Mass Effect 3 blir trollat på Metacritic

Medlem

hey there shity shity shity fag how do U do ? ^^

I cansay so, Im gay !

Medlem

DLC på day1 är aldrig berättigat. Är detta dock något som kommer med pre order och som kan köpas av andra är det en annan sak. Men annars FUCK OFF!

Grafiken är skit, det är en konsolport, no news here.

Vem vill inte se lite girl on girl action? ;);)

Medlem

ha.. man kan inte lita på spelkritiker eller troll.. Vem ska man tro på, Dileva? ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Trollafett:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Aresz:

Jag tycker att dom kristna användarna borde förstå att kärlek inte är något fel och att man inte ska tro på allt som står i en gammal bok som dessutom är påhittad. Respekt för andra kanske? Ber om ursäkt ifall någon kristen som inte accepterar homosexuella tar illa vid sig för det jag skriver nu men väx upp för fan.

Ja, världen blir en bättre plats den dag mänskligheten överger sin benägenhet att låta sina liv styras av fantasy-historier påhittade av "upplysta" ökenmänniskor för några tusen år sedan.

Vilken förtjusande inställning. Framför allt gillar jag hur du beskriver de första följeslagarna som "ökenmänniskor", respektfullt och bra.

Respekt ska man ge till dem som förtjänar det. Inte till människor som känner sig "kränkta" till höger och vänster p.g.a. ett öppet samhälle.

Dock verkar många "Icke troende" ta upp exakt samma argument som "troende" personer. Alltså "Jag vet att jag har rätt, alla som inte håller med mig är idioter". Tycker faktiskt att Sebastians kommentar var relativt onödig och indirekt felaktig. Ökenmänniskor? Kristendomen, Judendomen, Hinduismen och Buddismen uppkom INTE i ett klimat som skulle kallas öken. Det som tyder på att kommentarerna på metalcritic bara är en hel drös med troll är att vissa BARA MÅSTE skriva att de är kristna.. Jag tvivlar på att en seriös människa skulle börja med att påpeka att han tillhör en speciell religion för att sedan klanka ner på något på ett sätt som indirekt går mot bibelns budskap. Finns flera stycken i Nya testamentet som påpekar att man ska behandla alla lika, oberoende vilket jobb, vilken ras eller vilken sexuelläggning man har.

Testpilot

Man såg ju rätt snabbt att det var en typ av protest , dels med hjälp av helt automatskapade konton och dels folk som protesterade mot 1 day DLC

Jag håller med dem i den protesten faktiskt , DLC skall släppas efter spelet släppts och inte samtidigt , Zaeed i 2an fick man ju gratis , varför får man inte From Ashes gratis?

Sen är det ju de kristna galningarna som protesterar mot gay romansen , som många påpekat har man ju kunnat köra femshep och haft det lattjo redan från början men inte tusan klagades det då.

Nääe Metacritic ska man inte lita på då det gäller stortitlar där det används som protestverktyg.

HMB
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Folk är dumma i huvudet, så enkelt är det. "DLC innan spelet ens har släppt rättfärdigar 0/10 i betyg.", snart kommer alla "Origin/EA, spelet "förtjänar" 0/10!!!!oneoneone1111." Suck.

Så många som inte ser längre än sin egen näsa, och inte tänker längre än denna räcker.

Så du tycker att DLC innan spelet har släppts är bra? Motivera gärna.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Man såg ju rätt snabbt att det var en typ av protest , dels med hjälp av helt automatskapade konton och dels folk som protesterade mot 1 day DLC

Jag håller med dem i den protesten faktiskt , DLC skall släppas efter spelet släppts och inte samtidigt , Zaeed i 2an fick man ju gratis , varför får man inte From Ashes gratis?

Sen är det ju de kristna galningarna som protesterar mot gay romansen , som många påpekat har man ju kunnat köra femshep och haft det lattjo redan från början men inte tusan klagades det då.

Nääe Metacritic ska man inte lita på då det gäller stortitlar där det används som protestverktyg.

