Nintendo vill inte ge ut bibelrelaterat spel

Robot
Nintendo vill inte ge ut bibelrelaterat spel

Indiespelet The Binding of Isaac får inte ges ut på 3DS. Anledningen är att spelet drar "tvivelaktiga" paralleller till en berättelse ur bibeln.

#the-binding-of-isaac, #nintendo, #valve


Medlem
Nintendo vill inte ge ut bibelrelaterat spel

Jag måste säga att det antagligen finns fler anledningar till varför de inte vågar ge ut det spelet. jag fick en _MYCKET_ olustig känsla i magen när jag bara tittade på reviews.

Medlem
Skrivet av Kingrags:

Jag måste säga att det antagligen finns fler anledningar till varför de inte vågar ge ut det spelet. jag fick en _MYCKET_ olustig känsla i magen när jag bara tittade på reviews.

Håller med, kollade Totalbiscuit's "WTF is!" av det och det gav en väldig konstig känsla i magen. Han verkar inte helt frisk i huvudet den där snubben som gjort det, inte "Ballsoutwheeeegalen/awesome", utan "obehagligkanintesättafingretpådet".


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tror Nintendo.fick nog av bibelspel från NES tiden haha, kolla upp "bible games avgn" på youtube.

Medlem

Det är ju Team Meats nya, det är ju garanterat svinbra.

Medlem

fet bra spel ju som Zelda link to the past fast sjuk humor


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Jag tycker det verkar helt underbart hehe. Huvudkaraktärens mamma hör röster och vill döda honom. Precis som i bibeln. =D


signatur
Inaktiv

Bible games you say?
Finns redan ett gäng ju, det räcker

http://cinemassacre.com/2008/12/23/bible-games-2/

Medlem

Klarade spelet häromdagen. Riktigt bra och välgjort. Super Meat Boy grafiken och de roliga referenserna till det är bara bonus. Att inte publicera det pga av att Isaacs mamma hör röster från gud är ju lite B.... men Nintendo brukar ju vara väldigt strikta på att inte gå någon på tårna...


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Inaktiv

Haha vafan, dom hade säkert accepterat ifall skiten kom från Koranen så man inte hade kränkt muslimer -.-

Medlem

Nintendo, och Japaner i allmänhet, verkar dock inte ha några som helst problem med pedofilspel och andra sexuellt obskyra "spel".

Medlem
Skrivet av siZe:

Haha vafan, dom hade säkert accepterat ifall skiten kom från Koranen så man inte hade kränkt muslimer -.-

Det här var ju det mest efterblivna inlägget jag läst. Själva anledningen till varför de inte gav ut den var ju för att de inte ville kränka kristna då den målar kristna/religiösa individer som hör Gud som totalt sinnessjuka. Hade varit exakt likadant uppträdande av Nintendo om det varit muslimer/judar som det handlade om. Håll dina politiskt tvivelaktiga åsikter borta från en spelsite som skriver om nintendos censur som ofta brukar vara stenhård.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Nintendo, och Japaner i allmänhet, verkar dock inte ha några som helst problem med pedofilspel och andra sexuellt obskyra "spel".

Återigen igen en missinformerad åsikt. Nintendo släppte ju inte något DOA lir i Europa just för att det innehåll lättklädda animerade 16-1-åringar. Nintendos Censur brukar vara stenhård utanför Japan.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Aha, tänkte att det var pga att Gud skulle bli arg pga copyright.

Medlem

Jaha... och? Vem bryr sig? Jehovas vittnen?

Medlem

Grymt spel! Såklart det är lite sjuk humor och halvt obehaglig stämning, men det passar spelet. Nintendo får väl vara tydliga med åldersgränserna eller något, men att banna det helt är idiotiskt. Nintendo är alldeles för barnsliga. De borde faktiskt prova att läsa gamla testamentet, det verkar ju vara helt acceptabelt.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Nintendo är alldeles för barnsliga. De borde faktiskt prova att läsa gamla testamentet, det verkar ju vara helt acceptabelt.

...och där har vi anledningen till att Nintendo inte vill släppa det;)

Inaktiv

Good riddance.

Medlem

Med 53 speltimmar kan jag inte annat än säga att det är Nintendos förlust. Genialiskt spel som får en att vilja ha mer hela tiden!

Om de vägrar ge ut spelet pga en fantasy-historia som Bibeln så borde de censurera Zelda också.

Medlem

Publicitet. Yay.

Medlem

Team Meat skulle istället gjort ett co-op spel där man spelar som två björnhonor och jagar efter 42 barn som måste rivas ihjäl ;). Där finns det lite tydligare motiv också då barnen begick det hemska brottet att göra narr och retade Guds polare Elisha och kalla honom flintskalle och att han skulle ge sig iväg från deras stad! Ja jag vet så hemskt men ingen fara ni som läst Andra Kungaboken 2:23-24 vet ju att barnen bestraffades för sina extremt onda och oförlåtliga gärningar... http://www.youtube.com/watch?v=ZmhFniUTQIE&t=3m22s XD

OML
Medlem

"The Binding of Isaac" är faktiskt grymt bra, jag har kört 15h. Dock så är det antagligen det konstigaste spelet jag någonsin spelat.

Medlem

Jag hade ett bibelspel vid namn Bible Adventures till NES Var rätt roligt på sin tid

Medlem

Helt sjukt att det fortfarande finns människor år 2012 som tror att gudar existerar

Inaktiv

Hela bibeln är ju minst sagt tvivelaktig redan från början så kändes inte som att man brydde sig. Hade tyckte det var värre om det var en predikande spel och som många redan skrivit, bibelspel är knappast något nytt. T.o.m. Konami har gett ut ett spel om Moses...

Medlem
Skrivet av HAND5:

Med 53 speltimmar kan jag inte annat än säga att det är Nintendos förlust. Genialiskt spel som får en att vilja ha mer hela tiden!

damn 53 timmar? Jag gav det 14 timmar av mitt liv och det räckte för att klara spelet + göra lite annat. antar att du är ute efter alla achievements?


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av HAND5:

Med 53 speltimmar kan jag inte annat än säga att det är Nintendos förlust. Genialiskt spel som får en att vilja ha mer hela tiden!

damn 53 timmar? Jag gav det 14 timmar av mitt liv och det räckte för att klara spelet + göra lite annat. antar att du är ute efter alla achievements?

Helt rätt! Försöker få 100% och har lyckats plocka alla slut och saknar bara några playthroughs med diverse karaktärer!

Medlem

Kan vi inte få ett spel där vi som judisk kvinna ska försöka fly Muhammeds läger innan våldtäkten och efterföljande halshuggning?

Nej trodde väl det.

Skrivet av Securion:

Kan vi inte få ett spel där vi som judisk kvinna ska försöka fly Muhammeds läger innan våldtäkten och efterföljande halshuggning?

Nej trodde väl det.

huh?

1
Skriv svar