bästa mediaspelaren? (itunes, Wmp, Winamp, osv)
Jag har testat itunes, Wmp och Winamp. Vet tyvärr inte vilken som är bäst men är väl itunes som jag har tyckt varit bäst (fast jag hatar Apple) Finns det någon annan som är bra eller är det någon av dessa som man ska ha?
Vad tycker ni och varför?
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Snackar vi till video eller musik?
Musik är ju spotify given för, klarar ju både din lokala musik och det som finns på nätet.
När det gäller video, körde jämt med VLC förut, men den har* ju så jävla usla codecs så jag bytte, kör nån zoomplayer nu.
*hade? -har inte testat 2.0 ännu, kanske har fått lite bättre codecs inlagda.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Hittade ett hyfsat bra test mellan olika media spelare om ni har lust att se
http://www.skytopia.com/project/articles/music/5players.html
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Tycker windows media player classic är riktigt bra för filmer. Har du råd, tycker jag det är värt att kolla in:
http://corecodec.com/products/coreavc - Använder det själv och värt varje krona! Tack vare detta program kan jag använda gpun när man ser på film. Programmet utnyttjar CUDA från nvidia eller DXVA för ati.
För musik använder jag winamp.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Personligen kör jag med Zoom Player för video och MediaMonkey för musik.
foobar2k för musik och WMP inkluderat i CCCP för video. Själv har jag inte hört så mycket positivt om coreavc på senast men har ingen som helst egen erfarenhet av det programmet alls så jag vet inte.
Har använt coreavc i flera år utan problem på min netbook
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Kört iTunes sen jag gick över till den "ljusa sidan" och har aldrig behövt något annat.
Ljusa och ljusa.. Rättare sagt mörka sidan? Så mycket dom stämmer och håller på just nu..
Installerade faktiskt Winamp nu. Rätt skön men kan vara lite seg ibland.. Ska testa några andra snart