hur sänker jag min ping?
tjena! jag har försökt spela på en del servrar men blir alltid kickad för min ping ligger över 100 är lite noob på detta men har sett att en del skriver att men ska ändra till ??: rate 20000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
ex_interp 0.01
men har inte fattat hur? vart ändrar man det ?
Överlag så kan du inte göra något för att sänka din ping, den är som den är, såvida du inte har något allvarligt fel i ditt hemnätverk (eller som någon sa, har något som belastar linan till max i bakgrunden typ seedade torrents och så vidare - stäng av dem).
Du kan sortera servrarna efter vad du får för ping mot dem, så väljer du de med lägst ping helt enkelt. Inte så mycket mer du kan göra förutom att eventuellt byta internetleverantör (ISP).
En bra fråga som ställts redan är vad du har för internetuppkoppling? (vilken leverantör och vilken tjänst hos leverantören?)
Jag har "rate 25000" , "cl_cmdrate 101" och "cl_updaterate 101"
Det fungerar bra för mig och jag pingar mellan 5-20 beroende på server. Annars så kan det ju bero på din uppkoppling också, jag har 8mbit. Hoppas det löser sig!
Tjäna pengar inom 3 timmar!http://www.jlprofit.se/17minuter/?e=infragilehands@hotmail.co...
Okej okej boys nu får ni lyssna xD. ta upp consolen skriv net_graph
3 och vipps så ploppar din fps upp. ifall din fps är tillexempel 60, då skriver du max_fps 60. ifall din fps är 72.0 skriv max fps 60. minskar pingen inte då så äre ditt nätverk.... //SofTaimer
Got the skills to pay the bills
Titta om din bredbands leverantör har "Pingfilter"
hade mitt och det gjorde susen när dom tog bort de
Den här guiden änvande jag mig av mycket bra får fps och sjunka och pingen
- Sänka temperaturen
Stäng av Datorn och dra ut alla sladdar, öppna chassiet och ta bort allt damm, rensa fläktarna med en tandborste.
Genom att göra detta ökar ni datorns prestanda och förlänger datorns livstid.
Hög värme sänker livstiden på datorn och försämrar prestanda, så se till att du gör detta steg.
- Rensa bort allt skräp
Ta bort allt skräp ni har på skrivbordet och i Mina dokument (Gamla setups, musik som ni ej lyssnar på, bilder, MSN mottagna filer och dylikt.)
Starta CCleaner och markera alla rutor, starta nu städningen och se alla MB flyga iväg! (Mitt program rensade mycket också)
Gör nu samma sak med registret.
- Malware och virus
Uppdatera erat virusskydd.
Gör en full/deep virus scan på eran dator.
Radera alla virus anti-virus skyddet stöter på.
NOD32 är enligt min uppfattning mycket bättre än alla andra Antivirus, dessutom tar det upp lite systemresurser.
Att skydda sig mot spyware/adware är alltid viktigt:
Spybot S&D: http://www.spybot.info/en/download/index.html (Mycket bra anti-spyware program.)
- Bästa prestanda i Windows
OBS! Det här ändrar i Windows så att det ser ut
som Windows 98! Det är snabbare, men inte lika
fint som XP.
Högerklicka på "Den här datorn".
Välj "Avancerat", sen "Inställningar" under Prestanda.
Välj "Justera efter bästa prestanda", sen verkställ.
- Drivrutiner och uppdateringar
Att ha de rätta drivrutinerna är nyckeln till bra FPS.
Många brukar ofta få problem med Omegadrivers, själv rekommenderar jag Nvidias/ATI's officiella drivrutiner.
Se till att du avinstallerar dina gammla drivrutiner innan du installerar dina nya, du gör detta såhär:
Kontrollpanelen -> Lägg till och Ta bort program -> Avinstallera dina drivers.
Drivrutiner, uppdateringar och verktyg till AMD Processorer: http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...182_871,00.html
Drivrutiner till Ati AMD grafikkort: http://ati.amd.com/support/driver.html (Kräver .Net Framework 2)
Drivrutiner till Nvidia grafikkort: http://www.nvidia.com/content/drivers
BIOS, Firmware, patchar, uppdateringar, plugins, verktyg och annat för Intel hårdvara: http://downloadcenter.intel.com
- Grafikkortsinställningar
Nu är det dags att fixa grafikinställningarna!
Nvidia: Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> Ert grafik kort -> Control panel user-interface -> "Classic"
Ati: Högerklicka på skrivbordet -> ATI® Catalyst Control Center
Antialiasing settings "Use application settings/Off" (Denna inställning bestämmer hur "mjuka" linjer ska var, om den är avstängd så blir alla linjer hackiga)
Anisotropic filtering "Use application settings" (Denna inställning bestämmer hur bra du ser texturerna lång ifrån)
Image Settings "High performance"
Vertical sync "OFF" (sitter ni med en CRT skärm som klarar 100hz så skall du ha vert sync ON eftersom denna låser FPS'en på antalet max hZ.)
