Braid-skaparens nästa har 440 olika pussel

Robot
Braid-skaparens nästa har 440 olika pussel

The Witness, äventyrsliret på en ej bebodd ö, kommer även ta mycket mer tid att lira igenom än Jonathan Blow först hade tänkt sig.

#braid, #the-witness


Medlem
Braid-skaparens nästa har 440 olika pussel

Kul att han inte utvecklar det för konsoler, de är för kassa

Medlem

Grafiken påminner lite om Minecraft, fast bättre:P Jag älskar Braid, så jag har stora förhoppningar på det här

Medlem

Vadå inte värt att utveckla till konsoller mer än 5 år gamla? Det betyder ju bara att dom har en större spelarbas och fungerar spelet på iOS grafikmässigt så lär det ju funka till 360 och ps3 också? Tycker han verkar prettig och dryg den där Blow.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Vadå inte värt att utveckla till konsoller mer än 5 år gamla? Det betyder ju bara att dom har en större spelarbas och fungerar spelet på iOS grafikmässigt så lär det ju funka till 360 och ps3 också? Tycker han verkar prettig och dryg den där Blow.

Nä han är förnuftig och går motsatt riktning och dissar konsol för pc jämfört med andra företag som tar konsolen före sedan portar till pc och gör skit spel som knappt är spelbara

Medlem

Tror nog även att Microsoft skrämt honom en del med det krångel man får gå igenom för att släppa ett spel på Live, han verkade inte helt glad med allt extra jobb han tvingades gå igenom för att få Braid Live-certifierat.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Preed:

Vadå inte värt att utveckla till konsoller mer än 5 år gamla? Det betyder ju bara att dom har en större spelarbas och fungerar spelet på iOS grafikmässigt så lär det ju funka till 360 och ps3 också? Tycker han verkar prettig och dryg den där Blow.

Nä han är förnuftig och går motsatt riktning och dissar konsol för pc jämfört med andra företag som tar konsolen före sedan portar till pc och gör skit spel som knappt är spelbara

Att konsoller som är mer än 5 år gammal inte skall vara värda att arbeta på även om din mjukvara är fullt kompatibel med hårdvaran makes zero sense. Om inte kontrollerna är endast egentligen anpassningsbara till PC och iOS eller liknande.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Preed:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Preed:

Vadå inte värt att utveckla till konsoller mer än 5 år gamla? Det betyder ju bara att dom har en större spelarbas och fungerar spelet på iOS grafikmässigt så lär det ju funka till 360 och ps3 också? Tycker han verkar prettig och dryg den där Blow.

Nä han är förnuftig och går motsatt riktning och dissar konsol för pc jämfört med andra företag som tar konsolen före sedan portar till pc och gör skit spel som knappt är spelbara

Att konsoller som är mer än 5 år gammal inte skall vara värda att arbeta på även om din mjukvara är fullt kompatibel med hårdvaran makes zero sense. Om inte kontrollerna är endast egentligen anpassningsbara till PC och iOS eller liknande.

Tycker oavsett han är förnuftig. Vi kan dissa konsolerna ett tag genom att göra pc spel eller göra pc spel före sedan porta till konsol. PC har fått vara näst intill den som allt portas till efter det gjorts till ps3/xbox. eller behöver inte ens vissa spel vara till konsol utan hålla sig till pc

Medlem

Ska bli kul att se vad han knåpat ihop. Braid är för mig ett av spelhistoriens viktigaste och bästa spel. Hoppas verkligen han lyckas igen!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Preed:

Vadå inte värt att utveckla till konsoller mer än 5 år gamla? Det betyder ju bara att dom har en större spelarbas och fungerar spelet på iOS grafikmässigt så lär det ju funka till 360 och ps3 också? Tycker han verkar prettig och dryg den där Blow.

Nä han är förnuftig och går motsatt riktning och dissar konsol för pc jämfört med andra företag som tar konsolen före sedan portar till pc och gör skit spel som knappt är spelbara

Att konsoller som är mer än 5 år gammal inte skall vara värda att arbeta på även om din mjukvara är fullt kompatibel med hårdvaran makes zero sense. Om inte kontrollerna är endast egentligen anpassningsbara till PC och iOS eller liknande.

Dagens konsoler är rent ut sagt skit. Jag förstår honom att han inte orkar bry sig om konsolerna. Samtidigt så mistar han pengar genom att inte släppa det på konsol.

Medlem
Skrivet av McNord:

Kul att han inte utvecklar det för konsoler, de är för kassa

Vänta va, försöker du påstå att ios maskiner är bättre än ps3 / 360 hårdvarumässigt?


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Preed:

Vadå inte värt att utveckla till konsoller mer än 5 år gamla? Det betyder ju bara att dom har en större spelarbas och fungerar spelet på iOS grafikmässigt så lär det ju funka till 360 och ps3 också? Tycker han verkar prettig och dryg den där Blow.

Nä han är förnuftig och går motsatt riktning och dissar konsol för pc jämfört med andra företag som tar konsolen före sedan portar till pc och gör skit spel som knappt är spelbara

Att konsoller som är mer än 5 år gammal inte skall vara värda att arbeta på även om din mjukvara är fullt kompatibel med hårdvaran makes zero sense. Om inte kontrollerna är endast egentligen anpassningsbara till PC och iOS eller liknande.

Med andra ord så ska utvecklarna även dissa lite äldre datorer och helt plocka bort grafikinställningarna? För vad är det för mening att utveckla ett spel till en dator som kanske har 3-4år på nacken? T.ex. i7 920 och ett GTX280. En fullt kapabel maskin om du frågar mig, men den håller ju tillbaka utvecklingen av fläskig über deluxe grafik som alla vet är det viktigaste av allt.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av McNord:

Kul att han inte utvecklar det för konsoler, de är för kassa

Vänta va, försöker du påstå att ios maskiner är bättre än ps3 / 360 hårdvarumässigt?

ios duger gott till allt utom spel. Men konsolerna är ju rena spelmaskiner och klarar inte den uppgiften bra längre, inte prestandan iaf

1
Skriv svar