Valve: Om vi behöver göra hårdvara så gör vi det

Robot
Valve: Om vi behöver göra hårdvara så gör vi det

Valve-bossen Gabe Newell vill inte utesluta att Valve själva skapar hårdvara i framtiden, om inte dagens hårdvarutillverkare kan ge studion de innovativa lösningar de kräver.

#valve, #half-life


Medlem
Valve: Om vi behöver göra hårdvara så gör vi det

A mans man. Beardo.

Medlem

Gabe! Mer behövs inte sägas.

Medlem

Gabe 2.0 får mig att tänka på HL1 Final Hours. "... during the final stage of HL1 development the Valve members did not shave!"

Inaktiv

Appropå min nuvarande wallpaper:

http://g-e-e-r-s.deviantart.com/art/Gabe-Newell-Half-Life-3-W... (lite mer högupplöst till höger)

Medlem

Jag kommer aldrig fatta deras konstiga sätt med att inget säga om deras spel, har dom inte lärt sig av sina misstag om release osv... enda man begär är lite information då och då dom är väldigt arroganta tycker jag och kommer bara med såna lama ursäkter och bortförklaringar. Det håller inte.

Ish
Medlem

Folk gillar att köra tjockis skämt osv, men när man väl lägger handen på hjärtat är Gabe en levande legend för alla PC-älskande gamers. Han rullar verkligen vägen fram för pc-utvecklingen..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av jyggen:

Gabe 2.0 får mig att tänka på HL1 Final Hours. "... during the final stage of HL1 development the Valve members did not shave!"

Exakt. Är detta en peak tro?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

Jag kommer aldrig fatta deras konstiga sätt med att inget säga om deras spel, har dom inte lärt sig av sina misstag om release osv... enda man begär är lite information då och då dom är väldigt arroganta tycker jag och kommer bara med såna lama ursäkter och bortförklaringar. Det håller inte.

Det funkar, du ser ju hur alla desperat vill ha information. Att inte säga något som det gör, i många fall ger det också bra publicitet helst alla dessa rykten när hl3 tröjjan dök upp och liknande.

Dessutom har det väll kanske inte något att visa? Tänk bara: Om det jobbar med spelet så kan man ju tycka "man självfallet har det något att visa". Kanske inte i "deras ögon."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

asså. hl1 var guld hl2 var sisådär. Portal 1 + 2 var tokkul. men folk verkar ha glömt den s.k uppföljaren L4D2. vad erbjöd den som man inte kan få i en uppdatering? har svårt att va på valves sida här när man vet att de kommer hausa hl3/ep3 som fan och knappt göra något nytt. Detta har gått överstyr och jag lovar att det kommer bli ett mediokert FPS i mängden. Enligt mig borde valve fokusera på source 2.0 och ny(a) IP. Gärna MP inriktade.

Peace
/Calle

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jag kommer aldrig fatta deras konstiga sätt med att inget säga om deras spel, har dom inte lärt sig av sina misstag om release osv... enda man begär är lite information då och då dom är väldigt arroganta tycker jag och kommer bara med såna lama ursäkter och bortförklaringar. Det håller inte.

Det håller. Valve är Valve, mycket populära och kända för att leverera. Att de inte säger något kan man förstå, som Gabe säger. Jag tror dock att Valve håller på med hl3 och kanske med annat med, skägget säger mycket.

Medlem
Medlem

Satsa lagom på hårdvara. Half-life först tack. Annars låter det ju kuL.


signatur

remember

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Jag kommer aldrig fatta deras konstiga sätt med att inget säga om deras spel, har dom inte lärt sig av sina misstag om release osv... enda man begär är lite information då och då dom är väldigt arroganta tycker jag och kommer bara med såna lama ursäkter och bortförklaringar. Det håller inte.

Valve behöver inte säga något alls nuförtiden, de tjänar så mycket pengar på Steam att de kan göra som de vill. Ett annat bolag i samma sits är Blizzard, men de är nästan tvärtom när det gäller att tala om framtida spel, de gillar att börja snacka om dem alldeles för tidigt.

Personligen tycker jag faktiskt Valves strategi är bättre. Börja inte snacka om ett spel förrän det är rimlig beräknad tid kvar till release.

Medlem

OMG! Känner inte igen han!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Gabe, mannen, myten, legenden.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Appropå min nuvarande wallpaper:

http://g-e-e-r-s.deviantart.com/art/Gabe-Newell-Half-Life-3-W... (lite mer högupplöst till höger)

nice


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

ksn
Medlem

så jäkla skön snubbe

Medlem
Medlem

Vad är det för hårdvara som det spekuleras om?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Ish:

Folk gillar att köra tjockis skämt osv, men när man väl lägger handen på hjärtat är Gabe en levande legend för alla PC-älskande gamers. Han rullar verkligen vägen fram för pc-utvecklingen..

