Sins of a Dark Age - Dota möter realtidsstrategi
Skaparna bakom Sins of a Solar Empire utvecklar free-to-play-titel som mixar MOBA (Dota, HoN, LoL) med klassisk realtidsstrategi. Betan drar igång i sommar.
#sins-of-a-solar-empire, #ironclad, #sins-of-a-dark-age, #dota-2, #heroes-of-newerth, #league-of-legends
Kanske kan bli något, låter dock precis som Warcraft 3 vilket inte var något vidare i längden då "strategin" till sist alltid handlade om vem som snabbast och bäst levlade upp hjältarna :/. Därför jag bland annat gillade Dota mer pga War3 ändå anpassade sig bättre för det spelsättet.
Hoppas därför Sins of a Dark Age inte blir allt för hero fokuserat utan liknar mer C&C spelen där ens special enheter inte är några "be all end all solution for everything". Heroes som kan förloras utan att man riskerar att förlora hela matchen, heroes med begränsad power- och levelup förmåga som även har riktiga svagheter mot vissa vanliga enheter och försvarsbyggnader. Finns inget mer larvigt än att se en liten gubbe utrustat med ett automatvapen tas sig an en stridsvagn eller miniguntorn och ändå lyckas vinna bara för att han hade högre level :/.
Kanske kan bli något, låter dock precis som Warcraft 3 vilket inte var något vidare i längden då "strategin" till sist alltid handlade om vem som snabbast och bäst levlade upp hjältarna :/. Därför jag bland annat gillade Dota mer pga War3 ändå anpassade sig bättre för det spelsättet.
Hoppas därför Sins of a Dark Age inte blir allt för hero fokuserat utan liknar mer C&C spelen där ens special enheter inte är några "be all end all solution for everything".
Missade du att hjältarna kommer spelas av riktiga spelare?
Det är klart att de kommer vara kraftiga och kunna göra skillnad om 80% av laget består av hjältar
Kanske kan bli något, låter dock precis som Warcraft 3 vilket inte var något vidare i längden då "strategin" till sist alltid handlade om vem som snabbast och bäst levlade upp hjältarna :/. Därför jag bland annat gillade Dota mer pga War3 ändå anpassade sig bättre för det spelsättet.
Hoppas därför Sins of a Dark Age inte blir allt för hero fokuserat utan liknar mer C&C spelen där ens special enheter inte är några "be all end all solution for everything". Heroes som kan förloras utan att man riskerar att förlora hela matchen, heroes med begränsad power- och levelup förmåga som även har riktiga svagheter mot vissa vanliga enheter och försvarsbyggnader. Finns inget mer larvigt än att se en liten gubbe utrustat med ett automatvapen tas sig an en stridsvagn eller miniguntorn och ändå lyckas vinna bara för att han hade högre level :/.
Du får verkligen Dota att låta simpelt, man måste ju välja en bra kombination av hjältar beroende på hur du vill vinna matchen och då måste deras spells fungera bra ihop, man måste även ha i åtanke vad för hjältar fiendelaget tar så att deras hjältar inte countra era , sen när matchen väl börjar så är det mycket viktigt med lagarbete, personlig skicklighet och kunskap om vad för items man ska köpa.
Det finns fler aspekter i spelet men jag är för lat för att gå in på det
Visst i många fall är det alltid det lag med starkaste hjältar som vinner, men det krävs mycket utav spelaren för att få sin hjälte så effektiv som möjligt
Everybody needs help.