Ingen skivenhet till Xbox 720?

Medlem

Jag citerade MCV's update tidigare. Var det någon som läste den överhuvudtaget?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

What the...? :<

Medlem

jag har inte haft en skivspelare i min dator sedan 2006 tror jag, inte fan har det skadat mig

Medlem

minneskort i butikerna för varje enskilt spel låter dyrare än skivor.

men haha, det här är ju ett sätt för microsoft att slippa bluray.
men jag skulle nog be dem svälja stoltheten istället.

en download only konsoll skulle vara ballt, men i och med att usa har lika bra internetinfrastruktur som antarktis så blir det nog näst nästa konsoll generation i så fall.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av wibbe44:

Låter inte helt orimligt med tanke på att skivor i allmänt till tex. PC försvinner mer och mer.
Känns som ett steg i rätt riktning, men man kommer ändå "miss the old times" på något vis.
Spelköpen till konsol kommer inte kännas lika "speciella" som tidigare om detta händer.

Wut?

Ja, det blir ju fler och fler digitala köp så färre skivor till pc säljs. Tror du missade första delen av kommentaren

KoP
Medlem

Jag skulle vilja se spelen skeppas på snabba usb-minnen till nästa Xbox. Dessutom skulle ju utvecklarna få hyffsat fritt spelrum när det kommer till storleken på sina spel. Installerar ju redan idag mina spel på usb-minnen och spelar dem därifrån vilket funkar fint.

KoP
Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tobbe:

Rimmar dåligt med amerikas låga bredbandsuppkoppling.

vem säger att allt blir nerladdning? dem kanske bara byter från dvd skivor till usb stickor lr liknande....

Tänkte det då de USB-stickor med tillräckligt godtagbar hastighet nog skulle ge för högt prispåslag.. men annars vore det grymt kul om konsolerna återgick till något som liknade de snabba cartridge-spelen, tex USB 225MB/s(youtube) eller annat medium :), skulle bli överlägset skivorna på flera sätt.

Köper dom in 5 miljoner usb-minnen från någon tillverkare kan dom nog få till en ganska hyffsad mängdrabatt.

Skrivet av KoP:
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tobbe:

Rimmar dåligt med amerikas låga bredbandsuppkoppling.

vem säger att allt blir nerladdning? dem kanske bara byter från dvd skivor till usb stickor lr liknande....

Tänkte det då de USB-stickor med tillräckligt godtagbar hastighet nog skulle ge för högt prispåslag.. men annars vore det grymt kul om konsolerna återgick till något som liknade de snabba cartridge-spelen, tex USB 225MB/s(youtube) eller annat medium :), skulle bli överlägset skivorna på flera sätt.

Köper dom in 5 miljoner usb-minnen från någon tillverkare kan dom nog få till en ganska hyffsad mängdrabatt.

Haha

Inaktiv

"Xbox 360 har funnit nya sätt att utöka sin levnadscykel"

Microsoft har inte sett NPD-siffrorna som numera månad efter månad pekar på hur konsoler säljer allt sämre?

Medlem

USB-minnen är framtiden.

Medlem

Ifall det innebär att spelen enbart kommer kunna köpas ONLINE betyder det att jag ALDRIG kommer köpa ett enda spel till den konsolen.

Medlem
Skrivet av JRico:

Haha, klockren bildkommentar

Vad gäller frånvaron av fysiska diskar kan jag bara applådera.
På tiden att nåt händer på den fronten och då tänker jag mest på prissättning.

Hur menar du nu när du säger att du tänker på prissättningen? Att det skulle bli billigare? När jämnförde du priserna på Steam och webhallen (välj valfri butik) senast? Mycket billigare att köpa skiva än från Steam trots att det logiska är motsatsen.

Medlem

Känns tämligen ologiskt att skippa Bluray när konsolerna mer och mer försöker vara vardagsrummets underhållningnav.

KoP
Medlem
Skrivet av daver:

Känns tämligen ologiskt att skippa Bluray när konsolerna mer och mer försöker vara vardagsrummets underhållningnav.

Just därför har MS sett till att vi här i sverige fått en relativt bra hyrfilmstjänst via Xboxen (använder den rätt ofta själv då dom faktiskt håller den uppdaterat med nya filmer), dedikerad tjänst för YouTube, Daily motion, Muzu.tv och Facebook.

Dessutom kan du ju alltid med enkelhet streama material ifrån en pc‘n eller stoppa in grejjer på ett usb minne och bara tuta och köra.

Köper givetvis en del film på bd också, men dom kollar jag på via en separat bd spelare istället för PS3‘an.

Inaktiv
Medlem

På tiden bort med slöa medier och oväsen.'

Inaktiv
Skrivet av pippen1001:

jag har inte haft en skivspelare i min dator sedan 2006 tror jag, inte fan har det skadat mig

windows håller bara en månad för mig innan jag måste formatera om skiten och installera om allt

Inaktiv

har nog aldrig sett filmer på xboxen , stör mig för mkt på oljudet från fläkten

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av pippen1001:

jag har inte haft en skivspelare i min dator sedan 2006 tror jag, inte fan har det skadat mig

windows håller bara en månad för mig innan jag måste formatera om skiten och installera om allt

Om du lyckas sabba win på en månad kanske du skulle ta en datautbildning.
Sen så är de inget svårt att peta in windows på en usbsticka.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

har nog aldrig sett filmer på xboxen , stör mig för mkt på oljudet från fläkten

Fläkten låter ju ingeting.
Det är dvdn som låter när den används.
Bort med skiten.

