Systemkraven för nya Simcity avslöjade
systemkraven för 10 hus och en polisstation ja.. sim city är känt för att va brutalt krävande.. iaf om man ska göra städer som täcker hela kartan
Minns att Sim City 4 nästan låste sig emellanåt när man valde högsta hastigheten, medans det inte var några problem alls på "normal". Hade en AMD Athlon Thunderbird på 1,4GHz på den tiden.
FZ valde att sätta en skribent som inte spelat Tropico 3 på att recensera 4:an.. Vad kan vi förvänta oss av detta spel?
Skribentens ingående kunskaper är relevanta, som jag antar Tompa håller med om. Jag bara hoppas han inte nöjer sig med 'den lämpligaste' skribenten som i Tropico fallet.
Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!
inga problem där inte. Så synd bara att detta (förmodligen) kommer att kräva Origin, vilket jag ej går med på.
inga problem där inte. Så synd bara att detta (förmodligen) kommer att kräva Origin, vilket jag ej går med på.
Engagera dig politiskt istället för att slösa tid på en Anti-ea grupp, som dessutom finns på största konkurrentens Valve försäljningstjänst. Det blir bara tramsigt, det är ju bara en annan nedladdningsjänst. Är du så fixerad vid ett varumärke?
Inte för att vara sån men....dA FUUUQ? Det där var de ruttnaste kraven jag någonsin sett, visst att man kan optimera som en tok men the hell? Sådan dator hade man för vad, 4-5 år sedan någonting? Jag trodde det skulle bli ett ärkecpukrävande spel and whatnot.
*shrug*
Ser det fint ut så ere ju najs, men förmodligen har de nog kapat ett flertal hörn i guess.
SC 4 hade en processor på 500 mhz som minimumkrav, men får ändå en modern Dual Core-processor att gå på knä när man bygger en stor stad på grund av all simulation som pågår. Som andra har sagt så är detta MINIMUM vad man kan ha, jag gissar på att en större stad med höga grafikinställningar kommer kräva sin dator.