PS Vita har "långsiktigt skydd" mot piratkopiering

Medlem

Ne PSPs aslätta piratkopiering gjorde att många utvecklare/publishers inte släppte spel för att dom skulle få dåliga försäljningssiffror.

Medlem

Hur är PS Vita? Ni som har det och har spelat på det. Är det bra? Är grafiken bra för en handhållen enhet?

Medlem

Arnroth i SVT gav väl 5a för Vita. Pratade sig varm för grafiken.

Sedan såg jag bilder från Uncharted för Vita de visade och det såg verkligen bajsigt ut.
Som om det saknades färgnyanser, mer som tecknad film typ i färger. Är det bara 16bit-färger undrar man, eller saknas shading. Vet inte vad som var felet.

När jag kör PS3 Uncharted på samma TV-skärm är det verkligen helt annat.

Grundproblemet med Vita är nog priset på spel som gynnar crackat. Kostar ett jättespel som Uncharted 100 kr är det inte värt böket med att inte ha senaste patchen med strul av olika slag. Man vill ju spela utan problem.

Att några ser det som utmaning att knäcka kan jag förstå - men att sprida det är en helt annan sak. En bra grundregel i livet är väl att behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Så crackers vill uppenbarligen att andra skall sko sig på deras talang och kunnande. De vill bli utnyttjade och inte få lön för deras dagliga arbete. I alla fall om man skall döma efter principen hur man behandlar andra.

Svårt att förstå hur man tänker. De verkar se världen och alla som skapat något unikt som deras fiende.
- Detta måste vi förstöra så de slutar med att skapa denna skit

En liten klick parasiter finns i varje samhälle - så det är nog svårt att stoppa. Det är ju bara att välja om man själv vill vara med och bidra med något - eller bara dra nytta av vad andra åstadkommit utan att bidra själv. Att bara vilja ha - är det lilla barnets perspektiv - någon som inte blivit vuxen än.

Medlem
Skrivet av Proximately:

@modusoperandi
Playstation Vita använder sig av en sorts kasetter för sina spel. Det är alltså inte CD-format men alla kasetterna ser likadana ut, däremot är koden i allihop för att skydda dem mot piratkopiering annorlunda.

Hur är det med spelen man laddar hem från PlayStation Store (som inte heter så längre) då? Sparas de på ett minneskort? Kan de isåfall kopieras? HUH ?! *ser plågsamt fundersam ut*

Medlem
Skrivet av Angust:

vad en random pirat tänker när han ser denna nyhet
http://boredommagnified.files.wordpress.com/2011/07/challenge...

Randompiraterna har inte den kunskapen som krävs, de som knäcker kopieringsskydden är bra mycket smartare och är ofta inte ens ute efter att spela piratspel.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

Men att lägga ut sex lakan på en ny iPhone en gång i halvåret, som knappt skiljer sig från den förra modellen, det gör folk gladeligen!

SÅ jädra sant...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Proximately:

@modusoperandi
Playstation Vita använder sig av en sorts kasetter för sina spel. Det är alltså inte CD-format men alla kasetterna ser likadana ut, däremot är koden i allihop för att skydda dem mot piratkopiering annorlunda.

Hur är det med spelen man laddar hem från PlayStation Store (som inte heter så längre) då? Sparas de på ett minneskort? Kan de isåfall kopieras? HUH ?! *ser plågsamt fundersam ut*

Låt oss säga såhär, kasetter var fel uttryck. Sony använder sig av en speciell sorts minneskort utvecklade för Playstation Vita att köra spel från men de minneskorten är separata från dem minneskorten du lägger till för att höja utrymmet i din Playstation Vita.

Minneskorten som 4GB, 8GB, 16GB och 32GB används för att spara dina nedladdade spel på medan de korten som man köper i butik sätts in i ett annat utrymme på Playstation Vita, de är gjorda olika och de spelkorten man köper i butik har olika skydd för varje spel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Molotov:

Priset är löjligt högt för en handhållen.

Men att lägga ut sex lakan på en ny iPhone en gång i halvåret, som knappt skiljer sig från den förra modellen, det gör folk gladeligen!

SÅ jädra sant...

Ni två, har ni hört talas om uttrycket "supply and demand"? En iPhone kan säljas för 6000 kr för att det finns en så stor efterfrågan på produkten. Folk är villiga att lägga dem pengarna för de anser att alla funktioner som följer med väger upp priset.

Det är orättvist för PSP att bli jämförd med en iPhone. En PSP är en spelenhet, medans en iPhone är så många fler saker. Jag skulle bli relativt handikappad utan smartphone, medans jag i andra hand inte skulle ha några problem att vara utan en handburen spelenhet.

Sedan det där med att köpa en ny i halvåret är överdrivet enligt mig. Gör någon det så antar jag att de anser sig ha råd med det. De använder förhoppningsvis telefonen så mycket att de anser det vara värt att uppgradera till senaste.

Min slutpoäng är att 2300 kr ÄR dyrt för en spelenhet. Så ofta använder jag den inte. Så många funktioner har den inte. Visst kan det göra mycket som en smartphone kan, men skillnaden är att jag har med mig telefonen hela tiden, för att ringa.

Om Sony gjorde en PSP som även kunde ringa, då skulle 2300 kr vara billigt

Medlem

Som glad psv ägare har jag ochså en så liten mobbe att den inte ens känns i fickan

12
Skriv svar