Inaktiv
Skrivet av lang:
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av pippen1001:

jag har inte haft en skivspelare i min dator sedan 2006 tror jag, inte fan har det skadat mig

windows håller bara en månad för mig innan jag måste formatera om skiten och installera om allt

Om du lyckas sabba win på en månad kanske du skulle ta en datautbildning.
Sen så är de inget svårt att peta in windows på en usbsticka.

det är inget särskilt jag gör .. det blir bara segare och segare .. helt nyinstallerat win7 flyger fram .. efter en månad tar allt flera sekunder .. men ska skärpa mig nästa gång , tror det beror på för mkt shovelware

Medlem
Skrivet av Jarnehall:

Ett steg i HELT rätt riktning. Om nästa generations konsoler skulle läsa spel från skivor så skulle iaf jag hoppa över generationen helt och hållet. Hade tänkt spela Mass Effect 3 på min xbox, för jag tycker det spelet känns bättre med handkontroll än med tangentbort och mus, men efter jag testade hos en kompis och såg laddningstiderna så orkade jag inte ens åka mellan våningarna på Normandy för att uppgradera vapen osv.

Gör som jag då, kör bland annat skyrim på pc och har xbox dosan kopplad till den. Spelade LA Noire för några dagar sen. Hade det sen tidigare på 360 men skaffade det till pc också. Blev så mycket bättre, knappt några laddningstider (SSD) och mycket bättre grafik.

Edit

OT - Sen fattar jag inte varför man skulle vilja hålla kvar vid gamla medier? Finns inget att vinna på att ha kvar cd/dvd. Mycket bättre om allt finns i molnet istället, ingen risk att man tappar bort skivan eller att den går sönder. Sen är det ju bara spara ner det på HDD/SSD som troligtvis kommer finnas i konsolen. Och vill man ha in extern data så är det ju bara att använda USB (som också troligtvis kommer att finnas)

Medlem

ingen cd / DVD / blueray. nej då blir det inget köp från mig då jag inte köper digitalt och så vill man ju kunna köra filmer foto cd:ar mm

Detta tror jag kommer bli ett stort misslyckande från Microsoft sida


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Ingen bakåtkompatibilitet? Man kan väl hoppas att PS4 är bakåtkompatibel då.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av daver:

Känns tämligen ologiskt att skippa Bluray när konsolerna mer och mer försöker vara vardagsrummets underhållningnav.

Just därför har MS sett till att vi här i sverige fått en relativt bra hyrfilmstjänst via Xboxen (använder den rätt ofta själv då dom faktiskt håller den uppdaterat med nya filmer), dedikerad tjänst för YouTube, Daily motion, Muzu.tv och Facebook.

Dessutom kan du ju alltid med enkelhet streama material ifrån en pc‘n eller stoppa in grejjer på ett usb minne och bara tuta och köra.

Köper givetvis en del film på bd också, men dom kollar jag på via en separat bd spelare istället för PS3‘an.

Dessa tjänster är i bästa fall ett komplement, men knappast någon ersättare. Jag använder personligen bara boxen till att spela på så mig gör det egentligen detsamma. Menar bara på att det är en märklig manöver att göra när man försöker konkurrera bort andra apparater från folks tv-bänkar.

Medlem

det blir steambox för mig i sådana fall om de lyckas bra


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Så länge man kan ladda hem hela spelet och spela det även när det inte supportas så bryr jag mig inte. Om det dock är så att man måste spela inom en viss tidsperiod är det verkligen inget jag vill ha.

Medlem

1. Högre pris
2. Kan bli någon form av "Tankomat", där man går till spelbutiken eller whatever, betalar och dem fyller på spelet åt dig, du kan inte kopiera eller sprida spelet utan direkt fysisk modifikation.
3. Alt är krypterade flashminnen som är direkt knutna till konsollen, försöker du ändra, öppna eller modifiera så slutar dem fungera.
4. Ren bredbandsuppkoppling och stora hårdiskar som slutar fungera så fort någon obehörig pillar på dem.

Men i och med att spel från Xbox, och X360 inte kommer att vara kompatibla så finner jag ingen anledning att bry sig om att ens fundera på ett köp.

Detta är en miss från MS sida, och förmodligen kommer dem få lida för det oxå

Det som är positivt är att det öppnar upp stora möjligheter på den begagnade marknaden, alla Xbox spel kommer bli i princip gratis likaså konsoller och tillbehör.

Förmodligen kommer detta att ske även Sony

Nej spel skall liras på PC precis som film skall upplevas på BIO!

Nuff said

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Bäst vore ju om kommande konsoler inte alls har några handkontroller utan endast Kinect- liknande rörslesensorer



Medlem

också orolig för bakåtkompatibiliteten...

123
Skriv svar