Robot
Rayman Origins

2011 års i särklass bästa plattformsspel släpps på nytt till färska PS Vita. Sony borde skicka en tacktårta till Ubisoft, för en ny konsol är aldrig bättre än sina spel.

#rayman-origins, #ubisoft


Medlem
Rayman Origins

Kan bli ett köp snart då! Hoppas på en prisdrop snart!

Ska hämta mitt ex imorgon. ^^ Testade demo:t och det verkar ju riktigt bra gjort, har inte spelat det på någon annan konsoll tidigare heller.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Snart spelat igenom hela spelet och hitills så:
Skitsnyggt, verkligen top notch.
bra kontroller
bra leveldesign
roliga teman
och otroligt nog bra införande av touch.

Samt en aldeles lagom svårighetsgrad.


signatur

// Bacon <3

Moderator | Testpilot

Vad gav ni det andra versionerna? O.o Anta det borde vara samma om inte en annan recensent.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blev sugen på att köpa en PS Vita just på grund av det här =D

EDIT: Köpte det till PS3 och älskar det. Jag och sambon har grymt kul när vi lirar

Medlem

Köpte det på PSN till PS3, grymt bra. Mycket bättre än 3D spelen av Raymen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle fått Rayman till min PSV på release men alla ex var slut när jag hämtade den. I fredags kom nya ex in och nu har jag snart hunnit spela igenom hela spelet, magnifikt och oerhört vackert säger jag bara ! Det får mig att drömma mig tillbaka till tiderna med Rayman på PS1 :D.

Medlem

Har varvat det tre gånger på boxen.

Spelet är helt fantastiskt!

Helt klart värt att köpa en Vita bara för att kunna ha det med sig hela tiden..

Medlem

Jag fick en spök data till Rayman idag & jag slog den på 20 försöket

Medlem

Bra recension, och spelet verkar makalöst roligt, men "Att det tar slut"? Nog borde vi 2012 kunna komma med något mer konstruktivt än så?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Famest:

Skulle fått Rayman till min PSV på release men alla ex var slut när jag hämtade den. I fredags kom nya ex in och nu har jag snart hunnit spela igenom hela spelet, magnifikt och oerhört vackert säger jag bara ! Det får mig att drömma mig tillbaka till tiderna med Rayman på PS1 :D.

Ettan är ju dock långt ifrån likabra och likadant som denna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Famest:

Skulle fått Rayman till min PSV på release men alla ex var slut när jag hämtade den. I fredags kom nya ex in och nu har jag snart hunnit spela igenom hela spelet, magnifikt och oerhört vackert säger jag bara ! Det får mig att drömma mig tillbaka till tiderna med Rayman på PS1 :D.

Ettan är ju dock långt ifrån likabra och likadant som denna.

håller med om att ettan inte var lika bra, men dem har verkligen fått till samma känsla som originalet, även om Origins har ett snabbare tempo. Det känns som att dem verkligen har gått tillbaka till rötterna, både med en del spelmekanik och design, och tagit det ett steg längre helt enkelt. Hoodlum Havoc tycker jag är ett exempel på hur Ubisoft gick många steg ifrån Rayman(ps1) och gjorde det mer fight-orienterat.

Ska försöka hinna med hela spelet ikväll, det är beroendeframkallande ! Det enda jag egentligen saknar är musiken ifrån första spelet :(.

Medlem

Rayman Origin är precis som det ska vara. 2D och riktigt riktigt underbart. Grafik, musik, känsla, ljudeffekter m.m


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

Aw, blir nästan ledsen när det verkar så bra. Var längesen man kom över ett bra plattformsspel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Spelet är riktigt bra asså.

Ni verkar ha glömt bort att spelet också finns till Wii och är riktigt grymt där också. Utan tvekan det snyggaste spelet till wii och i klass med New Super Mario bros Wii och Donkey Kong Country Returns i gameplay, om inte bättre.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Aw, blir nästan ledsen när det verkar så bra. Var längesen man kom över ett bra plattformsspel.

New super mario bros?
Little big planet?
Sonic Generations?


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Köpte detta till PS3an förra veckan, väldigt underhållande spel

Medlem
Skrivet av Glutt:

New super mario bros?
Little big planet?
Sonic Generations?

Inga konsoler som jag äger längre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ända sedan det första Rayman har jag slagits av två uppenbara faktum.

1. Platformandet är roligt och beroendeframkallande
2. Rayman är totalt omöjlig att tycka om

Själva huvudpersonen gör spelet ospelbart för mig, kan helt omöjligen tycka om denna tråkiga skejtarmussepigg utan armar och ben.

Medlem
Skrivet av Carl G:

Ända sedan det första Rayman har jag slagits av två uppenbara faktum.

1. Platformandet är roligt och beroendeframkallande
2. Rayman är totalt omöjlig att tycka om

Själva huvudpersonen gör spelet ospelbart för mig, kan helt omöjligen tycka om denna tråkiga skejtarmussepigg utan armar och ben.

Om man inte gillar de gamla Rayman bör man ändå testat demot på Rayman Origin då det är underbart bättre än de förra. I klass med de bästa.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

Fortfarande otroligt kul

1
Skriv svar