Söndagsdiskussion: Vilka spelmiljöer föredrar du?

Medlem

Jag älskar snö miljöer. Kvittar vilket spel, snö miljöer är underbara. I Skyrim, underbart. I CoD, underbart. Överallt, underbart.

Medlem

älskar Öst-stats miljöerna, sedan klassiska miljöer, men inte illa med Vietnam.

Medlem

The Longest Journey, mer behövs inte sägas!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Jag gillar ju scifi. Så jag är rätt nöjd med dagens utbud med Mass effect, Halo och Dead space i spetsen. Dock är Rom, 1600-1700 talets Europa och USA och feodala Japan något jag gärna skulle vilja se mera av.

Medlem

post-apocalyptiska & framtida spel

Medlem

konceptet i mount and blade men bra

Medlem

Mycket mera Western, framtid,nutid,dåtid! Har älskat i princip alla Western spel jag spelat, Outlaws, Desperados, GUN, Red Dead Redemption etc...

Som en två på listan skulle jag nog vilja se lite mera öst-stats miljöer, gärna blandat med steam punk tema.


signatur

Nämen!

Medlem

När det gäller fantasyspel så tycker jag om när det känns realistiskt (i den mån det går). Japanska supersvärd och lila skogar är inget för mig. Det får gärna inspireras av verkliga platser och mytologier då det oftast känns mer trovärdigt då.

Inaktiv

Saknar spel som Age Of Empires!

Medlem

Vill ha fler spel som utspelar sig under kolonialismen, inte endast strategispel utan kanske något rollspel där man är både i europa och den nya världen. Gärna fler piratspel också under den tiden.

Okända planeter utan en massa muskelmonster som skjuter på mig i en korridor á la Space Quest/Another World. Finns inget bättre. Mystiskt och okänt.

Medlem

Jag ser gärna fler Vinter miljöer samt fantasy. Älskar när dom 2 slås samman. Ge oss mer sånt!


signatur

The spiders won,t find us here.

Inaktiv

Övergivna rymdskepp och sånt är rätt stämningsfullt. Hoppas på att Colonial Marines har lite inslag av sådant och inte bara pangpang.
Annars diggas Vietnams miljöer med fiender överlägsna i antal, badass soldater i skyttegravar, lera och kraftigt regn.

En sci-fi shooter på nån djungelplanet vore coolt. Vet bara Lost Planet 2 med den settingen, fast tyckte stämningen var lite för arkadig i det spelet.

PW
Medlem

Pripyat och kingliggande miljöer i S.T.A.L.K.E.R. med sina övergivna byggnader, mutanter och den mentalitet som finns i The Zone.

Plattser: Urbana miljöer.

Teman: Obskyra miljöer tex. Zeno Clash.

Inaktiv

Svårt o säga.

Älskar Sci-Fi som System Shock/Deus Ex.
Älskar "glada" JRPG miljöer som Ni No Kuni.
Älskar Steampunk som Bioshock.

Enda jag ogillar igentligen är "nutida" fps, finns för många.

Medlem

Just Cause 2, Red Dead Redemption, Final Fantasy XII och Bioshock är alla spel jag har färskt i minne där jag gillade miljöerna av en eller annan anledning.

Steampunk är ju väldigt mysigt

Medlem

Djupt dialogdrivet actionspel á la Mass Effect men i feodala Japan med massor av intriger.

Medlem

Vill se mer skräckspel, i typ.. ptja, vad för miljöer spelar egentligen ingen roll men så länge jag slipper WW2 och alla typ av militärspel så är jag nöjd. Hade gärna sett ett Amnesia med en budget som Mass Effect 3. I nutid... yes. Nice.

Medlem

Har inte läst alla inlägg jättenoga men jag tror inte jag såg någon som nämnde vikingar!? Finns ju på tok för lite häftiga vikinga/vikingainfluenserade spel imo.

Sen är postapoc. redigt sweet också.

Medlem

Stor variation = bättre. I FPS spel som BF så vill jag se allt ifrån sönderbombade städer, djungelmiljöer till fina vinterlandskap. Fler kartor också. Har sagt det förr men kan aldrig upprepas nog mycket: Battlefield spelen har för lite banor.

Medlem

jag vill ha mer rymd tex space marine och Killzone men jag vill även ha mera mx vs atv och snöskoter spel skulle va grymt kul

Medlem

Mesolitikum eller Skandinavisk bronsålder (1400-200 f.Kr.)

Inaktiv

Postapokalyptisk, sci-fi och fantasy.

Medlem

Turbodog: Kolla in Turok!

Medlem

Jag ÄLSKAR postapocsalysm. Något i mig om människans undergång charmar mig till det yttersta. Det är den sista gränsen, den absolut slutgiltiga barriären som vi måste klara av för att kämpa vidare för att orka gå vidare som art. Ofta så handlar det om våran egna undergång och det är just det fina som charmar mig.

Kanske inte behöver nämna att scifi går hand i hand och diverse böcker som handlar om just detta får min specifika gen att dansa.

Älskar just scifi för att det ämnet får våran fantasi att spela en relevant faktor i spelets story, då om storyn är välskriven så får den oss att tro att det kan var just så här.

Jag älskar att kämpa, jag vill ha det svårt. Jag vill se att allt jag kämpar för, spelar en roll i världen jag som spelare försöker påverka.

Saker handlar inte om överdriven sci-fi. Ta t.ex Stalker-spelen som är helt fantastiska, vars motor förstörde kanske mångas upplevelse om vad storyn borde klarat. Dessa spel älskar jag.
Jag bryr mig inte om storyn är knölig att förstå sig på, jag kan klara av gå runt och prata med folk i timmar och ändå finna enormt mycket gemyt.

Med detta måste jag även påpeka att ME3 var en fantastisk resa och fortfarande är.

Har inte i alla lägen gillat riktigt rå fantasy med alver och dvärgar men fan, vampires 2 the masquarade var riktigt underbart och kan säga att det är ett av mina top3 lir någonsin. Har inget att göra med typisk DnD men är ändå mer relevant sci-fi än t.ex Waylands vis att hantera aliens.

Men visst, om en story, vilket tema det än håller, är välskriven, så fungerar det så jag har ett öppet sinne. Men det jag älskar är nog sci-fi och postapocalysm.

F.ö så ta tillbaka C&C-serien. Den förtjänar mer än så. Länge leve Cain!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Sci-fi och steampunk.

Medlem

Sci-fi, cyberpunk, steampunk

123
Skriv svar