Du får den ish gratis. DLCn ska komma med Collectors Edition, men inte den vanliga.


signatur

Videomupp

Medlem

2:an försökte sig ju på någon form av rekord för att fortast möjligt hamna i reahyllan. Tog bara några månader innan PC-version kostade 49kronor hos Elgiganten Megastore. Köpte det för att det var billigt och jag var lite nyfiken för så många pratade gott om det, men det var inget spel för mig. Dålig grafik, segt och värdelös ingame-känsla. Sen kanske jag inte direkt har tålamod för långsamma spel där man måste gå och leta efter saker och följa berättelser, men ändå

Förövrigt förstår jag inte riktigt varför man har genomsnittsbetyg om man inte tillåter folk att tycka illa om spel. Även om de har snöat in väldigt mycket på gay-grejen så är det ändå en åsikt. Varför är den mindre värd än dom som gillar spelet?

Medlem

öööööh..... En kristen person kritiserar homosexualitet i ett spel pga sin religon? ...... ETT SPEL SOM UTSPELAS I "RYMDEN"! ... hmm, jag misslyckas med att se logiken i detta argument. Är inte hela mass effect serien kränkande för hans religon?


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Är inte direkt överaskad att internet är full av troll numera. Självklart är det bra med konstruktiv kritik, bara den inte är överdriven. Kan dock hålla med om att jag inte är mycket för DLCs i spel numera.
Sen har Bioware enligt min mening blivit sämre med åren.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av HMB:
Skrivet av PeTTs0n:

Folk är dumma i huvudet, så enkelt är det. "DLC innan spelet ens har släppt rättfärdigar 0/10 i betyg.", snart kommer alla "Origin/EA, spelet "förtjänar" 0/10!!!!oneoneone1111." Suck.

Så många som inte ser längre än sin egen näsa, och inte tänker längre än denna räcker.

Så du tycker att DLC innan spelet har släppts är bra? Motivera gärna.

ingen som tvingar dig o köpa det, no big deal! så är livet, passar det inte avstår

jävligt enkelt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Troll-recensioner aside, spelet suger. Jag behöver inte ens testa det för att veta det, lika lite som jag behöver testa heroin för att inse att det är dåligt för mig.

Day0 DLC är aldrig berättigat, och sedan har BioWare inte gjort något bra spel sedan KotOR heller.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av HMB:
Skrivet av PeTTs0n:

Folk är dumma i huvudet, så enkelt är det. "DLC innan spelet ens har släppt rättfärdigar 0/10 i betyg.", snart kommer alla "Origin/EA, spelet "förtjänar" 0/10!!!!oneoneone1111." Suck.

Så många som inte ser längre än sin egen näsa, och inte tänker längre än denna räcker.

Så du tycker att DLC innan spelet har släppts är bra? Motivera gärna.

ingen som tvingar dig o köpa det, no big deal! så är livet, passar det inte avstår

jävligt enkelt.

Nej, det är ingen som tvingar folk att köpa, men de av oss som inser hur mycket luredrejeri day0 DLC är kanske vill slippa att ALLA spel i framtiden kommer ha det, vi har all rätt i världen att engagera oss för att stoppa det innan det blir praxis.

Medlem

Tycker Bioware gott kunde låst From Ashes till CE och sen bara gett fingret åt folk som ville ha Prothean companion men inte ville punga ut för CE.

Medlem

Samma sak hände med Dragon Age 2 och Bioware började peka och anklaga.

Faktum är det DA2 är ett hemskt jävla spel. ME3 vet jag inte då jag inte har spelat det men det skulle inte förvåna mig om det var lika dåligt. Bioware har ramlat ner från sin tron.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Trollafett:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Aresz:

Jag tycker att dom kristna användarna borde förstå att kärlek inte är något fel och att man inte ska tro på allt som står i en gammal bok som dessutom är påhittad. Respekt för andra kanske? Ber om ursäkt ifall någon kristen som inte accepterar homosexuella tar illa vid sig för det jag skriver nu men väx upp för fan.

Ja, världen blir en bättre plats den dag mänskligheten överger sin benägenhet att låta sina liv styras av fantasy-historier påhittade av "upplysta" ökenmänniskor för några tusen år sedan.

Vilken förtjusande inställning. Framför allt gillar jag hur du beskriver de första följeslagarna som "ökenmänniskor", respektfullt och bra.

Respekt ska man ge till dem som förtjänar det. Inte till människor som känner sig "kränkta" till höger och vänster p.g.a. ett öppet samhälle.

