Robot
The Last Story

Rollspelsälskarna av de japanska sagorna sätter sina förhoppningar till ett av de sista stora Wii-äventyren. Men är The Last Story ett nytt Final Fantasy?

#the-last-story, #final-fantasy, #final-fantasy-vii


Medlem
The Last Story

Tycker dom ska satsa på att göra ett riktigt bra Final Fantasy istället för att göra FF inspirerande spel...
Efter Final fantasy 7 tycker jag bara det gått neråt för FF spelen.. Många tycker säkert inte som jag dock..

Vill gärna se KH 3 också.. har för mig att de skulle komma?


signatur

The spiders won,t find us here.

Tycker själv att det är dags att överge FF, gör som här och satsa på nygammalt.

Men frisyrerna, Fredrik. Kan vi skippa de fasansfulla frisyrerna!?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Tycker dom ska satsa på att göra ett riktigt bra Final Fantasy istället för att göra FF inspirerande spel...
Efter Final fantasy 7 tycker jag bara det gått neråt för FF spelen.. Många tycker säkert inte som jag dock..

Vill gärna se KH 3 också.. har för mig att de skulle komma?

FF9 var ju då i mina ögon lika bra om inte bättre än 7an fast sen har de bara gått utför och fort... (bara testat 8an i 10 min så den kan jag inget säga om)

Medlem

Jag gillar FF 7, 8 & 9 som fortfarande underhåller mig emellanåt (håller på att spela igenom 7:an i sakta mak atm). Hoppas på fler spel åt det hållet och det är synd att det verkar som de nya försöken inte håller måttet.

Har inte spelat det här spelet men blir inte särskilt intresserad när jag läser att det är lätt. Utmaning ska det vara


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Tycker dom ska satsa på att göra ett riktigt bra Final Fantasy istället för att göra FF inspirerande spel...
Efter Final fantasy 7 tycker jag bara det gått neråt för FF spelen.. Många tycker säkert inte som jag dock..

Vill gärna se KH 3 också.. har för mig att de skulle komma?

Du kanske missade att det är mistwalker som gjort det här spelet och inte square?

Medlem
Skrivet av Dicez:
Skrivet av SkullJoke:

Tycker dom ska satsa på att göra ett riktigt bra Final Fantasy istället för att göra FF inspirerande spel...
Efter Final fantasy 7 tycker jag bara det gått neråt för FF spelen.. Många tycker säkert inte som jag dock..

Vill gärna se KH 3 också.. har för mig att de skulle komma?

FF9 var ju då i mina ögon lika bra om inte bättre än 7an fast sen har de bara gått utför och fort... (bara testat 8an i 10 min så den kan jag inget säga om)

Har alltid gillat 9:an bättre än 7:an... och med min nästa kommentar så säger jag inte att FF7 är dålig, men PERSONLIGEN så gillade jag t.o.m FF6 mer.

Det senaste JRPG som jag lirade var The last remnant på steam och det var väl typ en 7.5/10 från mig iaf, inte fantastiskt bra men kul nog att spela igenom.

Synd att så lite JRPG blir portade till pc, älskar mass effect, elder scrolls och mass effect liknande spel men JRPG har en najs nostalgi känsla till sig för mig iaf.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av SkullJoke:

Tycker dom ska satsa på att göra ett riktigt bra Final Fantasy istället för att göra FF inspirerande spel...
Efter Final fantasy 7 tycker jag bara det gått neråt för FF spelen.. Många tycker säkert inte som jag dock..

Vill gärna se KH 3 också.. har för mig att de skulle komma?

Du kanske missade att det är mistwalker som gjort det här spelet och inte square?

"Hironobu Sakaguchi, mannen bakom Final fantasy " Kanske du miss?

Och ja 9 var faktiskt bra.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av SkullJoke:

Tycker dom ska satsa på att göra ett riktigt bra Final Fantasy istället för att göra FF inspirerande spel...
Efter Final fantasy 7 tycker jag bara det gått neråt för FF spelen.. Många tycker säkert inte som jag dock..

Vill gärna se KH 3 också.. har för mig att de skulle komma?

Du kanske missade att det är mistwalker som gjort det här spelet och inte square?

"Hironobu Sakaguchi, mannen bakom Final fantasy " Kanske du miss?

Och ja 9 var faktiskt bra.

Ja han lämnade square med flera andra och startade mistwalker, det betyder inte att han har rättigheterna till varumärket final fantasy så jag ser inte hur "dom" borde göra ett final fantasy "istället"..

Mistwalker har för övrigt gjort rätt bra spel, blue dragon, lost odyssey.

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av SkullJoke:

Tycker dom ska satsa på att göra ett riktigt bra Final Fantasy istället för att göra FF inspirerande spel...
Efter Final fantasy 7 tycker jag bara det gått neråt för FF spelen.. Många tycker säkert inte som jag dock..

Vill gärna se KH 3 också.. har för mig att de skulle komma?

Du kanske missade att det är mistwalker som gjort det här spelet och inte square?

"Hironobu Sakaguchi, mannen bakom Final fantasy " Kanske du miss?

Och ja 9 var faktiskt bra.

Ja han lämnade square med flera andra och startade mistwalker, det betyder inte att han har rättigheterna till varumärket final fantasy så jag ser inte hur "dom" borde göra ett final fantasy "istället"..

Mistwalker har för övrigt gjort rätt bra spel, blue dragon, lost odyssey.

Wow, SkullJoke försöker låta som han kan FF serien men vet inte ens att Sakaguchi lämnade Square för 9 år sedan (Vilket var en av orsakerna till att Square heter Square Enix sedan 2003) och skapade Mistwalkers 2004... Jag tror du missade mer än att det är Mistwalkers som gjorde detta spelet...

Medlem

WHY U NO GO MULTIPLATFORM LAST STORY?!?!

Medlem

Går det ställa in japanska röster så man slipper ha det dubbat?

Medlem

Vore awesome med japanska och engelska subs. Japanskan lägger till lite mer känsla i spel.

Jag älskar verkligen FF9, FF6 även 4 och 5 FF7 har jag aldrig spelat klart men oj vilken story.
Måste hålla med resten om att kvalitén på FF.spelen bara förvärrats efter FFIX (9).
Om inte annat så är ju Nobou Uematsu ett geni


signatur

remember

Medlem

Jag tycker det är kul att det kommer fler rpg spel i denna stil. för tillfället är det typ ff som är rpg, lr snarare square enix. Under snes perioden fanns det hur mycket grymma rpg spel som inte var och hette finalfantasy. Ex: secret of mana, chrono trigger, lagoon, breath of fire och många fler. The last story ska helt klart prövas:)

1
Skriv svar