Första trailern från vikingaliret The Banner Saga

Medlem
Skrivet av StenSaxWTF:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Propy:
Skrivet av red_laces:

Hmm, jag hade förväntat mig något annorlunda, men det verkar helt klart ha potential. Att man spelar som viking höjer ju coolhetsfaktorn en hel del, det finns på tok för få vikingaspel!

mjo...men detta är inte heller ett "vikinga"-spel. Vikingar var ju bara namnet på de skandinaver som gav sig ut på plundrar-turer...eller utforskning...

ja, jag vet att man kallar de för vikingar ändå, gör jag med, men jag kände mig på det här humöret

men, är det inte precis den definitionen på viking som man (iaf jag) förknippar med, vikingar? det och älghorn på alla hjälmar.

Horn på hjälmarna är en ganska skev bild många har fått av vikingar.
Finns inga belägg för att de skulle ha haft något sådant.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Bronze_Age...
Hjälmar med horn fanns men de var ceremoniella

De hjälmarna är från bronsåldern och minst 1200 år före vikingatiden. Om det är ok med ett sådant tidsgap så kan man lika gärna utrusta vikingarna med kulsprutor och flygplan.

Medlem
Skrivet av Lavrentivs:
Skrivet av StenSaxWTF:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Propy:
Skrivet av red_laces:

Hmm, jag hade förväntat mig något annorlunda, men det verkar helt klart ha potential. Att man spelar som viking höjer ju coolhetsfaktorn en hel del, det finns på tok för få vikingaspel!

mjo...men detta är inte heller ett "vikinga"-spel. Vikingar var ju bara namnet på de skandinaver som gav sig ut på plundrar-turer...eller utforskning...

ja, jag vet att man kallar de för vikingar ändå, gör jag med, men jag kände mig på det här humöret

men, är det inte precis den definitionen på viking som man (iaf jag) förknippar med, vikingar? det och älghorn på alla hjälmar.

Horn på hjälmarna är en ganska skev bild många har fått av vikingar.
Finns inga belägg för att de skulle ha haft något sådant.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Bronze_Age...
Hjälmar med horn fanns men de var ceremoniella

De hjälmarna är från bronsåldern och minst 1200 år före vikingatiden. Om det är ok med ett sådant tidsgap så kan man lika gärna utrusta vikingarna med kulsprutor och flygplan.

mm såg detta efter jag länkat :). Jag läste på wikipedia då det refererade till Veksø hjälmarna på viking sidan så antog jag det va viking hjälmar :P.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Rahxephon:

Kanske nåt för Nickelodeon?

Det finns en kultur med seriösa serier för vuxna även om den inte är så stor i Sverige. Stilen och storyn i denna är som tagen från det. Men kanske associerar de flesta oinsatta alltid tecknat med barnprogram.

Jo, så är det nog.


signatur

Miner, don´t shoot!

12
Skriv svar