Dock verkar många "Icke troende" ta upp exakt samma argument som "troende" personer. Alltså "Jag vet att jag har rätt, alla som inte håller med mig är idioter". Tycker faktiskt att Sebastians kommentar var relativt onödig och indirekt felaktig. Ökenmänniskor? Kristendomen, Judendomen, Hinduismen och Buddismen uppkom INTE i ett klimat som skulle kallas öken. Det som tyder på att kommentarerna på metalcritic bara är en hel drös med troll är att vissa BARA MÅSTE skriva att de är kristna.. Jag tvivlar på att en seriös människa skulle börja med att påpeka att han tillhör en speciell religion för att sedan klanka ner på något på ett sätt som indirekt går mot bibelns budskap. Finns flera stycken i Nya testamentet som påpekar att man ska behandla alla lika, oberoende vilket jobb, vilken ras eller vilken sexuelläggning man har.

När du säger att den går indirekt mot bibelns budskap antar jag att du väljer den senare delen. Kristna glömmer ofta att det finns två testamenten, och ingen vettig människa kan väl stå för budskapen i det gamla va? Tycks alldeles för lätt att plocka russinen ur kakan, om man så säger. Sen kan jag hålla med om att hans kommentar var onödig, men det är inte själva poängen. Det fria ordet för med sig bilder, kommentarer och andra uttryck som man kan uppfatta som stötande. Alternativet är långt mycket värre.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag tycker dock att spelet är helt underbart

Medlem

Min Shepard ska vara så jävla GAY.

Medlem

Och att DLC dag ett är något ni ogillar så köp inte. Köp inte ME3 heller för den delen. Kunde inte bry mig mindre. men varför sitta och betygsätta ett spel man inte ens spelat. Det är väl deras produkter, de får väl själva bestämma hur de ska säljas och till vilket pris.

Testpilot
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Harakiri:

Man såg ju rätt snabbt att det var en typ av protest , dels med hjälp av helt automatskapade konton och dels folk som protesterade mot 1 day DLC

Jag håller med dem i den protesten faktiskt , DLC skall släppas efter spelet släppts och inte samtidigt , Zaeed i 2an fick man ju gratis , varför får man inte From Ashes gratis?

Sen är det ju de kristna galningarna som protesterar mot gay romansen , som många påpekat har man ju kunnat köra femshep och haft det lattjo redan från början men inte tusan klagades det då.

Nääe Metacritic ska man inte lita på då det gäller stortitlar där det används som protestverktyg.

Du får den ish gratis. DLCn ska komma med Collectors Edition, men inte den vanliga.

"ish"

Jag har köpt CE så jag vet ju att jag får det , tycker fortfarande det är jäkligt fult att ha 0 day DLC då det gäller såpass stora saker som en karaktär , helt annan deal om man får andra utstyrslar och annat lull lull men sånt som är extra innehåll & speltid i spelet som är färdigt redan innan spelets release skall följa med utan DLC stämpel och som en 0 day patch enligt min åsikt.

Medlem

This ->

"– DLC första dagen, påtvingade romanser, tråkigt gameplay, förfärlig grafik, helt uppåt väggarna efterbliven story, ointressanta karaktärer och så vidare. Hur mycket betalade EA/Bioware recensenterna?"

Medlem

Jag är så förbannat trött på homofobin bland gamers. Det går knappt att spela ett onlinespel utan att man sköljs av homofientliga (och även kvinnofientliga) kommentarer. Intressant också att endast den manliga karaktärens "homosexualitet" provocerar.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

ingen som tvingar dig o köpa det, no big deal! så är livet, passar det inte avstår

jävligt enkelt.

Nej det är inte så enkelt, säger vi inte ifrån nu kommer detta fortsätta, de kommer komma med ursäkter men vad som egentligen sker är att vi betalar mer för mindre. De testar vart gränsen ligger och det är inte för inte de vågar börja dra denna gräns till det yttersta, de vet hur stor IP ME är och de är väldigt medvetna om att folk kommer protestera men ändå köpa spelet för de bara måste veta hur allt slutade. Tro mig detta är bara början, till er som inte bryr er, hoppas ni gillar en framtid där ni kommer få betala mycket mer för den färdiga produkten och det som ni köper kommer vara i delar.

