Microsoft Flight
Glöm tegelstensmanualer och obegriplig flyg-lingo, Microsofts nya flygspel är för alla. Det vill säga, för alla som kan leva med det höga priset för ett spel som är gratis.
MS Flight Simulator - frid vare med dig...
Näe, ska det vara sånt här snikande i framtiden så håller jag fast vid min kopia av MS FSX. Låter ju absurt att man ska pynta 325 spänn för några sketna plan och bara ha en liten ö-grupp när man kan flyga jorden runt med en hel flotta av plåtfåglar i Flight Simulator X.
PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare
Det är så att man fäller en tår när man läser detta.. Vafan har hänt med flygsimulatorspelen?! :/
Den största nackdelen med Flight är priserna på DLC. Men räknar man med hur mycket payware till FSX kostar så håller det sig ändå inom samma prisnivåer, för tilläggen är ju i alla fall välgjorda, om man bortser från Mustangen då Jag har hittills bara köpt Mauler, vilket jag ångrar då jag efter det upptäckte att man fick med RV6an med Adventure Pack :\
Jag ser ändå en ljus framtid för Flight. Flygdynamiken är riktigt realistisk när man stänger av all assist, utan tvekan det bästa som kommit från Microsoft i alla fall. Dock så känns det fortfarande som att vissa saker saknas för att göra det till en simulator. En sån simpel sak som ATC t.ex.
Nä, inom ett år så tror jag Flight har vuxit på sig ordenligt Det kändes som att MS stressade ut Flight för att kunna möta upp X-Plane 10.
Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, då de inte är gratis...
Stämmer inte alls. Spel som Tribes Ascend, LoL, TF2, World of Tanks osv är verkligen gratis.
Det finns alltså inget som kostar som gör en bättre i dessa spel?
Jag kan förstå om man tar betalt för kläder och sådant som inte spelar roll, men när man blir bättre då man betalar. Då är det oftast skit (Battlefield: heroes...)
Bojkott, Maulen är ju dock perfekt för att landa på små gärden högt uppe i bergen och annat roligt :).
Trots betyget så har jag som sagt skitkul med Flight. Men det stör mig lite, som en mygga som surrar kring huvudet, att de stympat simuleringen så pass mycket. Ingen radio, ingen navigation, ingen TrackIR. Förhoppningsvis tänker de släppa en Flight Sim XI också, och förhoppningsvis kan Flight göra så att fler får upp ögonen för genren.
Bojkott, Maulen är ju dock perfekt för att landa på små gärden högt uppe i bergen och annat roligt :).
Trots betyget så har jag som sagt skitkul med Flight. Men det stör mig lite, som en mygga som surrar kring huvudet, att de stympat simuleringen så pass mycket. Ingen radio, ingen navigation, ingen TrackIR. Förhoppningsvis tänker de släppa en Flight Sim XI också, och förhoppningsvis kan Flight göra så att fler får upp ögonen för genren.
"Trots betyget".
Tre av fem är väl ändå rätt bra?
På tal om något helt annat... Är TrackIR värt pengarna? Verkar fett coolt att spela ARMA II och vrida på huvudet!
Beror på vad du spelar, skulle jag säga. För flygsimmar är den nästan oumbärlig när man testat, i övrigt (bilspel) tycker jag inte den tillför något.
Bojkott, fysiken är utan tvekan riktigt bra. Förutom markhanteringen, som inte har funkat korrekt i någon flygsimulator från Microsoft. Samtliga plan beter sig som om de väger 15 kilo och glider omkring på en isbana, det går inte att svänga och bromsarna tar inte.
Marken kan jag hålla med om inte är någon höjdare. Det känns som att svänga med ett tåg med vattenskidor ungefär Men så fort man kommer upp i luften så ändras känslan direkt
En sak jag hoppas på är att tredjepartstillverkare så småningom kommer få möjlighet att lägga upp addons. Att man samlar alla addons i Microsofts bibliotek har jag inget emot, men om dom själva ska sköta utvecklingen av tillägg så kommer dom aldrig nå upp i samma anda som FS-serien.
