rädda galaxen med ett gäng proffs med psykologiska problem.

Medlem

The Sims 3: Pets är med i listan men inte The Witcher 2? I'm out.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Kaleid:

ME är mer en shooter än det är ett RPG. Jag finner det otroligt trist, ME2 går ut på att rädda galaxen med ett gäng proffs med psykologiska problem.

Deus Ex är exakt samma sak en shooter rpg utan galaxen och väldigt tråkiga boss fighter. Allting går ut på att rädda världen eller galaxen? Dock de enkla faktumet är att ME kanske inte är för alla men det är MINST lika bra som Deus Ex.

Medlem
Skrivet av ebrodje:
Skrivet av Kaleid:

ME är mer en shooter än det är ett RPG. Jag finner det otroligt trist, ME2 går ut på att rädda galaxen med ett gäng proffs med psykologiska problem.

Deus Ex är exakt samma sak en shooter rpg utan galaxen och väldigt tråkiga boss fighter. Allting går ut på att rädda världen eller galaxen? Dock de enkla faktumet är att ME kanske inte är för alla men det är MINST lika bra som Deus Ex.

Åsikter.. Jag tycker MEs gameplay är mycket streamlined så att det passar många. Åtminstone i första DX så kunde jag vara kreativ och hade större möjlighet, mer frihet att hantera problem på så som jag vill. I ME så kan man inte ens hoppa..

Medlem

Undrar varför de inte bara kallar den Spelgalan

...fast då skulle väl vanliga Svensson tro att det är typ V75/Stryktipset etc ^^

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Brutulv:

Kass lista med kassa spel. Bju på Crusader Kings 2

Hur är tvåan ?
Gillade inte ettan då man kunde få en riktigt pissig arvinge o torska alla sina områden. Gillar mer konstant expansion ala EU3

Jag satt då klistrad framför skärmen säkert 40 timmar över helgen, försökte styra sveriges rike men oskillad som jag var med fel giftemål och konflikter så slutade jag som en enslig greve i mellansverige. Har väl kommit sådär halvvägs genom då, och har ännu tid att styra upp. Det är snyggt att titta på dessutom

12
Skriv svar