Ny Laptop & preloading Syndicate.

Testpilot
Ny Laptop & preloading Syndicate.

På torsdag släpps #Syndicate

Fick mail i helgen om att man kunde preloada , satte fart på Origin och tankade i full speed , 12.x MB i sekunden , maxad lina.

Aldrig kommit högre än 10-11 med Steam , klart impad över tankningshastigheten på Origin , alla downloads har gått som raketer medan Steam har väldiga ups o downs , byta land är nästan ett måste vid stora release-släpp.
Sist tankade jag in Fear 3 på steam , medelhastighet ca 3MB per sekund (WTF!) trist att de inte pallar mer.

Spelmässigt : ligger lite i träda på att lira Arkham City som jag borde iallafall smälla igenom huvudkampanjen på innan man börjar med annat.
3 dagar då att härja på innan Syndicate (puh!)

Har låga förväntningar på Syndicate , det ser snyggt ut men verkar lite fattigt innehållsmässigt , får se om det är mer än 10h singelplayerkampanj - isåfall blir jag impad.

Har 2 veckor på mig efter #Syndicate släppet innan ... #Mass Effect 3
Woohoo! hittils ser det jävla najs ut , ser i stort ut som 2an med lite förändringar , förhoppningsvis inte fördummningar och försämringar som de tyvärr sabbade bort Dragon age 2 med ..

Kört demot lite , de har ändrat klasserna igen , granater är nytt också - synd att man har begränsning i antal.
De verkar ha fixat till så alla skills är mer eller mindre vettiga , ska lira demot lite mera o se hur klasserna ser ut , verkar dock lite budget att man inte kan hoppa över cutscenes.

-----------------------------

Har suttit braaa länge och suktat över att köpa ny laptop , haft vissa krav som:
* 17"
* Bra skärm , inget skit utan en vettig - då halkar vi in på 75hz eller 120Hz skärmar
* Bakgrundsbelyst tangentbord
* i7 processor
* SSD disk
* Vettigt grafikkort som orkar driva film och lätta spel.

Tyvärr är man ju hårdvaruknarkare så man halkar ju snabbt in på Alienware , Origin , Pc konsulten , MSI , ASUS värstinglappisar

Kompisen har precis lagt en order på en Alienware x17 för 22papp , jag var väl inte lika sugen att bränna 22 på en maskin som jag inte direkt kommer att köra varenda dag dygnet runt som han kommer o göra med sin.,

Men ... då jag har höga krav så blev det:
* 17"
* Bra skärm 120Hz
* Bakgrundsbelyst tangentbord
* i7processor
* Hybrid disk 500Gb
* Nvidia Geforce 560MX grafik

Allt detta i ASUS maskinen som jag tillslut beställde!
Blir att testköra lite på den , ska pressa in Mass Effect Demot o se hur det rullar , borde gå finfint då Mass effect spelen inte är direkt supertunga i prestandakraven.

Får återkomma med bloggpost till helgen med hur spelandet funkar på en tung gamerlappis:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=984843

#blogg

Medlem
Preloading Syndicate.

Jag har en G74X faktiskt, och jag är nöjd. Använder den för redigering och spelande. Men se till att installera bort all jävla bloatware, Asus är kungar på sådant Samt, se till att ha en REJÄL ryggsäck till den, för den är facking enorm och ärligt talat ganska otymplig att få med sig.

signatur

Videomupp

Testpilot

Har en annan ASUS hemma som tjejen kör , frågan e vilka ASUS program som kan vara värda att spara , autoupdate verkar ju fin för att hålla drivrutiner uppdaterade men sen vetefasen.

Medlem

"ser det jävla najs ut , ser i stort ut som 2an med lite förändringar"

Come on, that's a bad thing! Mass Effect 2 var verkligen inget förstaklassigt spel.

signatur

Imperator

Testpilot

ME2 är ett förstklassigt spel det ligger där bland toppspelen som Skyrim , Red alert , Portal , C&C , Lands of lore , Deus Ex , Witcher 2 , Fallout 2 osv osv.

Sen om de gör 3an bättre är enda anledningen till att jag skulle kunna sänka betyget.

Medlem

ASUS är nice, fick in G74SX-TZ383V för några veckor sedan, samma egentligen fast med SSD, och medföljande rygga.
Säljer som smör.

Testpilot

Maskinen är just i detta ögonblicket på väg på en lastbil/tåg till mitt närmaste postombud ... *dreggel*

1
Skriv svar