Men precis som du sa så kan det här vara ett litet lockbete för att göra mindre insatta, och framförallt yngre, intresserad för ett FS11. Ordet simulator skrämmer nog iväg dagens ungdomar
En sak jag hoppas på är att tredjepartstillverkare så småningom kommer få möjlighet att lägga upp addons. Att man samlar alla addons i Microsofts bibliotek har jag inget emot, men om dom själva ska sköta utvecklingen av tillägg så kommer dom aldrig nå upp i samma anda som FS-serien.
Men precis som du sa så kan det här vara ett litet lockbete för att göra mindre insatta, och framförallt yngre, intresserad för ett FS11. Ordet simulator skrämmer nog iväg dagens ungdomar
Jag hoppas på detsamma, men Microsoft har ju sagt att de ska köra minst ett år utan tredjepartsutvecklare, tyvärr.
På tal om något helt annat... Är TrackIR värt pengarna? Verkar fett coolt att spela ARMA II och vrida på huvudet!
Har spelat Arma2 med TrackIR sedan det kom ut. Rekommenderar dig verkligen att skaffa TrackIR om du nu har funderat på det eftersom det förändrar hela spelupplevelsen.
Man blir van vid att använda TrackaIR i helikoptrar, plan och fordon väldigt snabbt. Det tar lite längre tid att vänja sig vid TrackIR när man spelar som infanterist, men när du väl vant dig så kan du inte spela utan det.
Jag har blivit så van vid mitt TrackIR att jag även svänger på huvudet i andra FPS spel.
Så de släppte en demo och kallar det för free to play?
För övrigt är det världen vi lever i. Spelen förenklas och man hänvisas till någon konsol-handkontrol. Titta på en del bilspel där handkontroll fungerar direkt men att få till bra inställningar till ratt är hopplöst.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, då de inte är gratis...
Stämmer inte alls. Spel som Tribes Ascend, LoL, TF2, World of Tanks osv är verkligen gratis.
Det finns alltså inget som kostar som gör en bättre i dessa spel?
Jag kan förstå om man tar betalt för kläder och sådant som inte spelar roll, men när man blir bättre då man betalar. Då är det oftast skit (Battlefield: heroes...)
Allt du kan köpa i TF2 finns i spelet å du har chans å få den eller skapa den genom skrot..
Allt i tribes och LoL kan du låsa upp, fast fortare om du betalar.. du får en sak snabbare, finns inge exklusivt shiet
En sak jag hoppas på är att tredjepartstillverkare så småningom kommer få möjlighet att lägga upp addons. Att man samlar alla addons i Microsofts bibliotek har jag inget emot, men om dom själva ska sköta utvecklingen av tillägg så kommer dom aldrig nå upp i samma anda som FS-serien.
Men precis som du sa så kan det här vara ett litet lockbete för att göra mindre insatta, och framförallt yngre, intresserad för ett FS11. Ordet simulator skrämmer nog iväg dagens ungdomar
Jag hoppas på detsamma, men Microsoft har ju sagt att de ska köra minst ett år utan tredjepartsutvecklare, tyvärr.
Jaha, det var ju lite surt
Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, då de inte är gratis...
Stämmer inte alls. Spel som Tribes Ascend, LoL, TF2, World of Tanks osv är verkligen gratis.
Det finns alltså inget som kostar som gör en bättre i dessa spel?
Jag kan förstå om man tar betalt för kläder och sådant som inte spelar roll, men när man blir bättre då man betalar. Då är det oftast skit (Battlefield: heroes...)
Samma sak gäller ju för "pay 2 play" spel också, iaf i MMO-världen, betala lite och få bättre vapen/rustning/mer guld och liknande. Betala för DLC med nya och bättre bilar/flygplan/vapen/perks.
Pay 2 Win är spelindustrin idag, gärna kombinerat med "pre-order + pay 2 win" för maximalt ustugande av kunder. I ett Free 2 play kan du iaf spela och ha kul utan att betala om du inte vill, och betala brukar oftast krävas först för pvp eller endgame, till dess går det iaf hyfsat. ^^
Lägg på 350kr-500 på release + 150kr/mån + ev. extra, det blir dyrt i längden...
Det sagt så tycker jag inte att priserna på "DLC" i detta spel var motiverat, eller att pay 2 win ska vara ett vinnande koncept. Alla ska få allt, men de som betalar kan gärna få kosmetiska fördelar, mer exp eller liknande som inte påverkar spelbalansen, bara tiden de måste investera eller hur snyggt allt ser ut ^^