100 spel jag vill spela #18
Jag lämnar Sverige en dag och FZ får Diablo-feber. Eller ja, ännu mer än tidigare. Diablo, Diablo, överallt Diablo.
Det är vackert med bombastiska releaser som gör så många så spända och förväntansfulla. Lite som att tomten från Nordpolen kommer ånyo men att han i själva verket är djävulen från "666 feet under".
Själv spelade jag igenom det första Diablo sommaren 2009, sådär 13 år försent. Men det höll bra och under några ljumna kvällar klickade och myste jag omvartannat. Med detta sagt, det vore det skoj att ta sig an Diablo II inför trean. Det borde ju, gissar jag, stått emot ännu bättre mot tidens tand.
[ia=511642; large]
Morr!
En Bamseponny av folket
Det är alltid svårt att vara objektiv när man talar om spel man själv har många och goda minnen med men jag måste ändå påstå att Diablo II fortfarande är ett bra spel.
För maximal upplevelse rekommenderas att man antingen spelar det med andra som inte heller spelat eller singleplayer. Multiplayer online är väldigt fokuserat på att ta sig till end game snabbt(en hög level karaktär som "boostar" en från akt1 normal till akt5 hell på en timme eller två) och där grinda levels/farma items/pvp.