Därför försenas ofta Capcom-spel till pc

Robot
Därför försenas ofta Capcom-spel till pc

"Rätt så ofta påbörjas pc-utvecklingen när konsolutvecklandet är över eller strax innan det är över". Exempelvis Resident Evil 6 och Street Fighter X Tekken.

#street-fighter-x-tekken, #resident-evil-6, #capcom, #dark-void, #bionic-commando, #bionic-commando-rearmed, #motogp, #dead-rising-2, #dead-rising-2-off-the-record


Medlem
Därför försenas ofta Capcom-spel till pc

Heh, Capcom.

Medlem

Eller inte.

Nåväl, Capcom har ändå inga intressanta titlar till oss pc spelare.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Hannu:

Eller inte.

Nåväl, Capcom har ändå inga intressanta titlar till oss pc spelare.

Resident evil Operation Raccoon City

Skrivet av vampyrer_suger:

capcorny

Crapcom? Nej, nu tramsar jag bara, så klart. Capcom är ett fint gammalt spelhus, man kan inte hata på studion som stod bakom Street Fighter II.

haha giraff logon......

Inaktiv

byta ut alla instanser av Press (X) mot press E .. och byta ut handkontroll.dll mot mousekeyboard.dll .. kompilera om .. done..

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av vampyrer_suger:

capcorny

Crapcom? Nej, nu tramsar jag bara, så klart. Capcom är ett fint gammalt spelhus, man kan inte hata på studion som stod bakom Street Fighter II.

capcom är precis som sega bäst på arkadmaskiner. Tyvärr ser man bara såna i japan nuförtiden. Står kanske nått spaceinvaders på finlandsfärjan med trasig joystick och kontakten utdragen.

Medlem

Det fanns en tid då Capcom var ett bolag som jag gillade, det var mer eller mindre tack vare just Capcom jag skaffade mig en SNES för att kunna spela Street Fighter 2. Capcom ligger bakom en hel del spelserier som jag gillar men något hände efter att DLC slog igenom på allvar. Att ta betalt för att låsa upp saker som redan finns på skivan kan få mig att ogilla även det bästa bolag. Vidrigt är bara förnamnet, detta företag skulle inte ha något emot att släppa ett spel uppdelat i små delar där man betalar för minsta lilla sak (som att det kostar pengar för att få tillgång till en karaktär, vill man även kunna använda denna karaktär till något vettigt kostar det även pengar att få tillgång till dennes "moves", vill man slippa spela spelet på samma bana får man betala även för detta). Visst låter det som otroligt idag men jag kan lätt se en framtid där detta kommer vara normen om vi som köpare inte redan nu visar bolag som Capcom att sådant inte accepteras.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Hannu:

Eller inte.

Nåväl, Capcom har ändå inga intressanta titlar till oss pc spelare.

Resident evil Operation Raccoon City

Nu skrev han ju iofs "intressanta titlar" och en dålig gears of war klon lär ju knappast hamnar i den kategorin

Medlem

Det var det sämsta skitsnack jag har hört på länge.

Medlem
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det var det sämsta skitsnack jag har hört på länge.

Håller med

1
Skriv svar