[Köpes] Gammal DS/DS lite

Medlem
[Köpes] Gammal DS/DS lite

Hej folk. Har blivit sugen på att fixa en gammal DS eller DS lite för GBA-spel och diverse DS-spel. Vill helst ha en gammal koloss(ja, den äldsta versionen) eller DS-lite för en relativt billig peng. Tänkte mig runt 500kr beroende på konsollens skick, dock köper jag även såna i dåligt skick men den ska vara fungerande och ha inte allt för utslitna knappar.

Om inte gamla hederliga DS hade varit en av mina absoluta favoritkonsoler någonsin så hade jag kunnat sälja en av mina DS-modeller för typ en hundralapp, känns inte som "koloss-DS" är speciellt värdefull längre. Men jag vill behålla den ändå, av nostalgisk anledning.

Du borde definitivt försöka få tag i nån som säljer Lite-versionen, för den har klart bättre skärm och färgåtergivning än den första DS-varianten. Allra bäst är så klart DSi XL som är helt underbar, men den kostar ju betydligt mer och då får du ju inte heller GBA-stödet.

Medlem

Ne det dumma är ju att jag vill åt bland annat GBA-stödet annars hade DSi XL varit ett alternativ. Har ju haft en DS Lite som jag bytte när jag köpte en 3DS som jag sedan sålde tyvärr

Medlem

Du kan nog fixa en för en hyffsad peng på Tradera

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Jag har två DS Lite, men behöver dock bara det ena.
Jag skulle kunna tänka mig att sälja det äldre av dem (strax under 2 år gammalt).
Knapparna har kvar symbolerna, så den ser relativt orörd ut, men har kanske 7-800 timmar på nacken.
Jag borde ha kvar kartongen med alla manualer också.

Medlem

Låter bra v1lle3, om du skulle kunna skicka en bild hade varit trevligt och vad du kan tänkas sälja den för så kan vi ordna upp med frakt/hämtning samt betalning.

Medlem

Skickar PM så kan vi diskutera pris och allt väsentligt.

1
Skriv svar