Precis, de har bland annat tvingat på spelarna Steam, ett DMR som helt fråntar dem rätten att sälja sina spel, och även spela dem om de "missköter" sig. Ska du spela offline måste även detta fixas i förväg, vilken hjälte!
DE har också banat väg för mikrotransaktioner, som DLC fast värre, och erbjuder massvis med kosmetiska föremål helt utan poäng men till grymma priser, mer pengar, mindre spel
Slutligen har vi ju deras spelsläpp de se3nsate åren, aldrig förr har man sett att hårdvaran fått jobba och grafiken kan som bäst beskrivas som "fotorealistisk" medan AIn skämsamt brukar kallas "skynet". Det är tack vare Gabe och Valve som vi kan njuta av grafik som får Crysis att gråta, de satsar allt på PC och deras spel ser absolut inte ut som något från konsol, fast med lägre systemkrav

OnT:
Jahapp, vore väl kul att se en konsol till även omd et är mer troligt med en OnLive konkurrent, steam fast med hårdvara också. Givet deras spel kan man ju misstänka att prestandan blir som Wii U, kanske sämre, men Source.motorn lär ju knalla och gå utan problem iaf
Skulle hellre se att Crytec gjorde en konsol, de kan iaf göra snygga spel...

Medlem

Jag tolkar detta som att Valve är väl medvetna om att hårdvaru-utvecklingen kanske inte går i den potentiella riktning som den kan göra. Ifall det exempelvis visar sig att nästa generations konsoler inte kan prestera mer än vad denna generationens PC's, så förvånar det inte mig om valve börjar smida lite planer.

När det väl gäller, så har valve nästan alltid levererat. Steam har sedan sin start för många människor varit den första kontakten med digital distribuering, och kolla hur Steam har ändrat spelbranschen totalt..

Men, att ge sig in i hårdvaru-branschen är inte en liten risk i dagsläget, så jag hoppas att det inte behöver gå så långt...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ish:

Folk gillar att köra tjockis skämt osv, men när man väl lägger handen på hjärtat är Gabe en levande legend för alla PC-älskande gamers. Han rullar verkligen vägen fram för pc-utvecklingen..

Precis, de har bland annat tvingat på spelarna Steam, ett DMR som helt fråntar dem rätten att sälja sina spel, och även spela dem om de "missköter" sig. Ska du spela offline måste även detta fixas i förväg, vilken hjälte!
DE har också banat väg för mikrotransaktioner, som DLC fast värre, och erbjuder massvis med kosmetiska föremål helt utan poäng men till grymma priser, mer pengar, mindre spel
Slutligen har vi ju deras spelsläpp de se3nsate åren, aldrig förr har man sett att hårdvaran fått jobba och grafiken kan som bäst beskrivas som "fotorealistisk" medan AIn skämsamt brukar kallas "skynet". Det är tack vare Gabe och Valve som vi kan njuta av grafik som får Crysis att gråta, de satsar allt på PC och deras spel ser absolut inte ut som något från konsol, fast med lägre systemkrav

OnT:
Jahapp, vore väl kul att se en konsol till även omd et är mer troligt med en OnLive konkurrent, steam fast med hårdvara också. Givet deras spel kan man ju misstänka att prestandan blir som Wii U, kanske sämre, men Source.motorn lär ju knalla och gå utan problem iaf
Skulle hellre se att Crytec gjorde en konsol, de kan iaf göra snygga spel...

Du är en mästare på att motsäga dig själv, när det passar sig. Fail troll.

Inaktiv

Playstation har skit online tjänst.
Valve har en utmärkt online tjänst.

Hmmm Steamstation


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

no shave until hl3

Inaktiv

Grumbledock, sluta basha steam.
Pc-spelen gick ju inte att sälja innan, men nu är det inte ovanligt att man säljer steamkonton, så om något, har valve fixat så att man kan sälja sina "cd-nycklar"

Jag vet ju inte hur du misslyckas, men själv kan jag gå in i offline läget när som helst

Medlem

Han är ju helt rätt ute!
Om de gör ett operativsystem så skulle man ju teoretiskt kunna skapa en "Do it yourself - valve-box" där man kan välja mellan, några moderkort, 4-6 stycken grafikkort etc och bygga en konsoll som passar sin egen plånbok.
Spelutvecklarna behöver då inte betala massor med licenspengar till Sony, Nintendo och Microsoft och samtidigt så behöver de inte ta hänsyn till den miljard hårdvarukonfigurationer som PC-marknaden har.

Det borde finnas massor av marknadsaktörer, utvecklare och hårdvarutillverkare, som skulle kunna tjäna gött med pengar på detta.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Precis, de har bland annat tvingat på spelarna Steam, ett DMR som helt fråntar dem rätten att sälja sina spel, och även spela dem om de "missköter" sig. Ska du spela offline måste även detta fixas i förväg, vilken hjälte!
DE har också banat väg för mikrotransaktioner, som DLC fast värre, och erbjuder massvis med kosmetiska föremål helt utan poäng men till grymma priser, mer pengar, mindre spel
Slutligen har vi ju deras spelsläpp de se3nsate åren, aldrig förr har man sett att hårdvaran fått jobba och grafiken kan som bäst beskrivas som "fotorealistisk" medan AIn skämsamt brukar kallas "skynet". Det är tack vare Gabe och Valve som vi kan njuta av grafik som får Crysis att gråta, de satsar allt på PC och deras spel ser absolut inte ut som något från konsol, fast med lägre systemkrav

Stolle.
Ett DRM behövs till PC-spelarna. du kan inte motargumentera detta.
Mikrotransaktioner är framtiden.. istället för att punga ut 300-600 kr för ett spel kan du köpa det eller spela det gratis för ett lågt pris och välja själv vad du vill ha med, se det som en Spelbuffé

Hårdvaran jobba? jag har aldrig riktigt haft en höjdardator men mina spel har varit jättebra på högsta inställningarna, Source motorn är inte så krävande.

Medlem
Medlem

Vilken hunk Gabe blir när han odlar lite skägg!

12
Skriv svar