Medlem
Skrivet av boneless:

Och att DLC dag ett är något ni ogillar så köp inte. Köp inte ME3 heller för den delen. Kunde inte bry mig mindre. men varför sitta och betygsätta ett spel man inte ens spelat. Det är väl deras produkter, de får väl själva bestämma hur de ska säljas och till vilket pris.

Totalt medhåll.

Hellre DLC dag 1 än inget DLC alls. Har man inte råd eller inte vill betala då får man nöja sig med grundspelet, precis som när man köper en bil: Köper du en BMW utan extrautrustning så får du fortfarande en jävligt bra bil... Men utan lite extra lyx.

Mera DLC till folket, typ ett extra paket i veckan vore lagom.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av WarpGuN:

ingen som tvingar dig o köpa det, no big deal! så är livet, passar det inte avstår

jävligt enkelt.

Nej det är inte så enkelt, säger vi inte ifrån nu kommer detta fortsätta, de kommer komma med ursäkter men vad som egentligen sker är att vi betalar mer för mindre. De testar vart gränsen ligger och det är inte för inte de vågar börja dra denna gräns till det yttersta, de vet hur stor IP ME är och de är väldigt medvetna om att folk kommer protestera men ändå köpa spelet för de bara måste veta hur allt slutade. Tro mig detta är bara början, till er som inte bryr er, hoppas ni gillar en framtid där ni kommer få betala mycket mer för den färdiga produkten och det som ni köper kommer vara i delar.

Som när man köpte Quake, Doom, Duke Nukem, Blood osv. för i tiden då med andra ord?

Greenhorns needz to learnz teh history me thinks.

Medlem
Skrivet av boneless:

Och att DLC dag ett är något ni ogillar så köp inte. Köp inte ME3 heller för den delen. Kunde inte bry mig mindre. men varför sitta och betygsätta ett spel man inte ens spelat. Det är väl deras produkter, de får väl själva bestämma hur de ska säljas och till vilket pris.

För att få folk att avstå från köp, för att upplysa folk om att spelet har brister, en recension på ett spel är inte bara spelet utan allt som har med det att göra. EA har självklart rätten att ta vad de vill för sin produkt på samma sätt som vi konsumenter har rätten att betygsätta dom efter detta.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Som när man köpte Quake, Doom, Duke Nukem, Blood osv. för i tiden då med andra ord?

Greenhorns needz to learnz teh history me thinks.

Behöver knappast lära mig dess historia, jag var med när detta kom och vet hur det var. DLC idag är inte jämförbart med expansioner och map packs.

Inaktiv
Skrivet av m0rfar:

Hej allesammans!

Några reflektioner:

Om man är kristen och inte gillar bögar så behöver man ju inte spela Shepard homosexuell, då kan man spela honom/henne helt enligt heterosexuell läggning (i övrigt tycker jag alltid det är intressant att det bara är manlig homosexualitet som upprör, inte kvinnlig). Med andra ord så trycker inte Bioware upp några politiska budskap i ansiktet på folk, men kristna högern i USA är ju en stor samling idioter så det spelar ingen roll vad man säger.

haha precis, borde ju passa dom att kunna "välja" bort om Shepard är homo eller inte!
Nu är det ju i verkligheten inget val. Min Shepard ska nog ligga med alla, reapers, robotar, hon den där snygga Cerberusbruden och lite tillfällig romantik med Elusive man.

Not so elusive....

Medlem

Jag har bara en fråga gällande dessa kommentarer: PÅTVINGADE romanser? Kan man inte säga nej till vissa eller alla? Really?

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Aresz:

Jag tycker att dom kristna användarna borde förstå att kärlek inte är något fel och att man inte ska tro på allt som står i en gammal bok som dessutom är påhittad. Respekt för andra kanske? Ber om ursäkt ifall någon kristen som inte accepterar homosexuella tar illa vid sig för det jag skriver nu men väx upp för fan.

Ja, världen blir en bättre plats den dag mänskligheten överger sin benägenhet att låta sina liv styras av fantasy-historier påhittade av "upplysta" ökenmänniskor för några tusen år sedan.

Bra sagt!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar