Tim Schafers Adventure får klassisk 2D-grafik

Robot
Tim Schafers Adventure får klassisk 2D-grafik

Tim Schafer och Ron Gilbert är eniga om att klassisk old school-2D-grafik är klart mer intressant att arbeta med än 3D.

#adventure


Medlem
Tim Schafers Adventure får klassisk 2D-grafik

dom har så rätt så rätt


signatur

Nämen!

Medlem

Låter bara bättre och bättre.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Instämmer i föregående skrivare


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Mycket bra! Är spelet hälften så bra som dom gamla äventyrspelen han var inblandad i så är jag mer än nöjd!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Klassiskt 2D peka&klicka... kissar på mig av lycka. Eller nja, men oerhört glad iallafall!!!

Några old-schoolers finns det ju i alla fall kvar

Inaktiv

2D är ju en självklarhet. Hade inte förväntat mig någonting annat av Schafer & co.

Medlem

Fan, nu är till och med jag övertygad över att det här kommer bli bra!

Medlem

hmm om man vill vara med i den där kickstarter-prylen, hur går man till väga?


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Håller med! 2D är intressant, och snyggt! Säger inte nej till 3D men det utvecklas för få 2D spel. Och allt för många 2D spel som blir 3D...

Medlem

Tack!

2D före 3D när det gäller den typen av spel.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av farbrorwiwi:

hmm om man vill vara med i den där kickstarter-prylen, hur går man till väga?

http://www.kickstarter.com/projects/66710809/double-fine-adve...

Gå in och "pledga" ett valfritt belopp. Förslagsvis minst $15 så får du spelet gratis när det släpps.

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

hmm om man vill vara med i den där kickstarter-prylen, hur går man till väga?

Du behöver även ett amazonkonto att betala ifrån.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av farbrorwiwi:

hmm om man vill vara med i den där kickstarter-prylen, hur går man till väga?

Du behöver även ett amazonkonto att betala ifrån.

tack, mordsint också!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av farbrorwiwi:

hmm om man vill vara med i den där kickstarter-prylen, hur går man till väga?

Du behöver även ett amazonkonto att betala ifrån.

tack, mordsint också!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Medlem

Satt låst och stirrade på hela klippet direkt. Riktigt kul konversation för ett gammalt adventuremaniac. De har så rätt i vad de säger, speciellt om hur grafikerns estetik riskerar att gå förlorad om det blir för många kockar runt grytan. Ser fram emot att följa detta enormt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

USA's svar på Adam, fast inom spel-branschen.

Medlem

äntligen någon som förstår att grafiken inte är allt.

Wow, en gammal has been tvingas tigga pengar till ett spel för han kan inte finna någon som är att finansiera han nostalgi.

Medlem

Var intressant, vet inte om jag håller med om att spel bör vara kortare för att ge mer kvalitet än kvantitet, visst han kör ju med den gamla goda "Om du går på bio så betalar du blabla och får så här mycket blabla....." men ett av mina favorit spel är NWN och RPG spel som går efter den stilen som t.e.x; DA:O och det känns som att dom två spelen klarade av kvantitet samt kvalitet.

Plus att det är en annorlunda upplevelse att titta på sagan om ringen och spela ett rpg spel där man vill känna sig som att man är en del av världen etc.

Kanske han bara pratade om äventyr spel dock och jag uppfattade det som att han pratade om spel generellt sett.

Medlem

tänkte mest på oj vilken bra kvalite det var på videon och jag körde på "bara" 480p tänk om alla videos på internet kunde vara filmat med så bra kamera att man inte ens behöver välja en högupplöst inställning för att det ska se bra ut, ... Ja ja jag lever i min egna lilla värld ibland =P

Medlem

Känns bara mer och mer värt att man backade detta.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Wow, en gammal has been tvingas tigga pengar till ett spel för han kan inte finna någon som är att finansiera han nostalgi.

Det fanns ju bevisligen jättemånga som "är att finansiera han nostalgi".
På senare år har Double Fine släppt flera spel med 80 eller mer i score på MetaCritic: Brütal Legend, Stacking, Trenched (Iron Brigade) & Double Fine Happy Action Theater. Så att kalla honom en "has been" är ju jättemärkligt. Men du är kanske jättemärklig?


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem
Skrivet av Resident Emil:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Wow, en gammal has been tvingas tigga pengar till ett spel för han kan inte finna någon som är att finansiera han nostalgi.

Det fanns ju bevisligen jättemånga som "är att finansiera han nostalgi".
På senare år har Double Fine släppt flera spel med 80 eller mer i score på MetaCritic: Brütal Legend, Stacking, Trenched (Iron Brigade) & Double Fine Happy Action Theater. Så att kalla honom en "has been" är ju jättemärkligt. Men du är kanske jättemärklig?

Hans stavning är i alla fall jättemärklig.

Medlem

Visst är det snyggt med 3D spel men det är något speciellt med grafik i 2D, spel som Baldur´s Gate, Icewind Dale och Fallout håller än idag Neverwinter Nights däremot (som kom efter dessa spel) har inte åldrats lika bra.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Wow, en gammal has been tvingas tigga pengar till ett spel för han kan inte finna någon som är att finansiera han nostalgi.

Haha, har du en aning om vilka Double Fine är? De har nog inga som helst problem med att få en utgivare att finansiera deras nästa spel om det inte varit för att de ville göra den här typen av spel. För det är just det som detta handlar om, Tim Shafer ville se om det fanns ett intresse för "old school" adventure spel och det visade sig att det fanns ett ganska stort intresse för detta, ett tillräckligt stort intresse för att på bara en dag komma upp i den summa de begärde (som jag förstått det var 100 000 dollar av dessa till för dokumentären).

Skrivet av PcGamer:

Haha, har du en aning om vilka Double Fine är?

Mer än du har skulle jag tro, ett point n click som använder ett extremt kund ovänligt sätt att finansieras.

Skrivet av PcGamer:

De har nog inga som helst problem med att få en utgivare att finansiera deras nästa spel om det inte varit för att de ville göra den här typen av spel.

Riiight, för han är ju tydligen en sådan superstjärna att de satt honoom på att göra kinect spel, väldigt förtroendeingivande. Undrar för övrigt hur telltale games skaffar sine pengar om det är så omöjligt som du säger att få finansiärer.

Skrivet av PcGamer:

För det är just det som detta handlar om, Tim Shafer ville se om det fanns ett intresse för "old school" adventure spel och det visade sig att det fanns ett ganska stort intresse för detta, ett tillräckligt stort intresse för att på bara en dag komma upp i den summa de begärde (som jag förstått det var 100 000 dollar av dessa till för dokumentären).

Snarare han gör det enda han kan, med tanke på hur fatalt han har misslyckats med att vara relevant med dagens standards, så han försöker göra saker som var relevanta för femton år sedan.

12
Skriv svar