Medlem
stereoscopic 3D

Efter att testat Crysis 2 hemma i stereoscopic 3D är jag såld på tekniken. Visserligen i mitt fall passivt men tycker den halverade upplösningen räcker i stereoscopic 3D.

I Battlefield 3 brottades jag med inställningarna så jag blev tokig tills jag läste att inställningen finns men att det inte fungerar idag. Kommer i framtida uppdateringar. Batman AC ska det fungera men fick inte till det. Har Nvidia Vision aktiverat men ändå inte.

Har ni tips om fler spel med stereoscopic 3D?

signatur

Det var detta...

Medlem

Just Cause 2 har riktigt bra 3D, Deus Ex: Human Revolution och speciellt Dead Space 2 var underbart.

Tips är att gå in på denna länk http://www.nvidia.com/object/3d-vision-games.html och sedan kolla där nere efter ratings.

Medlem

Kollade på sidan och inte får jag märkbar 3D i varken Just Cause 2, Batman AC och Battlefield 3. Endast i Crysis 2. Tog ändå ner inställningarna från 1080p till 720p.

signatur

Det var detta...

Medlem

Kollade på sidan och inte får jag märkbar 3D i varken Just Cause 2, Batman AC och Battlefield 3 hoppade igång till slut och i nedre högra hörnet stod det 3D aktiverat. Men endast i Crysis 2 jag ör nöjd med - helt perfekt. Händer för mycket omkring en i BF3 och man blir desorienterad. Snyggare 3D i Crysis 2 också.

signatur

Det var detta...

Medlem

Dirt 3 fungerade också och var ju helt underbart. Aldrig mer det spelet i 2D. Man får dock manuellt sänka till 24 Hertz, annars blir det ingen 3D.

3D i cockpit-vy, helt fantastiskt.

signatur

Det var detta...

Medlem

Installerade Trail versionen av 3D Play från Nvidia och då gick alla spel. Till och med HalfLife 2. Undra om jag är den enda som tycker det är lättare att träffa motståndaren i MW3 om jag har 3D läge på?

Vissa spel passar inte, på grund av bla passiv teknik, då upplösningen blir lidande. Ett exempel tycker jag är Just Cause 2 som passar bättre i 1080p och 2D.

Men oftast tycker jag det ger ett mervärde att spela spel i 3D. Fluga eller ej, Film har jag inte ännu provat.

signatur

Det var detta...

Medlem

Vet inte om jag ska skratta eller gråta över Crysis (1). Efter byte av TV anser spelet att jag installerat spelet på för många datorer och startar inte på grund av sitt DRM.

Börjar, som många andra, tröttna på 3D och tycker det är ansträngande. Fast Dirt 3 kommer jag nog fortsätta spela i 3D.
(Och filmen Avatar = Oj, så vackert).

signatur

Det var detta...

1
Skriv svar