Mipmap "Performance" (Denna inställning bestämmer kvaliten över texturer)
- Korrigeringsfiltret (Ping-filter)
Har du BBB kan du stänga av Korrigeringsfiltret för att få en mycket bättre ping, du kan göra detta genom att ringa deras support och be de stänga av den.
Det är inte bara BBB som har ett ping-filter så pröva ringa din Internetleverantör.
ping filtret gör så att dina uppkoppling är stavbil, du kan få problem om du stänger ner den.
- Multicore processorer
Ifall du använder dig utav en dual/quad-core processor så brukar CS "hacka"
CS är inte optimerat för multicore processorer så det ända sättet att lösa detta är att köra med 1 kärna.
Detta gör du genom att öppna aktivitetshanteraren -> Processer -> hl.exe -> Ange processortilldelning -> Bocka ut någon av processorerna, det spelar ingen roll vilken.
- Inställningar för cs
Launch Options (Högerklicka på cs ikonen i steam -> "Properties" -> "Set launch options...")
-freq <Hz>
Ni ska ha den HZ som din skärm klarar till max, CRT skärmar brukar klara +100HZ, medans TFT och LCD inte brukar klara mer än 75-85Hz.
OBS: Om din skärm endast klarar 85HZ kan ni bara få ut 85 synliga FPS.
För att välja 100 HZ skriver ni -freq 100
-heapsize <kilobyte>
Denna parameter bestämmer hur många MB RAM du ska dela ut till CS, att dela ut halva sin RAM rekommenderas.
T.ex. Om jag har 512MB RAM, så delar jag det på 2 (512/2=256).
Nu har du 256MB men du vill ha det i KB, då multiplicerar du 256 med 1024 (256x1024=262144)
Det blir alltså -heapsize 262144
-noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd
Tar bort musacceleration i CS, ger/tar ingen fps.
-dxlevel 70 för DirectX version 7.0
-dxlevel 80 för DirectX version 8.0
-dxlevel 81 för DirectX version 8.1
-dxlevel 90 för DirectX version 9.0
Ifall du använder den senaste versionen av DirectX så kan du märka att prestandan är ganska slö, detta är så eftersom ddu använder de senaste versionen av "shaders" som drar mycket prestanda.
Har du fortfarande dålig FPS så kan du sänka dxleveln till 7, Gå tillbaka till "Inställningar för CS" för att se hur man gör.
-nojoy Tar bort joystick support.
-noipx Tar bort servrar som kör IPX protokollet ur serverlistan.
-numericping Se pingen i siffror istället för ”pluppar” innan steam släpptes (Detta kommando finns inte längre i CS 1.6)
-noaafonts Ingen Antialiasing används till teckensnittet/texten. (Vit text, istället för gul)
-soft Spelet körs i software läge
-gl Spelet körs i OpenGL läge (rekommenderas)
-d3d Spelet körs i Direct 3D läge
-full Spelet körs i fullskärm
-windowed Spelet körs i Fönster
-w 1024 Spelet körs i 1024x768
-w Spelet körs i 800 800x600
-w Spelet körs i 640 640x480
Upplösningen i spel är nog det som bestämmer mest över prestandan.
1024x768 är mycket mycket mer krävande än 800x600
-32bpp Spelet körs i 32bitar
-16bpp Spelet körs i 16bitar
- Config för CS
Lägg till dessa rader i din userconfig.cfg, ifall du inte har en userconfig.cfg så kan du skapa en.
cl_cmdrate "100"
cl_rate "9999"
cl_updaterate "100"
fps_max "101"
rate "30000"
ex_interp "0"
developer "0"
Sen finns det massor av kommandon som gör CS fulare,
med andra ord "FPS-config". Själv skulle jag hellre
hoppa från en klippa än att köra med det, så fult...
FPS-configen får ni antingen söka efter på FB eller
googla.
- Models
När man installerar CS så använder man CS:Z spelar modellerna istället för original 1.6 spelar modellerna.
Du kan ladda ner och installera original spelar modellerna här:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-1.6spelarmodeller.zip
Original 1.6 spelar modellerna är mindre resurskrävande.
Självklart finns det också "High-fps player models" som man kan använda, dessa finner ni här: http://gamma.nic.fi/~amaki/files/hfps-pmodels-cs16.zip
-Till sist så kan man oxå använda sej utav Loggan´s fps program
det hittar man här ; http://www.speedyshare.com/958704823.html
Välj vad du vill göra när menyn kommer upp, följ steg för steg.
När du sedan rebootar låt den blåa stora rutanförsvinna.
När den svarta DOS rutan kommer fram efter att ni har startat om ska ni _INTE_ stänga ner den, datorn defragmenteras och kommer att förbättra prestandan.
Kan ju även tipsa... Om du har DSL från bredbandsbolaget, Ring in till dom och be dom sänka interleave:en, alternativt dra ner den på noll om du inte har nån packetloss ändå. Interleaven funkar som så att den korrigerar felpaket, men om du ändå inte har nån packetloss är det värt att testa.
Be dom även dra ner hastigheten till typ 2/1 eller nått. Desto lägra hastighet desto bättre ping brukar det vara.